Citat från: "Nedris"Tack för stödet. Jo, dragstarten är verkligen trög... trots tidigare 180 kg i bänkpress kändes det ganska lönlöst att försöka dra igång den. Är det så med alla modeller med lite större motor?Du ska inte dra hojen, du ska dra i snöret För övrigt så brukar det finns "pysventiler" på större motorer, så man drar den i rätt läge med ventilen öppen, sen stänger man o drar till.Om det nu inte finns en sån ventil så kan man väl försöka dra den sakta i rätt läge, sen på med tändningen o dra till?! Den måste hur som helst i rätt läge, annars är det lögn i helv... o få igång en stor motor med kick/drag Jag har inte fått min CF ännu så jag ska kanske inte uttala mig men rent generellt brukar det ju vara så
Tack för stödet. Jo, dragstarten är verkligen trög... trots tidigare 180 kg i bänkpress kändes det ganska lönlöst att försöka dra igång den. Är det så med alla modeller med lite större motor?
Haha, va jobbigt:)Ska bli intressant o se sen:)Dock kan den va bra o dra ut vatten ur motorn med, vid ett sänkningsförsök, det fick en polare erfara hehe