Citat från: "Olle_deak"Citat från: "The_viking91"Citat från: "Olle_deak"Citat från: "The_viking91"Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen. Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?Aa, dom går väldigt bra.En raptor 700 har mycket mer botten. Men om man gämför med Glenn Ocklunds raptor 660 som var uppborrad till 727 och en otroligt massa mer godis på, den åkte jag ifrån med min Banshee som då var en originalmotor på 43 hk. Så bara där har ni Raptoråkare nåt att gämföra er med jaså, en trimmad raptor 727 får stryk av en orginal banshee, det trodde jag inte, det kanske är nåt vettigt drag i dom endå. btw, olle är dom svåra att kicka?
Citat från: "The_viking91"Citat från: "Olle_deak"Citat från: "The_viking91"Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen. Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?Aa, dom går väldigt bra.En raptor 700 har mycket mer botten. Men om man gämför med Glenn Ocklunds raptor 660 som var uppborrad till 727 och en otroligt massa mer godis på, den åkte jag ifrån med min Banshee som då var en originalmotor på 43 hk. Så bara där har ni Raptoråkare nåt att gämföra er med
Citat från: "Olle_deak"Citat från: "The_viking91"Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen. Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?
Citat från: "The_viking91"Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen. Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Det är ju 2-takt Det är därför dom har do till bakrace
Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.
Citat från: "The_viking91"Citat från: "Olle_deak"Citat från: "The_viking91"Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen. Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?Nu tar du nog i lite! (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..) Det var ju bara A-armana på ena sidan som knäcktes. Inte behöver han skrota Raptorn för det? A-armar e ju förbrukningsvara! (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Citat från: "hemi"Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.Vänstra cylindern skar ganska kraftigt :/ så det var ju lite tråkigt.Men jag har skaffat en yfz nu ist
Citat från: "Olle_deak"Citat från: "hemi"Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.Vänstra cylindern skar ganska kraftigt :/ så det var ju lite tråkigt.Men jag har skaffat en yfz nu ist aajdu, inte bra... varför skar ena cylindern då? Skar den bara helt oväntat eller? yfz crossquad eller motard.
Citat från: "The_viking91"Citat från: "Olle_deak"Citat från: "hemi"Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.Vänstra cylindern skar ganska kraftigt :/ så det var ju lite tråkigt.Men jag har skaffat en yfz nu ist aajdu, inte bra... varför skar ena cylindern då? Skar den bara helt oväntat eller? yfz crossquad eller motard.jag vet inte det än, tjuvluft antagligen.det är en helt original yfz, men jag kommer antagligen att bygga om den senare.ska du åka i Gävle den 7-8 ?
Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.2-takt = högvarvig = kolvbyte ofta,Vid trimmning ännu oftare.Nu finns det wiseco och JF kolvsatser till dessa till bra priser i usa + packningar då.Vet en som har en vägreggad Banshee, Dom går bra men är väl inget vidare att ligga och varva högt med längre sträckor,Nu kanske din granne ska ha en för bana eller så, Funkar säkert kanon men tänk på kolvarna + att det kommer nog bli högre avgaskrav på 2-taktarna om något/några år