Med bromsvågen blir det lite stökigt att lufta eftersom kolven i bromsvågen rör sig. Det kan underlätta om man trycker in handbromsen under hela luftningen. Går att göra med ett buntband eller liknande, det viktiga är att det inte flexar.Blir också enklare om man luftar bromsvågen först, alltså den slang som går mellan fotbromskolven och bromsvågen. Den slangen är rätt lång och kan ha rätt mycket luft i sig om du tömt systemet. Jag lossade till och med på banjon helt från bromsvågen och luftade den främre slangen. Sen "proppade" jag slangen med bult/mutter när jag luftade oket. På så sätt var bromsvågen satt ur funktion under luftningen.
Den trycker inte ur sig vätskan från framdelen om jag har konstant tryck där då?
Om bromsvågen fungerar som den ska så ska inte vätska från bakre och främre kretsen komma i kontakt med varandra. Kretsarna skiljs av en kolv som kan åka fram och tillbaks men ingen vätska kan passera mellan krestarna
Kul att det blev bra.Mönsterdjupet räcker med 1mm och bucklan på fälgen åtgärdas med slägga och en brädbitar emellan.