Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Hur tänka kring registrering av ny atv?  (läst 9209 gånger)

Utloggad Smirrkoff

Hur tänka kring registrering av ny atv?
« skrivet: 8 mars 2015 kl. 13:06:27 »
Hej!

Sitter och tänker lite på hur man ska göra med själva registreringen av en ny ATV. Om den ska vara vägreggad, terrängreggad, traktorreggad. Har försökt söka efter lite info kring detta men hittar inte så mycket.

Tanken är att när det väl är dags för ett inköp av en atv så är min tanke att grabben och jag tex ska kunna fara ut, lasta på fiskeutrustningen och åka ut någonstans och fiska, ta en åktur i skogen och grilla osv samt att man själv ska väl kunna köra lite på egen hand och få leka av sig lite samt ploga. Men framförallt att grabben ska kunna åka med ut.

Den utbildning som jag endast saknar är då terrängutbildningen. Hur har ni tänkt kring reggningen av atv:n ni har valt att köpa?  Vad jag har märkt av är att man inte kan regga hur somhelst, har man hittat en modell man kan tänka sig, så står det och faller på reggningen.

Är lite småintresserad av Yamahas Grizzly 700 eps, den känns rätt säker att använda, varit inne på Arctic Cats modeller XR 700? också. Suzuki, Honda, Can am lockar inte så värst. Nog för att det är fina modeller men de tilltalar mig inte så mycket. Vad finns det mer att kika på? Lite skeptisk till kina,taiwan maskinerna fortfarande.

Sen när man väl valt modell, det är ju för och nackdelar med alternativen kring reggningen,  just nu känns det som att man mer eller mindre kommer att åka direkt ifrån bostad och ut i skog och mark. Visst kommer man kunna lasta upp på kärra om det är så men. Är lite ute efter smidigheten.

Man kommer nog inte att sitta och nöta asfalt en större tid och det kan väl vara skönt då att slippa och behöva besikta fordonet? 

Känns ju mer man tänker på de olika alternativen, ju mer trasslar man in sig i det.

Hur har ni tänkt kring reggningen och er användning av atv:n?  Kör ni på små grusvägar bara, kör ni ifrån bostad och ut i mark? Har ni terrängreggat och utbildning?... Rätt vilsen i detta träsk som ni säkert har listat ut.

Det blir väl så att man kommer att ansluta till andra som kör så man själv får lite egen tid till något man själv gillar också.

Man vill ju få det lite som man själv vill och få lite som pappa staten vill, och slår man då ihop detta så blir det jädrans bra. :)

mvh

en vilsen skäl...

Utloggad Lowest

SV: Hur tänka kring registrering av ny atv?
« Svar #1 skrivet: 8 mars 2015 kl. 15:41:07 »
Jag har vägreggat och det har ja haft på alla mina hjulingar.
Jag tycker det är smidigast då åker man lagligt til skogen och behöver inte smyga eller vara nervös för polisen.

Sen får man kolla vad kompisarna har för reggning har alla vägreggat så kanske man inte ska köpa terrängreggad.

Okej försäkringen är ca 1500:- dyrare per år och besiktning varannat och köper man en ny är det 4 år tills första bes å sen varannat år och det är inge märkvärdig å bes en hjuling.

Sen är man kung på dagis när man hämtar dottern och är det fint väder kan det bli en långtur.

Hjulingarna du nämner finns som vägreggade.
Articcat har egna vägreggade men för Yamaha och Suzuki finns det företag som bygger om dom till vägreggade tex dresel motostar poletti mm men då blir det sämmre garanti för då heter den inte Yamaha eller Suzuki nå mer.

