ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: Hur tänka kring registrering av ny atv?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Hur tänka kring registrering av ny atv?  (läst 13224 gånger)

Utloggad Smirrkoff

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Smirrkoff
Hur tänka kring registrering av ny atv?
« skrivet: 8 mars 2015 kl. 13:06:27 »
Hej!

Sitter och tänker lite på hur man ska göra med själva registreringen av en ny ATV. Om den ska vara vägreggad, terrängreggad, traktorreggad. Har försökt söka efter lite info kring detta men hittar inte så mycket.

Tanken är att när det väl är dags för ett inköp av en atv så är min tanke att grabben och jag tex ska kunna fara ut, lasta på fiskeutrustningen och åka ut någonstans och fiska, ta en åktur i skogen och grilla osv samt att man själv ska väl kunna köra lite på egen hand och få leka av sig lite samt ploga. Men framförallt att grabben ska kunna åka med ut.

Den utbildning som jag endast saknar är då terrängutbildningen. Hur har ni tänkt kring reggningen av atv:n ni har valt att köpa?  Vad jag har märkt av är att man inte kan regga hur somhelst, har man hittat en modell man kan tänka sig, så står det och faller på reggningen.

Är lite småintresserad av Yamahas Grizzly 700 eps, den känns rätt säker att använda, varit inne på Arctic Cats modeller XR 700? också. Suzuki, Honda, Can am lockar inte så värst. Nog för att det är fina modeller men de tilltalar mig inte så mycket. Vad finns det mer att kika på? Lite skeptisk till kina,taiwan maskinerna fortfarande.

Sen när man väl valt modell, det är ju för och nackdelar med alternativen kring reggningen,  just nu känns det som att man mer eller mindre kommer att åka direkt ifrån bostad och ut i skog och mark. Visst kommer man kunna lasta upp på kärra om det är så men. Är lite ute efter smidigheten.

Man kommer nog inte att sitta och nöta asfalt en större tid och det kan väl vara skönt då att slippa och behöva besikta fordonet? 

Känns ju mer man tänker på de olika alternativen, ju mer trasslar man in sig i det.

Hur har ni tänkt kring reggningen och er användning av atv:n?  Kör ni på små grusvägar bara, kör ni ifrån bostad och ut i mark? Har ni terrängreggat och utbildning?... Rätt vilsen i detta träsk som ni säkert har listat ut.

Det blir väl så att man kommer att ansluta till andra som kör så man själv får lite egen tid till något man själv gillar också.

Man vill ju få det lite som man själv vill och få lite som pappa staten vill, och slår man då ihop detta så blir det jädrans bra. :)

mvh

en vilsen skäl...
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #1 skrivet: 8 mars 2015 kl. 15:41:07 »
Jag har vägreggat och det har ja haft på alla mina hjulingar.
Jag tycker det är smidigast då åker man lagligt til skogen och behöver inte smyga eller vara nervös för polisen.

Sen får man kolla vad kompisarna har för reggning har alla vägreggat så kanske man inte ska köpa terrängreggad.

Okej försäkringen är ca 1500:- dyrare per år och besiktning varannat och köper man en ny är det 4 år tills första bes å sen varannat år och det är inge märkvärdig å bes en hjuling.

Sen är man kung på dagis när man hämtar dottern och är det fint väder kan det bli en långtur.

Hjulingarna du nämner finns som vägreggade.
Articcat har egna vägreggade men för Yamaha och Suzuki finns det företag som bygger om dom till vägreggade tex dresel motostar poletti mm men då blir det sämmre garanti för då heter den inte Yamaha eller Suzuki nå mer.

Här har du 2 firmor som säljer vägreggade grizzly 700 och firman i Stockholm säljer vägreggade Yamaha Grizzly 700, Suzuki KingQuad 750 och Kawasaki BruteForce 750.
http://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_Grizzly_700_EPS_Vagregistrerad_57745744.htm?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_GRIZZLY_YFM700_i_EPS_1_95__VAGREG__49360296.htm?ca=6&w=3
« Senast ändrad: 8 mars 2015 kl. 15:43:15 av Lowest »
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Hakerik

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 344
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hakerik
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #2 skrivet: 8 mars 2015 kl. 20:29:12 »
Det kan ha en viss betydelse vart man bor.
Jag tror inte att en person boende i en stad som åker till dagis och hämtar dottern har samma tänk om registreringsform som en glesbygdsbo som åker och fiskar, drar hem ved och åker då o då till by macken eller Konsum? Man väljer väl registeringsform efter sitt körsätt och befolkningstäthet där man vistas.
Varför V-reg om man bor i glesbygd och har 20mil till närmaste besiktning?
T-reg passar bra i stora delar av detta land. Billigare, inte strypt, ingen besiktning.
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad Smirrkoff

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Smirrkoff
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #3 skrivet: 9 mars 2015 kl. 10:13:45 »
Citat från: Lowest skrivet  8 mars 2015 kl. 15:41:07
Jag har vägreggat och det har ja haft på alla mina hjulingar.
Jag tycker det är smidigast då åker man lagligt til skogen och behöver inte smyga eller vara nervös för polisen.

Sen får man kolla vad kompisarna har för reggning har alla vägreggat så kanske man inte ska köpa terrängreggad.

Okej försäkringen är ca 1500:- dyrare per år och besiktning varannat och köper man en ny är det 4 år tills första bes å sen varannat år och det är inge märkvärdig å bes en hjuling.

Sen är man kung på dagis när man hämtar dottern och är det fint väder kan det bli en långtur.

Hjulingarna du nämner finns som vägreggade.
Articcat har egna vägreggade men för Yamaha och Suzuki finns det företag som bygger om dom till vägreggade tex dresel motostar poletti mm men då blir det sämmre garanti för då heter den inte Yamaha eller Suzuki nå mer.

Här har du 2 firmor som säljer vägreggade grizzly 700 och firman i Stockholm säljer vägreggade Yamaha Grizzly 700, Suzuki KingQuad 750 och Kawasaki BruteForce 750.
http://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_Grizzly_700_EPS_Vagregistrerad_57745744.htm?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_GRIZZLY_YFM700_i_EPS_1_95__VAGREG__49360296.htm?ca=6&w=3

Tack för svaret, precis, då kan man ta och åka in till affären och köpa en mjölk utan att behöva tänka på om man ska bli stoppad tex.
Försäkringen låter ju inte alls farligt, mc:n jag har nu kostar mig 3500:- per år så det är ju bra. :)

Då kommer nästa tanke upp, alla atv-modeller som är vägreggade, är dom då reggade för passagerare? Eller skiljer det sig där också från modell till modell? Arctic Cat har jag sett att dom har en modell som är gjord för två, kommer inte ihåg just nu vad den heter , up 2? eller något liknande.

Tack för infon om de två firmorna, smidigt att dom kan bygga om dem,  jag är nog nöjd så länge chassi, motor är Yamaha ( om man nu skulle välja de märket..) Sen om garantin blir kortare och annat, det känns som att det kvittar.

Hur långt kommer man ca på en full tank, gissar väl på att tankarna rymmer ca 20 liter? Visst, hänger på hur gasglad man är, men om man kör normalt.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Smirrkoff

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 5
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Smirrkoff
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #4 skrivet: 9 mars 2015 kl. 10:32:41 »
Citat från: Hakerik skrivet  8 mars 2015 kl. 20:29:12
Det kan ha en viss betydelse vart man bor.
Jag tror inte att en person boende i en stad som åker till dagis och hämtar dottern har samma tänk om registreringsform som en glesbygdsbo som åker och fiskar, drar hem ved och åker då o då till by macken eller Konsum? Man väljer väl registeringsform efter sitt körsätt och befolkningstäthet där man vistas.
Varför V-reg om man bor i glesbygd och har 20mil till närmaste besiktning?
T-reg passar bra i stora delar av detta land. Billigare, inte strypt, ingen besiktning.

Förstår lite hur du tänker, för min del så kommer vi att ha 2 mil in till storstaden, och hela vägen ut är då landsväg och absolut sista biten lite lite grusväg med ett 20-tal hus. Och vi kommer inte dra någon ved eller liknande. Bara ut och fiska med grabben, köra någon slinga i skogen och grilla. Få egen tid till lite bus och ploga.  Mer än så kommer vi inte använda den till. Möjligtvis sjösätta båt, men det är nog absolut väldigt sällan. Resten av tiden kommer man vara på jobbet eller liknande.

Nog för att jag vill få reggningen så rätt som möjligt just för att jag är väldigt beroende av mitt körkort i mitt arbete.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Fridolf

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 8
    • Visa profil
Fridolf
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #5 skrivet: 9 mars 2015 kl. 11:03:18 »
Nu är jag kanske en aningens paranoid men som lagstiftningen ser ut så brukar jag räkna med att hur jag än gör så är jag olaglig på något sätt.  :rtfm:
 Min 4-hjuling är terrängreggad och så fort jag kör efter väg (lite förenklat) så är jag olaglig :(. Om jag däremot svänger av från vägen det allra minsta (också lite förenklat) så bryter jag mot terrängkörningslagen :hmmm:.
Tur nog bor jag i den av myndigheter ofta bortglömda delen av landet där asfalterade vägar är lika sällsynta som allmänna kommunikationer eller fungerande mobiltäckning. Därför är valet av terrängreggat det naturliga valet för mig.
Anmäl till moderator   Loggat
Yammaha Grizzly 700     Yamaha XT550

Utloggad Pjohan

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Polaris 500 Magnum -00
    • Visa profil
Pjohan
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #6 skrivet: 9 mars 2015 kl. 13:37:00 »
Jag hade samma funderingar som du när jag skulle köpa. Jag bor på landet och tanken jag hade med fyrhjulingen var att köra lite ved, en j-vla massa eklöv på hösten (har mängder med ekar på tomten), lite det ena med det andra hemma på tomten samt nöjesåka lite i skog och mark däremellan. Förutom nöjesåkandet så skulle fyrhjulingen i stort sett ersätta åkgräsklipparens släpdragande vi sålde när vi köpte robot.. Inga supertunga sysslor mao.

Efter lite funderande och frågande bland vänner med fyrhjuling (dock ingen som bor i närheten av mig, så vad de hade spelade ingen roll för mig alls..) föll valet på terrängreggat, mycket pga att jag inte behövde bry mig om besiktningen och att försäkringen var billigare (mer än 1500 billigare, tror det var 3000 billigare per år).

Jag bor så att det är 95% gruvägar det jag åker på väg och skogsstig osv i stort sett i anslutning till tomten. Poliser ser man väldigt sällan däromkring och många bönder är det som kör med fyrhjulingar här med. Jag är nöjd med valet och mitt körkort tillåter mig att köra terrängreggat. Och nu skulle jag nog inte klara mig utan fyrhjuling. Jag menar hur skulle man då kunna få med sig alla grejer de 40 metrarna upp på vår ek-kulle när man ska grilla en tidig vårdag med ungarna?? Eller åka till grannen en snabbis för att fråga nåt? eller..eller..  ':)

Så tänkte jag. :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #7 skrivet: 9 mars 2015 kl. 16:41:16 »
Citat från: Smirrkoff skrivet  9 mars 2015 kl. 10:13:45
Tack för svaret, precis, då kan man ta och åka in till affären och köpa en mjölk utan att behöva tänka på om man ska bli stoppad tex.
Försäkringen låter ju inte alls farligt, mc:n jag har nu kostar mig 3500:- per år så det är ju bra. :)

Då kommer nästa tanke upp, alla atv-modeller som är vägreggade, är dom då reggade för passagerare? Eller skiljer det sig där också från modell till modell? Arctic Cat har jag sett att dom har en modell som är gjord för två, kommer inte ihåg just nu vad den heter , up 2? eller något liknande.

Tack för infon om de två firmorna, smidigt att dom kan bygga om dem,  jag är nog nöjd så länge chassi, motor är Yamaha ( om man nu skulle välja de märket..) Sen om garantin blir kortare och annat, det känns som att det kvittar.

Hur långt kommer man ca på en full tank, gissar väl på att tankarna rymmer ca 20 liter? Visst, hänger på hur gasglad man är, men om man kör normalt.

Om man kollar på dom som är ombyggda av tex Dresel så är dom reggade för 2st hur Articcat har vet ja inte men på Canam är alla korta bara för 1st och dom långa är för 2st personer.

