På bilden så ser det ut som ett remhaveri pga att remmen gått av på grund av fel rotations riktning. För rätt montering så ska du läsa texten som en tidning när du monterar den nya. Ett tips till så glöm allt vad eftermarknads remmar heter för det är bara skit, väldigt många gånger dom är av fel mått och bristande kvalitet.Men du vill ju gasa hårt varför inte köpa variator bestyckning till 850 och montera, är säker på att det var premiär fjädern som var annorlunda. Även köpa remmen till denna och montera, för har du nån seriös ÅF så har han båda remmar hemma för jämförelse.
Hittade några gamla bilder på datorn, så här kul brukar det oftast se ut när en rem exploderar på maxvarv
Har nyss inhandlat mig min första skoter någonsin, det är en polaris swithback dragon 800... förstår redan nu att det är bara att köpa ett gäng med remmar å ha i reserv, Iofs så sitter det där en rem innuti motorn, men tro fan jag ska ha en ryggsäck med mig full med remmar. För i vinter kommer det å gasas,,
vad jag lärt mig så finns ingen rotationsriktning på remmen när den är ny, däremot sen när du tar bort en och ska återmontera en beggad.Därför sägs det att texten skall kunna läsas från sidan så man alltid monterar remmen åt samma håll.Jag menar att jag aldrig stött på en rem som haft rotationsriktning, kanske finns men inte som jag sett.