Jag tror ju inte att en fyrhjuling blir svårare att få upp på två hjul bara för att den är strypt :? (sido hjulen :wink: )/Palm
Detta är traktorer som inte är byggda för att köras på det allmäna vägnätet. Ett litet misstag är lätt hänt om man är ovan. Det är redan många olyckor på fyrhjuling pga folks okunskap, fler skulle det bli om ostrypt var tillåtet.
1. Du menar typ som yamma R1 där 50% varit med om olyckor? (gämför inte prestanda utan olycks statestik) Men lik förb så säljs denna ostypt.2. Tillverkarna av 4-hjulingar har ju ändå byggt maskinen att "klara" dessa hkr. Blir det mindre farligt att maskinen är terräng reggad och man får ha orginal hästarna? 3. Om det är hastigheten som är det farliga så sätt en max hastighet på maskinen. detta skulle vara bättre på flera sätt. 3.1 Polisen kan mäta det. De har ingen möjlighet idag att testa att maskinen verkligen är strypt 3.2 Några maskiner som jag läst om hade dresdel glömt att sätta att strypningar på 3.3 Hur skall jag som "användare" kunna testa att min maskin inte har mer än 20 hkr = hur vet jag att den inte är olaglig 3.4 I vissa fall i trafiken så kan acc (vilket man får av bla hkr) vara livs avgörande för att undvika en olycka4. "farliga" maskiner brukar vara lite själv sanerande. Som tex R1:an som kostar runt 30.000/år i försäkring. Om det visar sig att Banshee skulle vara med i mycket olyckor skulle premien säkert gå upp och det skulle sluta med att alla åker linhai efter ett tag. Som bara har 21 hkr ostrypt.5. det finns ju även bilar som välter.. de har inte heller blivit strypta.
På tal om att ta konsekvenerna.Vad blir konsekvenserna av att åka ostrypt?/Palm
konsekvenserna av att åka ostrypt bliren snabbare hojden blir olagligoch ökad olycks risk