Bränsleförbrukningen beror på underlag hög eller lågväxel eller 2wd/4wd mm.

Jag körde min Bruteforce normalt runt litern men när vi kämpade i 70 centimeter snö drog den 4,6 liter per milen så det beror lite hur man gasar men full gas funkar alltid  ()p

Försäkringen varierar i pris väldigt mycket mellan bolag mm.
På min har ja vanlig mc-försäkring en sån som man inte kan ställa av på vintern, den är dyr på högsommaren och mitt i vintern kostar den nästan inget under 100:- i månaden.
Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad klxmicke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Polaris is the shit
    • Visa profil
klxmicke
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #8 skrivet: 9 mars 2015 kl. 17:18:14 »
Har traktorreggad polaris 570, mycket bränslesnål tycker jag. Får köra på vägen (40km/h), "får" köra bredvid vägen utan gnäll (beror på markägare dock), betalar 670kr/år helförsäkring, ingen skatt, ingen besiktning!!
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris 570 -14
fram king 50cc -58

Utloggad Lifeson

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 20
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Polaris Sportsman
    • Visa profil
Lifeson
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #9 skrivet: 10 mars 2015 kl. 19:23:58 »
Citat från: klxmicke skrivet  9 mars 2015 kl. 17:18:14
Har traktorreggad polaris 570, mycket bränslesnål tycker jag. Får köra på vägen (40km/h), "får" köra bredvid vägen utan gnäll (beror på markägare dock), betalar 670kr/år helförsäkring, ingen skatt, ingen besiktning!!

Men hur är den i skogen och på "trailen"? Låg effekt?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad klxmicke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Polaris is the shit
    • Visa profil
klxmicke
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #10 skrivet: 11 mars 2015 kl. 09:57:12 »
Citat från: Lifeson skrivet 10 mars 2015 kl. 19:23:58
Men hur är den i skogen och på "trailen"? Låg effekt?

Med 44hk tycker jag att den tuffar på riktigt bra, inga problem att köra på bakhjulen på högväxeln. Toppfart vet jag inte, har inte pressat den, men ca 90-100 har jag nog vart upp i. 570 har ju nyutveckad motor med överliggande kammar och insprut, så den svarar riktigt bra tycker jag. Går ju inte att jämföra med en can am 1000, men är ju bra mycket vassare än en goes 550 tex.
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris 570 -14
fram king 50cc -58

Utloggad MikeLeaf

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 396
  • Total likes: 6
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
MikeLeaf
SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #11 skrivet: 13 mars 2015 kl. 10:57:05 »
Citat från: Smirrkoff skrivet  8 mars 2015 kl. 13:06:27
Hej!

Sitter och tänker lite på hur man ska göra med själva registreringen av en ny ATV. Om den ska vara vägreggad, terrängreggad, traktorreggad. Har försökt söka efter lite info kring detta men hittar inte så mycket.


Hur du än väljer så blir det ju en kompromiss att vara laglig

1 Terrängreg - ingen effekt eller hastighetsbegränsning, men får ej köra på väg (inte i terrängen heller med undantag av egen skog)

2 Vägreg -  Max 20 hk , vad blir det på en 500-600 maskin 60-65 kmh?

3 Traktorreg -  får köra på vägen men måste vara spärrad (ej konstruerad för) max 40 kmh

De flesta verkar ju inte bry sig om detta , och då spelar ju registreringsformen mindre roll, tills man tex krockar.

1  - Kör på vägen ändå

2 - plockar bort effektspärren

3 - tar bort fartstrypningen

Sen går ju resonemanget om vad som händer om man blir stoppad, vad de kanske inte upptäcker?
Terrängreggad på väg ligger väl sämst till där, följt av Traktorreg (som enkelt kan provköras) .
Vägreggad måste dom ju mäta effekt på och det är lite svårare.

« Senast ändrad: 13 mars 2015 kl. 10:59:31 av MikeLeaf »
Anmäl till moderator   Loggat
CF Moto  500 Black Edition -13
Loncin Offroad  150 -13

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: Hur tänka kring registrering av ny atv?
 


Online just nu.

687 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 1136. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info