Kolla på Yamaha RD350 vilken hade högre effektuttag standard än Banshee, där var inte kolvbyten nått speciellt. Vet dom som rullat 1000mil utan kolvbyte
En standard banshee har 6,5:1 i kompression. Så då förstår man varför kolven går så länge. Men annars ska det väl vara bra drag i dom. Med högkompskolv och trimrör kan dom bli redigt grymma.
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
CiteraKolla på Yamaha RD350 vilken hade högre effektuttag standard än Banshee, där var inte kolvbyten nått speciellt. Vet dom som rullat 1000mil utan kolvbyteja och då ska även tilläggas att banshee motorn är samma som sitter på bansheen det är mera jobb/service på 4 taktare (iaf om det är cross motorer)bara ventilspelet på ltr tar lika lång tid som ett 2 takts kolvbyte /jocke
Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
Citat från: "The_viking91"Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen. Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
CiteraEn standard banshee har 6,5:1 i kompression. Så då förstår man varför kolven går så länge. Men annars ska det väl vara bra drag i dom. Med högkompskolv och trimrör kan dom bli redigt grymma.ca18det,s hoj är det helsystem/bestyckning och luftfilter som är största modden och den drar en trimmad LTR/YFZ i drag/jocke
-Blir du knäsvag & nostalgisk.... Ditt X liksom...
Citat från: "Olle_deak"Citat från: "The_viking91"Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen. Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?
Citat från: "The_viking91"Citat från: "Olle_deak"Citat från: "The_viking91"Citat från: "Arke"En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.All info är av intresse.Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen. Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?Aa, dom går väldigt bra.En raptor 700 har mycket mer botten. Men om man gämför med Glenn Ocklunds raptor 660 som var uppborrad till 727 och en otroligt massa mer godis på, den åkte jag ifrån med min Banshee som då var en originalmotor på 43 hk. Så bara där har ni Raptoråkare nåt att gämföra er med