Det var märkligt???Är det verkligen sant?Du hade inte dom blåa eller dom gula i då?Vitt Ljus är det som gäller fram och inga andra färger. Sen om det är Glödtråd eller om det är LED spelar ingen roll.Det enda skälet jag kan tänka mig är att LED lampan hade för dålig spridning på ljuset så att det inte syntes tillräckligt i den vinkeln den satt.DU kan ju bara fått en anmärkning på det.Knappast att du fick nedslag på det, eller?Ang LED.Benring har rätt i att man inte bara kan koppla på en LED på 12V, och istället för att hålla på med motstånd så tar man helt enkelt flera LED:s och Seriekopplar dessa så får man sin ljus effekt. För övrigt finns det idag LED:s som klarar av 10-15v utan motstånd.Men varför bygga själv när det finns färdiga i butik. kanke dyrare än en vanlig glödlampa men den tjänar du in om glödtråden brinner eller vibrerar av ett par gånger. Enda nackdelen med LED är att Spridningen kan vara lite dålig ibland.Dvs, ljuset blir svagt om inte helt osynligt från sidan.
Nu e jag bra trött på min ÅF, hoppas verkligen att ni inte har samma problem som jag.Kan börja med, för det första som gick sönder var vinschen, efter att pratat med ÅF han skulle beställa en ny tog det en måndag, plötsligt ringde dom från bussgods att jag hade något att hämta, jaha, då var det den, oki, trodde att ÅF skulle höra av sig när han fick den för att byta men det fick jag göra själv.Sen så 100 mils servicen tog en vecka som jag hade den inlämnad, då skulle han byta givaren till tankmätaren och fixa kardanen. Nu är det 4 veckor sedan han skulle ha beställt givaren, har dock ej kommit något till ÅF ännu.Sen så vid första servicen, senare på mail och via telefon och vid 100 mils så klagade jag på backspärren tar för tidigt mot en min fars CF och att det är stor skillnad, har inte hört något alls om det, ringde då atv Sweden som trodde att det troligen kunde vara CDI boxen, pratat med ÅF och han skulle beställa den i början av veckan, och fick som svar att den skulle komma denna vecka, konstiga är att det skulle ta några dagar för en CDI box och 4 veckor för en givare? och att jag väntar på skruvar som han hade förstört/eller tappat bort vid 100 mils servicen ;( så skulel antagligen få dom imorgon, verkar som jag ska byta allt själv, då jag kunde hämta det, är det inte ÅF som ska byta när det är garanti? Ska han få betalt för att jag byter själv? nog för att det skulel vara bra att byta själv för då vet man att det blir bytt och man lär sig lite och man behöver inte ha maskinen borta i 3 veckor.Så en massa väntan har det blivit.Far min lämnade in sin på 100 mils servicen för 3 veckor sen, idag kunde han hämta den. Det var problem med startmotorn när vi lämnade in den och var nästan säkra på att det var den, pga att den inte startade så lätt och att det rök antagligen från den och påpekade detta för ÅF. efter två veckor så ringde jag och kollade hur det gick med den pga att det har tagit sån j*vla tid, då hade det gått ca 10 dagar från att vi lämnade in den innan han hade kollat på den överhuvud taget. gissa om om man blir sur, då hade han sagt att han hade tid innan vi lämnade in den. sen ringde vi och klagade lite på att det var så extremt dålig service och fick höra att det ej gick att få tag på reservdelar, startmotor alltså, nehe det var ju konstigt. och så idag fick vi hämta den, då han han plockat reservdelar från sin begagnade CF bla startmotor som har har och satt på far mins. Är det så garantin fungerar nu för tiden.Så extremt dålig service och en massa skitsnack och verkar inte ha så jätte bra koll på maskinen då han gnällde att det var svårt att fixa kardanen med bultarna och att man inte kommer åt och det var så besvärligt och inte vet hur man byter en damask. Blir så extremt irriterad, var tvungen att skriva av mig lite.. och hoppas verkligen att ni inte har sådana ÅF.En sak var bra i alla fall att dom på ATV sweden verkade riktigt trevliga när man pratade med dom.
Far min har precis samma fel på sin, även om man spänner bromsen så tar den inte, enlitg ÅF så är det något kugghjul som gått sönder, det fick vi veta när vi hämtade den från service, men han påpekade bara att det var sönder och gjorde ingen åtgärd för han viste väll antagligen hur man fixar det.