Tar 27:or i? Måste väl gå och köre större än så utan att kapa plast i fotbaljor?Jag kör med dom lite då och då
Nej inte det minsta faktiskt.Låter mer som dåligt drivknut om det knäpper när du svänger fullt
du tänker så
Låter som det ja när du förklarar att det låter när du svänger men du kan byta enbart knuten och inte behöva byta hela drivaxel.Gooffroad tänker jag har lösa knutar.
Tycker denna tråd och dess ämne är lite spretigt, det blandas ihop saker och det rörs till.När man blandar märken/modeller på däck kan man inte gå strikt efter dimensioner på tex höjd.Man måste mäta.Sen påverkar ju trycket/fälgbredd rätt mycket dessutom.Och då är det radien neråt som är av intresse.Att sen Bighorn är stora i storlek är rätt, men då gäller ju det Maxxis Bighorn.Dess kopior är ju inte berörda alls.En annan sak, Wanda är ofta stenhårda men SunF har iaf jag testat några rätt mjuka och vettiga däck av, trots att även de hade kopierade mönster.Så inte heller här man man dra alla över samma kam.Nu vet jag inte hur känsliga just Kawa är men generellt brukar faktiskt inte nån cm spela nån större roll på en atv, fyrhjulsdriften används ju normalt sett bara när det är ojämnt/slirigt och då tillåts ett visst "slip".Polaris är däremot känsliga eftersom de mäter varvtal på hjulen vid inkoppling av awd.
Det är inte lika stora däck fram å bak på kawa original.Jag har åkt med skillnad bortåt 5-6 centimeter fram å bak.Om man åker i djup snö och hjulingen hoppar fram när det spinner då har man för stora framhjul, den ska driva bak å framhjulen ska hjälpa till å dra och inte driva mer än bak.Helt original driver kawa mä ca 70% bak å ca 30%Den är helt underbar med orginalhjulen å krokiga vinterväger då den driver mer bak än fram .Kawa bruteforce, Suzuki kingquad, Yamaha 700 , renegade har alla mindre framhjul än bakhjul original.
Även mina itp mega mayhem skällde i storlek, fram var större än bak, de är 27,9,12 och 27,11,12. Vet inte hur dom mäter ATV däck men egentligen tror ju jag dom ska vara tvärs om, alltså profilen mäts i procent av bredden. Ju bredare däck ju högre profil som det är på alla andra däck