Här har du 2 firmor som säljer vägreggade grizzly 700 och firman i Stockholm säljer vägreggade Yamaha Grizzly 700, Suzuki KingQuad 750 och Kawasaki BruteForce 750.
http://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_Grizzly_700_EPS_Vagregistrerad_57745744.htm?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_GRIZZLY_YFM700_i_EPS_1_95__VAGREG__49360296.htm?ca=6&w=3
« Senast ändrad: 8 mars 2015 kl. 15:43:15 av Lowest »
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Hakerik

« Svar #2 skrivet: 8 mars 2015 kl. 20:29:12 »
Det kan ha en viss betydelse vart man bor.
Jag tror inte att en person boende i en stad som åker till dagis och hämtar dottern har samma tänk om registreringsform som en glesbygdsbo som åker och fiskar, drar hem ved och åker då o då till by macken eller Konsum? Man väljer väl registeringsform efter sitt körsätt och befolkningstäthet där man vistas.
Varför V-reg om man bor i glesbygd och har 20mil till närmaste besiktning?
T-reg passar bra i stora delar av detta land. Billigare, inte strypt, ingen besiktning.
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad Smirrkoff

« Svar #3 skrivet: 9 mars 2015 kl. 10:13:45 »
Jag har vägreggat och det har ja haft på alla mina hjulingar.
Jag tycker det är smidigast då åker man lagligt til skogen och behöver inte smyga eller vara nervös för polisen.

Sen får man kolla vad kompisarna har för reggning har alla vägreggat så kanske man inte ska köpa terrängreggad.

Okej försäkringen är ca 1500:- dyrare per år och besiktning varannat och köper man en ny är det 4 år tills första bes å sen varannat år och det är inge märkvärdig å bes en hjuling.

Sen är man kung på dagis när man hämtar dottern och är det fint väder kan det bli en långtur.

Hjulingarna du nämner finns som vägreggade.
Articcat har egna vägreggade men för Yamaha och Suzuki finns det företag som bygger om dom till vägreggade tex dresel motostar poletti mm men då blir det sämmre garanti för då heter den inte Yamaha eller Suzuki nå mer.

Här har du 2 firmor som säljer vägreggade grizzly 700 och firman i Stockholm säljer vägreggade Yamaha Grizzly 700, Suzuki KingQuad 750 och Kawasaki BruteForce 750.
http://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_Grizzly_700_EPS_Vagregistrerad_57745744.htm?ca=6&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_GRIZZLY_YFM700_i_EPS_1_95__VAGREG__49360296.htm?ca=6&w=3

Tack för svaret, precis, då kan man ta och åka in till affären och köpa en mjölk utan att behöva tänka på om man ska bli stoppad tex.
Försäkringen låter ju inte alls farligt, mc:n jag har nu kostar mig 3500:- per år så det är ju bra. :)

Då kommer nästa tanke upp, alla atv-modeller som är vägreggade, är dom då reggade för passagerare? Eller skiljer det sig där också från modell till modell? Arctic Cat har jag sett att dom har en modell som är gjord för två, kommer inte ihåg just nu vad den heter , up 2? eller något liknande.

Tack för infon om de två firmorna, smidigt att dom kan bygga om dem,  jag är nog nöjd så länge chassi, motor är Yamaha ( om man nu skulle välja de märket..) Sen om garantin blir kortare och annat, det känns som att det kvittar.

Hur långt kommer man ca på en full tank, gissar väl på att tankarna rymmer ca 20 liter? Visst, hänger på hur gasglad man är, men om man kör normalt.

Utloggad Smirrkoff

« Svar #4 skrivet: 9 mars 2015 kl. 10:32:41 »
Det kan ha en viss betydelse vart man bor.
Jag tror inte att en person boende i en stad som åker till dagis och hämtar dottern har samma tänk om registreringsform som en glesbygdsbo som åker och fiskar, drar hem ved och åker då o då till by macken eller Konsum? Man väljer väl registeringsform efter sitt körsätt och befolkningstäthet där man vistas.
Varför V-reg om man bor i glesbygd och har 20mil till närmaste besiktning?
T-reg passar bra i stora delar av detta land. Billigare, inte strypt, ingen besiktning.

Förstår lite hur du tänker, för min del så kommer vi att ha 2 mil in till storstaden, och hela vägen ut är då landsväg och absolut sista biten lite lite grusväg med ett 20-tal hus. Och vi kommer inte dra någon ved eller liknande. Bara ut och fiska med grabben, köra någon slinga i skogen och grilla. Få egen tid till lite bus och ploga.  Mer än så kommer vi inte använda den till. Möjligtvis sjösätta båt, men det är nog absolut väldigt sällan. Resten av tiden kommer man vara på jobbet eller liknande.

