Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: ras i lådan ltz400!?  (läst 5819 gånger)

Utloggad Almgren

ras i lådan ltz400!?
« skrivet: 23 februari 2007 kl. 18:41:20 »
Nyss kommit hem efter lite körning.

Börjar med att berätta att när man ska backa så hackar det otroligt som om de skulle kugga över liksom. å ibland göre det frammåt i början också. testat tagit bort framdrevet å ibland stannar det å den driver inte å petar man lite på driv axeln där drevet sitter så driver den då.

Upt:

Så nu är det uppkollat det som behövs nytt är

Sak - Artikelnummer - Pris dollar

Toppackning - 11141-29F01 - 26
Fotpackning - 11241-29F11 - 15
Backdrev - 24561-07G00 - 43
Dog, back - 24581-07G00 - 31
Backdrev DR - 24571-07G01 - 55
Shiftgaffel - 25211-07G00 - 39
Packning, magnet - 11483-07G00 - 5
Packning, koppling - 11482-07G00 - 11
Ventilkåpspackning - 11173-29F00 - 22
4ans drev              - 24241-07G00 - 52
1ans drev             - 24311-07G00 - 55                      
                                             



Det värkar som dom tidigare crossväxlat skulle jag tro mycket + att jag varit lite vårdslös med backen tror jag.

På vissa drev är nån/några kugg borta på å vissa andra och som det var på alla dessa är själva "klackarna" på sidan drevet nötta i kansterna så det glider undan om man säger så.


Någon vänlig person som kan mycket skulle kunna titta upp vad detta blir i sverige med priser ?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad STENE

ras i lådan ltz400!?
« Svar #1 skrivet: 23 februari 2007 kl. 19:02:13 »
Vet inte om det är total ras men det låter som du lär behöva riva den. Med lite "tur" så kanske den bara behöver schimsas om.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Almgren

ras i lådan ltz400!?
« Svar #2 skrivet: 23 februari 2007 kl. 19:08:10 »
hur menar du med shimsas om ?

hur ere me dessa motorer måste man klyva motorn?

Vad kan det vara för något som e pajj?

ska man ta bort motorn å försöka fixa själv eller lär man nog lämna in? :cry:
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad zacka

ras i lådan ltz400!?
« Svar #3 skrivet: 23 februari 2007 kl. 19:11:03 »
vad har du i för olja ?
är det bilolja så är det med största sannolikhet är det som är felet
LTZ har en våt koppling o behöver då en MC olja som är anpaassad för just det
testa att byta olja först

att det hackar när du backar kan bvara back varvtalsspärren som gör attden bryter tändningen så man inte ska backa  för fort, kan vara den som knasa/glappar även frammåt

..//zacke
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad STENE

ras i lådan ltz400!?
« Svar #4 skrivet: 23 februari 2007 kl. 19:23:13 »
Citat från: "Almgren"
hur menar du med shimsas om ?

hur ere me dessa motorer måste man klyva motorn?

Vad kan det vara för något som e pajj?

ska man ta bort motorn å försöka fixa själv eller lär man nog lämna in? :cry:


Hoj motorer brukar ha sned skurna drev så kuggen går i fullt "av sig själva" Och om det var så att det funkade när du tryckte på driv axeln så kanske det kan räcka med att du shimsar upp driv axeln åt det hållet du trycker på den. Det kan kanske vara så att nu ligger kuggen precis på kanten och inte går i fullt av sig själv. Men får du in axeln så kanske det räcker för att kuggen skall greppa och växlarna gå i ordentligt. eller så kanske växel föraren fått sig en smäll så kuggen inte hoppar i det där lilla sista som behövs. Om du behöver klyva den eller inte har jag inte en aning om. Har du garanti kvar tycker jag inte att du skall pilla själv utan att rådgöra med din ÅF först så det inte bilr en massa snack. Har du inte garanti är det väl bara kolla om det är så att det kanske finns någon kåpa på motorn du kan få bort så du iaf kan kolla in i den. Fömodligen så sitter den på höger sida men svär inte på det efter som jag aldrig skruvat zuka.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad GOLiO

ras i lådan ltz400!?
« Svar #5 skrivet: 23 februari 2007 kl. 20:28:43 »
Det låter som en eller flera kuggar har gått på något drev i växellådan.

hände likadant på en kompis smc, det är inga dyra delar, men det riktigt mycket jobb att byta dom.
John Rönnbäck
Polaris Outlaw

Sol och bad är gratis

Utloggad Svante

ras i lådan ltz400!?
« Svar #6 skrivet: 23 februari 2007 kl. 22:00:03 »
om det ær några drev som har gått så måste du klyva motorn ja..och det ær ganska mycket jobb. men har du lite skruv vana och några bra service manualer  går det sækert bra :wink: annars går væll sportlovs pengarna på service :(
aptor 350-
uppgraderad++

Utloggad Almgren

ras i lådan ltz400!?
« Svar #7 skrivet: 23 februari 2007 kl. 22:30:31 »
det är inte varvtals spärren hackar rejällt från lådan!

hmm kan va de men tror inte det för liksom bara ibland står axeln still å nuddar man den lite me foten eller nå så driver den å hackar lite igen.

Bara å ta bort motorn & lämna in eller?

vad tror ni det går på om de är nå drev? ca priser? 5k?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad Almgren

ras i lådan ltz400!?
« Svar #8 skrivet: 23 februari 2007 kl. 22:32:14 »
köpte den nyss så vet nte va de är för olja. Men har ju kört några timmar med den sedan ja köpte så?
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

Utloggad johano

ras i lådan ltz400!?
« Svar #9 skrivet: 23 februari 2007 kl. 22:51:55 »
Citat från: "Almgren"
köpte den nyss så vet nte va de är för olja. Men har ju kört några timmar med den sedan ja köpte så?


F-n va trist!!
Skrapar o låter det, som kuggar som tar i, när du petar in axeln så den börjar driva igen? Är det mycket spel?

Det är ju absolut inte normalt, och du kommer nog inte undan med att ta isär motorn o kolla vad som inträffat.

/johan
LTZ400 -06

Utloggad Respekt

mycke mek!
« Svar #10 skrivet: 24 februari 2007 kl. 00:08:39 »
Om du ska kolla upp de så e de bara å klyva motorn,detta är inte ok!
Om du har garanti så lämna in(de e mycke skruvande :cry: ) å om du ej är van,så  tänk dej för innan du ger dej på de.Tror inte på oljan,hade du nyss köpt den?hmmmm  :?
Mvh Patrik
www.atv-trading.se
trx450r lite smått o gott

Utloggad Almgren

ras i lådan ltz400!?
« Svar #11 skrivet: 24 februari 2007 kl. 09:05:01 »
Men det e bara ibland axeln står still. för när man backade då hackar ju det som satan. från låd hållet.

aja tack för alla svar. blir väl te å köra in motorn tll någe firma.. :cry:
TZ 400 -03
*Röda fälgar
*Renthal fatbar med 30mm höjning+holeshotstyrfästen
*itp Holeshot bakdäck
*Yoshimura Off-Road slutdämp
*Rullgas
*Killswitch
*Nytt kopplinghandtag+fäste
*Timräknare
 Almgren-x.pixbox.se

 


Online just nu.

193 gäster, 6 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kurttis, MSP, PeterDer, Bigfoot, ra, JanneVTR,
Flest online idag: 212. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme