ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Polaris (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Polaris Revolver concept
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 [3] 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Polaris Revolver concept  (läst 8941 gånger)

Utloggad Libba

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2798
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Libba
Polaris Revolver concept
« Svar #24 skrivet: 14 februari 2007 kl. 06:47:18 »
Eller så kanske Åf borde utbilda alla kör kåta fyrhjulingsköpare.
Anmäl till moderator   Loggat
ltz 400
Alba Graphics Kit
Alba Performance Pipe Kit
Ac Racing Black - Black-Line Front Bumper (På väg)
Denton Steering Stabilizer
Ac Racing Wide Grab Bar
Full Body Skid Plate - Factory Suzuki
Sand Nuts - Quick Release
Alba Racing Case Saver
P

Utloggad Jocke72

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 985
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Jocke72
Polaris Revolver concept
« Svar #25 skrivet: 14 februari 2007 kl. 08:17:32 »
Citat från: "Palm"

Jag tror ju inte att en fyrhjuling blir svårare att få upp på två hjul bara för att den är strypt :?  (sido hjulen  :wink:  )
/Palm


Ju mer effekt desto fortare går det. Som exempel: Att det tvåhjular i över 100 är betydligt värre än att det två hjular i 50...

Går den fortare, kör du fortare. Eller hur? Sån är jag i alla fall. Med högre fart är konsekvenserna av ett litet misstag större. Detta är traktorer som inte är byggda för att köras på det allmäna vägnätet. Ett litet misstag är lätt hänt om man är ovan. Det är redan många olyckor på fyrhjuling pga folks okunskap, fler skulle det bli om ostrypt var tillåtet.

Alternativet är att du har ett särskilt förarbevis för fyrhjuling. Vill vi ha det?


/J
Anmäl till moderator   Loggat
33 - Boive-Racing.com

Sponsrad av:
Denada
Verktygsboden

Utloggad STENE

  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 3362
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
STENE
Polaris Revolver concept
« Svar #26 skrivet: 14 februari 2007 kl. 08:49:38 »
Citat från: "Jocke72"
Detta är traktorer som inte är byggda för att köras på det allmäna vägnätet. Ett litet misstag är lätt hänt om man är ovan. Det är redan många olyckor på fyrhjuling pga folks okunskap, fler skulle det bli om ostrypt var tillåtet.


1. Du menar typ som yamma R1 där 50% varit med om olyckor? (gämför inte prestanda utan olycks statestik) Men lik förb så säljs denna ostypt.

2. Tillverkarna av 4-hjulingar har ju ändå byggt maskinen att "klara" dessa hkr. Blir det mindre farligt att maskinen är terräng reggad och man får ha orginal hästarna?

3. Om det är hastigheten som är det farliga så sätt en max hastighet på maskinen. detta skulle vara bättre på flera sätt.
  3.1 Polisen kan mäta det. De har ingen möjlighet idag att testa att maskinen verkligen är strypt
  3.2 Några maskiner som jag läst om hade dresdel glömt att sätta att strypningar på
  3.3 Hur skall jag som "användare" kunna testa att min maskin inte har mer än 20 hkr = hur vet jag att den inte är olaglig
  3.4 I vissa fall i trafiken så kan acc (vilket man får av bla hkr) vara livs avgörande för att undvika en olycka

4. "farliga" maskiner brukar vara lite själv sanerande. Som tex R1:an som kostar runt 30.000/år i försäkring. Om det visar sig att Banshee skulle vara med i mycket olyckor skulle premien säkert gå upp och det skulle sluta med att alla åker linhai efter ett tag. Som bara har 21 hkr ostrypt.

5. det finns ju även bilar som välter.. de har inte heller blivit strypta.
Anmäl till moderator   Loggat
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Jocke72

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 985
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Jocke72
Polaris Revolver concept
« Svar #27 skrivet: 14 februari 2007 kl. 10:15:46 »
Citat från: "STENE"

1. Du menar typ som yamma R1 där 50% varit med om olyckor? (gämför inte prestanda utan olycks statestik) Men lik förb så säljs denna ostypt.

2. Tillverkarna av 4-hjulingar har ju ändå byggt maskinen att "klara" dessa hkr. Blir det mindre farligt att maskinen är terräng reggad och man får ha orginal hästarna?

3. Om det är hastigheten som är det farliga så sätt en max hastighet på maskinen. detta skulle vara bättre på flera sätt.
  3.1 Polisen kan mäta det. De har ingen möjlighet idag att testa att maskinen verkligen är strypt
  3.2 Några maskiner som jag läst om hade dresdel glömt att sätta att strypningar på
  3.3 Hur skall jag som "användare" kunna testa att min maskin inte har mer än 20 hkr = hur vet jag att den inte är olaglig
  3.4 I vissa fall i trafiken så kan acc (vilket man får av bla hkr) vara livs avgörande för att undvika en olycka

4. "farliga" maskiner brukar vara lite själv sanerande. Som tex R1:an som kostar runt 30.000/år i försäkring. Om det visar sig att Banshee skulle vara med i mycket olyckor skulle premien säkert gå upp och det skulle sluta med att alla åker linhai efter ett tag. Som bara har 21 hkr ostrypt.

5. det finns ju även bilar som välter.. de har inte heller blivit strypta.



1. 50%? Var får du denna siffra ifrån?
Många av de olyckor som sker med sporthojar är orsaken att:
a) Stulna
b) Polare som lånat. Nu bara måste han passa på att gasa för han vet aldrig när han får chansen igen.

Visst är sporthojar överrepresenterade bland olyckorna, inget snack om saken. Men de har också en försäkringspremie därefter. Vill ATV ha det?

Från begynnelsen så fanns det en överenskommelse om att alla hojar skulle säljas med max 100 hästar. Alla pillade bort strypningarna och körde full effekt i alla fall. Därför togs denna begränsning bort. Samma scenario är troligt även för ATV...


2. Roligt att du nämner att maskinerna ska klara effekten.
Chassi och bromsar svarar (oftast) väl upp emot effekt och tänkt användningsområde. Den springande punkten här är "tänkt användningsområde". En Raptor (bara som exempel) är inte tänkt att köras på asfalt och/eller på gatan. Den ska framföras av en överviktig amerikan på någon sanddyn...

Iom detta tilltänkt användningsområde är precisionen vid tillverkningen inte i närheten av vad som gäller på en två hjulig motorcykel. Det är snett och vint och hjulvinklarna pekar lite hursomhelst. Sorry, men så är det på alla Quads. Har pratat med en som tävlar på en YZF450 som tog upp sin nya maskin i riktbänken "på kul", det diffade centimeter mellan fram och bakvagn.

Finns inga quads, förutom VLS och RST (i skrivande stund), som har en framvagn som är riktig för asfalt. Spindlarna sitter fel och Ackerman stämmer inte.

Anledningen är enkelt: Ju sämre underlag desto mindre betydelse har chassit. Det är därför man nästan kan köra med vadsomhelst när man kör på is... En Quad ska ju ändå gå på sladd och då har vinklar inte så stor betydelse.

Men i traffiken kör du inte på detta sätt. Hastigheten är högre, greppet bättre och erfareneheten ofta dålig hos föraren.

DESSUTOM kör du terrängreggat är det inte samma sak som att farten är fri. Vill minnas att max är 70 blås. OCH du riskerar inte att skada någon annan än dig och själv då du måste köra på egen mark eller på inhägnat område.


3.1 Du har samma problem med mellankortet på hoj. Polisen behöver inte mäta, de tar en provtur och testar. Misstänker de för hög effekt så åker du på en ombesiktning, inga problem för dem.

3.2 Det är enligt lag du som förare som är skyldig att se till att ditt fordon är lagligt, oavsett.

3.3 Se 3.2.

3.4 Detta tror du väl inte på själv? Föraren får planera sin framfart utifrån sitt fordons förutsättningar, så är det.
Annars ska då moppe skotrar vara ostrypta. Hur gör lastbilar/långtradare som har så dåligt acc? Traktorer? Med mera, med mera...

Sant att har man lite pulver så kan man gasa sig ur vissa situationer. MEN det är sannorlikt det extra pulvret som satte dig i den situationen från början...


4. Jag vill inte åka Linhai. Jag är så nöjd med den billiga försäkringen på GasGas:n och jag tar konsekvenserna av att jag åker ostrypt om olyckan är framme.


5.  Jag ser inte relevansen i frågeställningen.



/J
Anmäl till moderator   Loggat
33 - Boive-Racing.com

Sponsrad av:
Denada
Verktygsboden

Utloggad STENE

  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 3362
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
STENE
Polaris Revolver concept
« Svar #28 skrivet: 14 februari 2007 kl. 11:30:43 »
1. siffran fick jag från ett tv program som handlade om höga försäkringar och olyckor med MC. Jag bara förmedlar vad jag hört men det går kanske att kolla upp hos något försäkrings bolag om man orkar.

2. Men du pratar ju hela tiden om farten.. Men har du massor med vrid kan du åka fort iaf utan hästar.. Lagligt. Om problemet ligger i farten så sätt en regel på farten inte antalet Hkr. Och att skylla på dålig erfarenhet tycker jag inte heller är rätt. Gör då ett separat körkort för fyrisar. typ A3.
Om om max farten ör 70 i terräng varför inte stypa dessa maskiner till 15 hk? du får ju inte köra fortare iaf. Och det är väl det som också är lite av grejen för mig med "arbets" maskin. Att stypa hojen gör ju att det inte klarar av det som den är tänkt till. Så sätt restriktion på farten inte effekten.

3 Handlar igentligen om samma sak. Stryp farten inte effekten, för den behövs. Jag kan inte planera min körning om inte maskinen orkar det den är till för.

4. hade inte inte varit roligare att slippa att ta konsekvenserna?

5. En av anledningarna var att det var lätt att välta på en fyris. det var en av orsakerna till att de skulle strypas. Men andra fordon som vält har inte strypits.

Sen blir det lite konstigt när du ena sekunden säger att föraren måste planera sin körning ut efter fordonets beskaffenhet, Att det är upp till ägaren att den skall vara laglig etc. och i nästa sekund säger att alla fyris förare är idioter som inte klarar av att köra maskinen utan att slå på arslet i första bästa kurva.

Sedan kan jag berätta att min gammla slitna linhai går som ett strykjärn på vägen. Gör dock bara något över 80 men iaf. Det kanske kan vara så att din gasgas är ett vingel paket och då förstår jag att man är lite rädd att åka på gatan med den  :lol:

Jag vet inte om jag skulle godta att en polist TYCKER att min maskin går för bra och sedan skicka mig till en besiktning. JAg vill ha bevis på att maskinen inte är laglig. Jag skulle bestämt hävda att jag inte miklat med den utan att jag köpten på detta sätt och som privat person har jag ju ingen chans i helvete att testa detta. Om jag köper en maskin från xyz så får jag ju anta att den är laglig... Och besiktningen har inte heller någon broms bänk vad jag vet så jag förstår inte hur de skall kolla detta.


Men vad det handlar om är att OM det skall finnas en begränsning av maskinen så sätt det på farten inte effekten. Eftersom effekten är en del av hur maskine är tänkt att användas.

PS. Det är lite svårt att diskutera sånt här på nätet då man tolkar det man skriver och läser olika. Samt att du och jag (jocke) åker två olika typer av maskiner, quad och arbete. Där min maskin inte klarar av det den är byggd för utan effekten. Och jag vill göra klart att jag tycker detta är en kul och givande tråd. Och att detta borde disskuteras över ett par bira någon gång.