Nog för att jag vill få reggningen så rätt som möjligt just för att jag är väldigt beroende av mitt körkort i mitt arbete.

Utloggad Fridolf

« Svar #5 skrivet: 9 mars 2015 kl. 11:03:18 »
Nu är jag kanske en aningens paranoid men som lagstiftningen ser ut så brukar jag räkna med att hur jag än gör så är jag olaglig på något sätt.  :rtfm:
 Min 4-hjuling är terrängreggad och så fort jag kör efter väg (lite förenklat) så är jag olaglig :(. Om jag däremot svänger av från vägen det allra minsta (också lite förenklat) så bryter jag mot terrängkörningslagen :hmmm:.
Tur nog bor jag i den av myndigheter ofta bortglömda delen av landet där asfalterade vägar är lika sällsynta som allmänna kommunikationer eller fungerande mobiltäckning. Därför är valet av terrängreggat det naturliga valet för mig.
Yammaha Grizzly 700     Yamaha XT550

Utloggad Pjohan

• ATV Amatör
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Polaris 500 Magnum -00
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 9 mars 2015 kl. 13:37:00 »
Jag hade samma funderingar som du när jag skulle köpa. Jag bor på landet och tanken jag hade med fyrhjulingen var att köra lite ved, en j-vla massa eklöv på hösten (har mängder med ekar på tomten), lite det ena med det andra hemma på tomten samt nöjesåka lite i skog och mark däremellan. Förutom nöjesåkandet så skulle fyrhjulingen i stort sett ersätta åkgräsklipparens släpdragande vi sålde när vi köpte robot.. Inga supertunga sysslor mao.

Efter lite funderande och frågande bland vänner med fyrhjuling (dock ingen som bor i närheten av mig, så vad de hade spelade ingen roll för mig alls..) föll valet på terrängreggat, mycket pga att jag inte behövde bry mig om besiktningen och att försäkringen var billigare (mer än 1500 billigare, tror det var 3000 billigare per år).

Jag bor så att det är 95% gruvägar det jag åker på väg och skogsstig osv i stort sett i anslutning till tomten. Poliser ser man väldigt sällan däromkring och många bönder är det som kör med fyrhjulingar här med. Jag är nöjd med valet och mitt körkort tillåter mig att köra terrängreggat. Och nu skulle jag nog inte klara mig utan fyrhjuling. Jag menar hur skulle man då kunna få med sig alla grejer de 40 metrarna upp på vår ek-kulle när man ska grilla en tidig vårdag med ungarna?? Eller åka till grannen en snabbis för att fråga nåt? eller..eller..  ':)

Så tänkte jag. :)

Utloggad Lowest

« Svar #7 skrivet: 9 mars 2015 kl. 16:41:16 »
Tack för svaret, precis, då kan man ta och åka in till affären och köpa en mjölk utan att behöva tänka på om man ska bli stoppad tex.
Försäkringen låter ju inte alls farligt, mc:n jag har nu kostar mig 3500:- per år så det är ju bra. :)

Då kommer nästa tanke upp, alla atv-modeller som är vägreggade, är dom då reggade för passagerare? Eller skiljer det sig där också från modell till modell? Arctic Cat har jag sett att dom har en modell som är gjord för två, kommer inte ihåg just nu vad den heter , up 2? eller något liknande.

Tack för infon om de två firmorna, smidigt att dom kan bygga om dem,  jag är nog nöjd så länge chassi, motor är Yamaha ( om man nu skulle välja de märket..) Sen om garantin blir kortare och annat, det känns som att det kvittar.

Hur långt kommer man ca på en full tank, gissar väl på att tankarna rymmer ca 20 liter? Visst, hänger på hur gasglad man är, men om man kör normalt.

Om man kollar på dom som är ombyggda av tex Dresel så är dom reggade för 2st hur Articcat har vet ja inte men på Canam är alla korta bara för 1st och dom långa är för 2st personer.

Bränsleförbrukningen beror på underlag hög eller lågväxel eller 2wd/4wd mm.

