ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?  (läst 10536 gånger)

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« skrivet: 3 september 2015 kl. 22:21:37 »
Var ute och gasade med min z-force 800 ex i dag, stannade till för att köpa mig en god glass :) skulle starta men nix! totaldöd!
Som tur var så har jag alltid med mig lite verktyg och startkablar av gammal vana.
Fick igång den med hjälp från en trevig bilist, och körde hem, då dog den igen efter ett tag! För att korta ner historien lite så var jag till slut hemma efter ytterligare ett samtal på hjälp.
Började ladda upp batteriet med Ctek i AGM läge, och tänkte att maskinen kanske inte laddade ordentligt, spänningen är densamma när jag startar motorn.
Tog isär kontakterna till laddningsregulatorn "den svarta klumpen med kylflänsar" och ser då att den ena undre kontakten med "röd kabel" är bränd inuti, och plasten har smält något.
Förmodar att den regulatorn är historia.
Någon som varit med om detta?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #1 skrivet: 4 september 2015 kl. 17:20:09 »
Nu tar jag gärna emot tips av alla slag, innan jag blir skogstokig!
Köpte en Ctek laddare för 1400kr, Helt nytt AGM batteri 1400kr....fulladdat.
Men skumma saker händer! Alla batterier totalt dräneras när jag försöker starta maskinen. Displayen bara dimmas ned, jag hör ett litet svagt pipljud, men inget mer händer.
Sedan mäter jag batteriet och det har droppat under 12 volt.
Laddregulatorn ger 14,71volt när jag mäter utan att koppla till batteri när jag fick igång den en gång i dag.

Var i hela friden kan dränera ett batteri så snabbt? Utav att bara försöka starta.

Gött dyrt med ny laddare, nytt batteri, och förmodligen så är det något annat som spökar haha.

Enormt tacksam om någon kunde ge tips om vad det kan vara frågan om.
« Senast ändrad: 4 september 2015 kl. 17:22:29 av Benpa »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #2 skrivet: 4 september 2015 kl. 17:35:23 »
Enklast att kolla om den laddar är att mäta på batteriets poler direkt, omkring 14 volt bör där bli. Dock så brukar inte en dålig laddningsregulator tömma ett batteri, iaf inte på kort tid. Jag hade nog kollat över samtliga kontaktdon och kabelanslutningar först. Alltså ta isär kontakterna, visuellt inspektera och ev. spray med lite kontakt spray. Kolla att jordkabeln från batteriet sitter ordentligt fast i motorn, även pluskabeln mellan startreläet och startmotorn. Detta är ju om inte annat bra att kolla ibland iaf.  :)
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #3 skrivet: 4 september 2015 kl. 18:45:49 »
Tackar för tipset! :) håller på att gå igenom allt nu.

Nu seriekopplade jag 2st fulladdade batterier, men fortfarande så låter det "trrrk,trrrk,trrrk," förmodligen från Solenoiden, när jag vrider på nyckeln och displayen slocknar.
Startmotorn börjar röra sig extremt sakta i 2sek, sedan är allt stopp.
Hoppas inte startmotorn ballat ur, men det kan den givetvis ha gjort.
Någon form av jord/el kontaktfel är det ju också vara.
Alla säkringar är dock hela.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #4 skrivet: 4 september 2015 kl. 18:57:43 »
Citat från: Benpa skrivet  4 september 2015 kl. 18:45:49
Tackar för tipset! :) håller på att gå igenom allt nu.

Nu seriekopplade jag 2st fulladdade batterier, men fortfarande så låter det "trrrk,trrrk,trrrk," förmodligen från Solenoiden, när jag vrider på nyckeln och displayen slocknar.
Startmotorn börjar röra sig extremt sakta i 2sek, sedan är allt stopp.
Hoppas inte startmotorn ballat ur, men det kan den givetvis ha gjort.
Någon form av jord/el kontaktfel är det ju också vara.
Alla säkringar är dock hela.

