Varför det inte skulle hjälpa förstår jag inte.Möjligen om man har tungt lass bakpå så att framhjulen inte påverkar det hela... men annars hjälper det.Kör man med annat än originaldimensioner så är det dessutom ett bra skydd mot diffras.
Det kan vara lämpligt att nämna då inte alla som läser här vet vad just du har dina maskiner till.Så som sagt, difflock är riktigt fint....sen de som envisas med att påstå att man måste stanna för att lägga i och att man då fastnar kör generellt med annan teknik... de åker på fart.Åker man med grepp och smyger fram då har man råd att stanna och låsa och sen åka vidare.Sen är det ju faktiskt så att man inte behöver stanna varken för att låsa eller släppa, det går oftast bättre om man är i rörelse.Dvs mjuk rörelse utan gaspådrag, hjulspinn osv.
helt rätt. men det är då man inte har diffat före man får problem, då man behöver diffat så har man oftast kört fast, och har man inte kört fast då så kan man hinna köra fast innan diffen gått i lås eftersom det kan behövas lite slirande till innan den går i lås och då kanske man sitter. sen är det bra då man kör på ojämn mark tex stubbar, stenar och tuvor, har man inte diffat då så kan man få ta om många gånger innan man lyckas klättra över med det framhjul som har något högt framför. i den här filmen är det ett bra exempel vid ca 1,40, höger fram står still men vänster tokslirar. hade han diffat direkt hade han smugit över
Det e klart det e svårt för er att säga vilken maskin som är bäst eftersom det e jag som äger den.
Är det inte generellt väldigt svårt att svara på vilken "atv som är bäst"? Folk har olika erfarenheter, gillanden och tyckanden med sina maskiner. Så länge man köper någon av de etablerade märkena är det nog rätt svårt att få en dålig maskin. Det blir lite Saab mot Volvo. Dra ved, älgar, köra i skog klarar ju alla maskiner mer eller mindre.