Förhoppningsvis så får jag svar på onsdag om det blir någon maskin eller ej på fredag.Enligt ATV-sweden så ska Börjessons få hem en i början på denna veckan.Så hinner dom bara registrera in maskinen så känns det väl inte alls helt omöjligt att det blir en tur ner till Alingsås på fredag.
Kul, hoppas du får den. Till er andra 550 ägare, har jag en fråga. Att 550n dricker mycket bensin tror jag att vi är flera som märkt, men hur fungerar eran besinmätare? För jag har tänkt på en sak, när min är på sista pinnen, och blinkar för att det börjar ta slut och jag ska tanka, då märker jag att får i typ 10 liter i maskinen. Ska det betyda isf att det är 9 liter kvar av den totala mängden på 19L, när den är på sista pinnen i mätaren? Någon annan som tänkt på detta?
De där har jag också funderat över..Har fått i max 11L när jag tankat. Tänkte köra helt tomt en gång å se hur lång man kommer med trippen. Lär komma ihåg å spänna fast reservdunken bara
Pumparna är i regel lagrade i Teflon, de skär inte.
Dom har fått byta pumpar på 550 enligt wheels4fun.
Jag skulle inte rekommendera att köra tomt. Pumpen kan skära. Har upptäckt på min 550 att mätaren kan blinka. För att i nästa stund visa att det är två staplar kvar. Kollar man i tanken så finns det mycket bränsle kvar.
Sitter just nu i skrivande stund på väg ner i bilen för att hämta 800:an
Fint! Ni som har tagit bort strypningen på era maskiner, blev det stor skillnad? Är ju ändå en 18 hästar det skiljer. Ingen erfaren kille men det är ju nästan det dubbla. Funderar nämligen på att ta bort den. Är bara lite orolig för garantin och hur man ska göra vid eventuell besiktning sen.