Låter som du har kraftigt spänningsfall, prova att mäta spänningen på startmotorn samtidigt som den är i ingrepp. Har den dåligt spänning så sitter nog felet innan startmotorn, kolla även säkringarna så att ingen ärg eller liknande finns.
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #5 skrivet: 4 september 2015 kl. 21:20:27 »
Prova koppla en extra jordkabel från batteriet till en bra jordpunkt man maskinen.
En startkabel borde funka fint.

Prova bygla startreläet, koppla ihop in och ut med en tång eller skruvmejsel.

Använd startkabel till att koppla plus direkt på startmotorn.
Då utesluter du möjliga felorsaker på vägen till startmotorn.
Man kan få använda en lång skruvmejsel till att komma åt kontakten på startmotorn. Alltså sätta klämman på mejseln och sen toppen av mejseln på startmotorns pluskontakt.

Några grejer man kan göra i sin felsökning.
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #6 skrivet: 4 september 2015 kl. 21:26:02 »
Var dock pricksäker om en mejsel används direkt på startmotorns pluspol, vi är nog många som råkat ut för gnistsprut om man nuddar annat som är jordat.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #7 skrivet: 4 september 2015 kl. 22:16:07 »
Suveräna tips från er, ni är grymma!
Har mekat en del i mitt liv, men ström är jag inte direkt superbra på.
Körde lite "fulkopplingar" med extra jord mm, funkade inte, testade allt utom plus direkt till startmotorn.
Blev lite småirriterad efter ett par timmar, fläckte ut förarsätet och såg en klump under som jag faktiskt inte vet vad det är? grova plus och minus kablar och lite småkablar, ser ut att gå fram till panelen/tändlåset någonstans, någon form av relä?
Lossnade och smörjde allt, men icke.
Tänkte att nu ger jag snart upp, så jag skruvade dit originalbatteriet på plats, smörjde även dom kopplingarna, tänkte äsch, jag testar även om det är halvladdat, och bam!! startade 3ggr på raken utan problem...sjukt knepigt, och panelen lyste så fint att jag nästan fick svetsblänk  ;) förmodligen var väl någon koppling halvdålig kontakt på.
I morgon skall jag i stället skruva dit det nya friska batteriet och kolla laddningen, så får vi se.

Någon som mått strömmen direkt från kontakten på laddningsregulatorn och sett vad den ger?
Jag fick 14,71volt
När jag mäter laddningen på originalbatteriet som jag tror är kasst, så får jag bara max 12,35volt utan ljus mm påslaget.
« Senast ändrad: 4 september 2015 kl. 22:20:03 av Benpa »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad rally nizze..

  • Livet är som ett lotteri bara nitlotter.
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1711
  • Total likes: 168
  • Kön: Man
  • kawa 750 brute force..
    • Visa profil
rally nizze..
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #8 skrivet: 4 september 2015 kl. 22:30:35 »
14.7 är väl ganska normalt utan belastning och att den sjunker ner till 12.3 till 12.6 volt med belastning (ljus på) låter ganska normalt, men kolla anslutningar och smörj in med vaselin (för el) så fungerar den nog som den ska.
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo XC70 2.4D 08
Volvo V70 2.4D 07 (Såld)
Nissan King Cab Navara 02 (Såld)
Audi A4 1.8T 97 (Såld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (Såld)
Volvo 945 turbo 96.(Såld)
VW Passat 1.8t 98 (Såld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (Såld)
VW Golf IV 98 (Fugans)Såld.
VW Bubbla 75 (frugans)Såld.
Opel Omega 03(frugans)Såld.
Audi A4 95

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #9 skrivet: 6 september 2015 kl. 12:59:50 »
Nu har jag mätt för kortslutningar mm, och kan inte finna några problem med jorden mm någonstans.
Dock var originalbatteriet kaputt! Så jag satte dit ett nytt.

Den startar fint, mäter strömmen på batteriet och den verkar ladda, men efter en stund så luktar det bränt och pluskabeln som går från laddningsregulatorn börjar ryka.
Mycket konstigt då jag ej kan mäta att det är kortslutning eller överladdning mm, men något kan ju vara skumt inuti själva regulatorn som stället till det.

