ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Access (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 5 [6] 7 ... 15  Alla   Gå ned

Författare Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?  (läst 23560 gånger)

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #60 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:12:06 »
Nu sköt du dig själv i foten toyboy.

Nyss sa du att Dinli var jättebra på asfalt för att den är tung, nu säger du att den går jättebra i skog/bana också?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #61 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:13:31 »
Raptor väger inte bly och har inte spruckit.
Dinli väger bly och har inte spruckit.

Mycket av det sämre eller lite av det bra?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #62 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:17:22 »
Citat från: CrozOver skrivet 24 februari 2014 kl. 23:12:06
Nu sköt du dig själv i foten toyboy.

Nyss sa du att Dinli var jättebra på asfalt för att den är tung, nu säger du att den går jättebra i skog/bana också?
vart sa jag det? det du inte vet lille pöjk är tt det finns två sorters dinli. en street som är betydligt bredare och en dirt, som är en smal crossmodell.  dessa är byggda så original och skiljer dessutom i vikt, fakta fakta fakta,. frågan kvarstår ändå. vikt drag matrialkvalite mm. ingen kan tydligen svara på detta så jag lämnar er nu. lycka till i era spekulationer.
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad oliwer_98

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2077
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Yamaha slider 2013 Cf moto x7 lång
    • Visa profil
oliwer_98
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #63 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:19:53 »
Citat från: toyboy skrivet 24 februari 2014 kl. 23:17:22
vart sa jag det? det du inte vet lille pöjk är tt det finns två sorters dinli. en street som är betydligt bredare och en dirt, som är en smal crossmodell.  dessa är byggda så original och skiljer dessutom i vikt, fakta fakta fakta,. frågan kvarstår ändå. vikt drag matrialkvalite mm. ingen kan tydligen svara på detta så jag lämnar er nu. lycka till i era spekulationer.
du klagar på att de andra inte kommer med fakta, fast du inte själv har kommit med fakta någon gång utan bara påståenden utan källa :whip:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #64 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:20:26 »
Citat från: toyboy skrivet 24 februari 2014 kl. 23:09:05
...can-am spricker i ramar men jag har aldrig hört en dinli spruckit, och den som säger att dinlis bara kör asfalt är helt utanför banan.

så kom med fakta nu...

Först, jag har aldrig sett en Dinli eller annan thaiwanes eller liknande köras ens i närheten som en japanare, så att de håller förstår jag.
Kör en Dinli som crossarna körs så får vi se.
Du ville ha bevis, bevisa nu!

Dessutom skriver du att du hört att Can-ams ramar spruckit, och ja, så är det.
Det finns de som spruckit.
Men de har körts hårt, i terräng.
Och det gäller väl ATV:erna va?
Då snackar vi 500 kilo och 70-80 hästar, det frestar på... men helt klart är det ett misslyckande att de inte lyckats dimensionera rätt.

MEN, nu gällde det väl crossquads va?

Så bevisa nu att DS450:s ramar spruckit, tack.

Och då krävs ju självklart inte nån enstaka utan många.
...och då de som gått som Dinlis... dvs på vägar osv... utan hopp, landningar, stalp osv.

Bevisa nu snälla.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Wood-doo

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 132
  • Total likes: 0
  • Can-am outlander 1000
    • Visa profil
Wood-doo
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #65 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:21:34 »
vadå 2 sorters ?
Det är väl rätt identiska ?
Rätt säker på att det är samma motor ram osv
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #66 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:22:37 »
Citat från: toyboy skrivet 24 februari 2014 kl. 23:17:22
vart sa jag det? det du inte vet lille pöjk är tt det finns två sorters dinli. en street som är betydligt bredare och en dirt, som är en smal crossmodell.  dessa är byggda så original och skiljer dessutom i vikt, fakta fakta fakta,. frågan kvarstår ändå. vikt drag matrialkvalite mm. ingen kan tydligen svara på detta så jag lämnar er nu. lycka till i era spekulationer.

Allt du har att komma med är att jag är yngre än dig. Children is the future, var rädd om oss.

Nu ger jag upp
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad oliwer_98

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2077
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Yamaha slider 2013 Cf moto x7 lång
    • Visa profil
oliwer_98
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #67 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:23:13 »
Citat från: Wood-doo skrivet 24 februari 2014 kl. 23:21:34
vadå 2 sorters ?
Det är väl rätt identiska ?
Rätt säker på att det är samma motor ram osv
ja för*** varför betala de dubbla när man kan få en dinli ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #68 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:24:40 »
Jo, det är samma.
En är sänkt och har släta däck medan den andra har normalhöjd och crossdäck.

Sänk en Dirt och det blir en Street... och tvärtom.

Klarare svar än det är nog svårt att ge... dock lär det ju tyvärr inte hjälpa.
  ':)
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Wood-doo

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 132
  • Total likes: 0
  • Can-am outlander 1000
    • Visa profil
Wood-doo
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #69 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:25:34 »
Citat från: oliwer_98 skrivet 24 februari 2014 kl. 23:23:13
ja för*** varför betala de dubbla när man kan få en dinli ()p

;)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsstig

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 87
  • Total likes: 1
  • Renegade 1000
    • Visa profil
skogsstig
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #70 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:26:19 »
 Märkes maskiner använder väl mestadels chromoly rör. Kineser använder sig av smälta cycklar & mopeder svetsat utan gas. Vi har köpt en del kina material till jobbet , den har hållt väldigt varierande kvalite. Vi har tom skickat tillbaka en del för det vart så dåligt. Det materialet har vart klassat efter vad som beställts. Det säger ju lite iaf om hur noggran kvalitets kontroll dom har.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad (ಠ ›ಠ)

  • (L) quad
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 618
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
(ಠ ›ಠ)
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #71 skrivet: 24 februari 2014 kl. 23:27:06 »
Sluta upp med fantasi siffror och sätt er i skolbänken!

Här är olika dyno kurvor med olika avgassytem med en ktm 450sx som är den maskinen på marknaden med mest effekt orginal förutom deras 505sx men det är inte en 450 kubiks motor.

Den hade en Ranchero modifierad förgasare annars var allt original.

FMF ktm modellen 96db. Original lågfart och 160 högfart.


Dasa slip-on 103db. 175 högfart.


Här är en lista på alla avgassytemen i det testet.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 5 [6] 7 ... 15  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Access (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
 


Online just nu.

838 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 896. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info