Ojoj vad långt det blev och vad jag skrev samma sak flera gånger.. Orkar inte gå igenom det jag skrev så ni får ta det med en nypa salt.

bottom line är fortfarande.. En bira på krogen för att lösa detta. Sen går vi till regeringen och lämnar in ett förslag på hur vi löser deta "problem"
Anmäl till moderator   Loggat
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Palm

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 445
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Palm
Polaris Revolver concept
« Svar #29 skrivet: 21 februari 2007 kl. 12:53:57 »
På tal om att ta konsekvenerna.
Vad blir konsekvenserna av att åka ostrypt?

/Palm
Anmäl till moderator   Loggat
http://bokasverige.se/
www.modellex.se

Utloggad STENE

  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 3362
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
STENE
Polaris Revolver concept
« Svar #30 skrivet: 21 februari 2007 kl. 15:27:37 »
För att återgå till ämnet så finns denna länk här på forumet:
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1497

Kolla när den är skriven... Så att hoppas på att denna maskin kommer är nog att hoppas på för mycket..
Anmäl till moderator   Loggat
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Palm

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 445
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Palm
Polaris Revolver concept
« Svar #31 skrivet: 24 februari 2007 kl. 13:12:30 »
Citat från: "Palm"
På tal om att ta konsekvenerna.
Vad blir konsekvenserna av att åka ostrypt?

/Palm


Ingen som vet?!
Det värkar ju ialf finnas en här som är villig att ta dom, så då kanske denna personen kan dela med sej av vad dom blir,
om han nu vet...  :wink:  :!:

Mvh/
Anmäl till moderator   Loggat
http://bokasverige.se/
www.modellex.se

Utloggad TAZ™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3376
  • Total likes: 0
    • Visa profil
TAZ™
Polaris Revolver concept
« Svar #32 skrivet: 24 februari 2007 kl. 17:24:58 »
konsekvenserna av att åka ostrypt blir
en snabbare hoj
den blir olaglig
och ökad olycks risk
Anmäl till moderator   Loggat
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad Palm

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 445
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Palm
Polaris Revolver concept
« Svar #33 skrivet: 24 februari 2007 kl. 19:02:56 »
Citat från: "TAZ"
konsekvenserna av att åka ostrypt blir
en snabbare hoj
den blir olaglig
och ökad olycks risk


Hm.
Det låter ju intressant.
Ingen annan som har nåt att avslöja? Hade aldrig i min vidaste fantasi kunnat ana att man te x får mer fart i maskinen om man tar bort strypningen   8)  

Frågan kvarstår...

Mvh/ Palm
Anmäl till moderator   Loggat
http://bokasverige.se/
www.modellex.se

Utloggad benring

  • www.gooffroad.se
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1659
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Gör det med stil!
    • Visa profil
benring
Polaris Revolver concept
« Svar #34 skrivet: 1 mars 2007 kl. 00:49:44 »
Du ska få svar i frågan av konsekvenser:

1. Du krockar med en annan person, som får personskador.

2. Ditt försäkringsbolag kontrollerar din ATV som visar sig vara trimmad.

3. Försäkringsbolaget vägrar betala EN KRONA pga detta.

4. Du är försatt i personlig konkurs då du får betala ALLT, både ditt och personskador.

Det är en sannolik konsekvens oavsett trimmat fordon.

Detta är en sammanfattning av Trygg Hansa's "regler", fins att läsa om på deras hemsida.

Så kör försiktigt :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Palm

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 445
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Palm
Polaris Revolver concept
« Svar #35 skrivet: 1 mars 2007 kl. 11:29:03 »
Tack!
Det ska ju mycke till då för att man ska ta bort strypningen, ialf för min del...

/ Palm
Anmäl till moderator   Loggat
http://bokasverige.se/
www.modellex.se

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 [3] 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Polaris (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Polaris Revolver concept
 


Online just nu.

568 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 626. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info