Det tråkiga i kråksången är att Den ÅF som jag köpte den av helt ny, verkar helt plötsligt inte intresserad av att hjälpa mig och byta eller skicka en ny laddningsregulatorn, det hördes på hans tonläge och ordval, förmodligen för att jag har servat den på annat ställe på närmre avstånd än GBG.
Han ville ha kopia på serviceboken mm eftersom det kunde vara "FALSKA stämplar" trots att jag servat på en verkstad som ATV Sweden har som ÅF hahaha
Har garanti, gjort alla servicar på auktoriserad cf-moto verkstad "ca 3.000kr x 4ggr", dock 2st av dessa hos en annan cf-moto ÅF där jag ej köpte den som ligger 20min från mig, och dom i sin tur är inte intresserade av att åta sig garantijobb! Så det blir en djävla rävsax man hamnar i.
CF-Moto i all ära, men riktigt sjukt täta serviceintervaller 150mil, dyra servicar "då de hittills endast bytt olja plus oljefilter, inget annat, luftfiltret såg ut som satan när jag kollade nu + dåligt andrahandsvärde = Inte ens värt det i långa loppet när man inte får hjälp.
De har ju ökat till 3Års garanti, men då måste alla servicar göras, och tar man bara de 15st som finns på första papperet så blir det ca 40 till 45.000kr, och då är maskinen inte värd mer än det, så rent teoretiskt så är maskinen värt noll kronor efter 3år, en bil kostar knappt i närheten på samma år/standardservice.


Slutar väl med att jag får beställa en ny laddningsregulator och betala själv!
Med de sjukt täta och dyra servicarna så borde garantiärenden gå betydligt smidigare.
Det tråkiga är ju att även kontakten från maskinen som kopplas in i laddningsregulatorn även är bränd och skadad, den är ju inte lika lätt att byta, själva laddningsregulatorn kan jag ju byta själv.

Bilderna är inklusive ström direkt från regulatorkontakterna, så den ger ju uppenbarligen ström, dock något mindre än sist jag mätte.
Glömde ta kort i själva regulatorkontakten, men där är det smält plast och bränt som ett runt hål runt hela pluskontakten.

EJ LYCKLIG LÄNGRE!

* SMÄLT KONTAKT YTTRE.jpg (67.76 kB, 1000x562 - visat 521 gånger.)

* KONTAKTEN SOM KOPPLAS IN I LADDNINGSREGULATOR.jpg (52.93 kB, 1000x562 - visat 512 gånger.)

* LADDNING DIREKT FRÃ… LADDNINGSREGULATORN.jpg (55.44 kB, 1000x562 - visat 232 gånger.)
« Senast ändrad: 6 september 2015 kl. 13:29:28 av Benpa »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Jupiter

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2044
  • Total likes: 288
    • Visa profil
Jupiter
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #10 skrivet: 6 september 2015 kl. 13:51:37 »
Du kan hälsa din ÅF att det finns EU direktiv på att det finns inga som helst krav på service hos s.k auktoriserad för att behålla garantierna, hade anmält honom till ARN utan att tveka.  >:( Dessutom skall däremot aukt ÅF åta sig garantijobb ovasett om den är köpt där eller inte. KO och ARN, de ska fan veta sina skyldigheter!

Frånsett det verkar regulatorn kass, klarar troligtvis inte att dra ner spänningen från generatorn till 12-14 volt och därför går varm.
« Senast ändrad: 6 september 2015 kl. 13:55:20 av Jupiter »
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Eton 250 -2006
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Ural Wolf 750
Ural Retro
Plus massa annat

Utloggad LARRYLUKE

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Nyburgare
    • Visa profil
LARRYLUKE
SV: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
« Svar #11 skrivet: 6 september 2015 kl. 17:37:09 »
Trist situation, men om föregående svar (Jupiters) stämmer, så har du alla förutsättningar för att sätta dit ÅF du köpte den av. Lider av en dålig ÅF jag med, kommer byta till en annan sen. Hoppas allt löser sig tillslut!
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
CFMOTO CForce 550 EFI EPS - 15

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Totalstopp och förmodligen bränd laddningsregulator?
 


Online just nu.

377 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
GeFeldz
Flest online idag: 387. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

    19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info