Jag körde min Bruteforce normalt runt litern men när vi kämpade i 70 centimeter snö drog den 4,6 liter per milen så det beror lite hur man gasar men full gas funkar alltid  ()p

Försäkringen varierar i pris väldigt mycket mellan bolag mm.
På min har ja vanlig mc-försäkring en sån som man inte kan ställa av på vintern, den är dyr på högsommaren och mitt i vintern kostar den nästan inget under 100:- i månaden.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad klxmicke

• ATV Amatör
  • Antal inlägg: 41
  • Polaris is the shit
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 9 mars 2015 kl. 17:18:14 »
Har traktorreggad polaris 570, mycket bränslesnål tycker jag. Får köra på vägen (40km/h), "får" köra bredvid vägen utan gnäll (beror på markägare dock), betalar 670kr/år helförsäkring, ingen skatt, ingen besiktning!!
Polaris 570 -14
fram king 50cc -58

Utloggad Lifeson

• ATV Amatör
  • Antal inlägg: 20
  • Total likes: 1
  • Polaris Sportsman
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 10 mars 2015 kl. 19:23:58 »
Har traktorreggad polaris 570, mycket bränslesnål tycker jag. Får köra på vägen (40km/h), "får" köra bredvid vägen utan gnäll (beror på markägare dock), betalar 670kr/år helförsäkring, ingen skatt, ingen besiktning!!

Men hur är den i skogen och på "trailen"? Låg effekt?

Utloggad klxmicke

• ATV Amatör
  • Antal inlägg: 41
  • Polaris is the shit
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 11 mars 2015 kl. 09:57:12 »
Men hur är den i skogen och på "trailen"? Låg effekt?

Med 44hk tycker jag att den tuffar på riktigt bra, inga problem att köra på bakhjulen på högväxeln. Toppfart vet jag inte, har inte pressat den, men ca 90-100 har jag nog vart upp i. 570 har ju nyutveckad motor med överliggande kammar och insprut, så den svarar riktigt bra tycker jag. Går ju inte att jämföra med en can am 1000, men är ju bra mycket vassare än en goes 550 tex.
Polaris 570 -14
fram king 50cc -58

Utloggad MikeLeaf

« Svar #11 skrivet: 13 mars 2015 kl. 10:57:05 »
Hej!

Sitter och tänker lite på hur man ska göra med själva registreringen av en ny ATV. Om den ska vara vägreggad, terrängreggad, traktorreggad. Har försökt söka efter lite info kring detta men hittar inte så mycket.

Hur du än väljer så blir det ju en kompromiss att vara laglig

1 Terrängreg - ingen effekt eller hastighetsbegränsning, men får ej köra på väg (inte i terrängen heller med undantag av egen skog)

2 Vägreg -  Max 20 hk , vad blir det på en 500-600 maskin 60-65 kmh?

3 Traktorreg -  får köra på vägen men måste vara spärrad (ej konstruerad för) max 40 kmh

De flesta verkar ju inte bry sig om detta , och då spelar ju registreringsformen mindre roll, tills man tex krockar.

1  - Kör på vägen ändå

2 - plockar bort effektspärren

3 - tar bort fartstrypningen

Sen går ju resonemanget om vad som händer om man blir stoppad, vad de kanske inte upptäcker?
Terrängreggad på väg ligger väl sämst till där, följt av Traktorreg (som enkelt kan provköras) .
Vägreggad måste dom ju mäta effekt på och det är lite svårare.

« Senast ändrad: 13 mars 2015 kl. 10:59:31 av MikeLeaf »
CF Moto  500 Black Edition -13
Loncin Offroad  150 -13

Online just nu.

119 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 140. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    Idag kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    Idag kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
  • Smilewarp: Kan lägga till att bensin pumpen surrar vid tändning som normalt.
    9 januari 2020 kl. 13:29:37
  • Smilewarp: Min Sportsman 500 X2 startar inte.......Batteri ok....går runt på startmotor och om jag pumpar gasen så bläddrar den men vill inte gå igång. Nån som vet varför?
    9 januari 2020 kl. 13:11:27
Import, sjöfrakter, förtullningar