ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Access (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 ... 15  Alla   Gå ned

Författare Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?  (läst 16167 gånger)

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
« skrivet: 24 februari 2014 kl. 20:55:41 »
  • Citera
 Har kollat runt och googlat en del. och upptäcker att access 450 är helt klart tyngst av alla 450 quads.  Vad är det som gör att det så?

välbyggd?
mer utrustning?
störst?
« Senast ändrad: 25 februari 2014 kl. 22:38:04 av Johannes rydberg »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #1 skrivet: 24 februari 2014 kl. 20:56:42 »
  • Citera
Det är en billigare maskin vilket resulterar till sämre materialval.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #2 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:00:18 »
  • Citera
eller grövre material! kan vara så att om man jämför olika maskiner skiljer det i godstjocklek på rör i ram och länkarmar. en crossmaskin är lättare än en en streetmaskin te
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #3 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:10:33 »
  • Citera
Så var det, juste.

De gör Access tyngre, för att det är bättre.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #4 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:11:00 »
  • Citera
hmm det är ju kosntigt om det skulle handla om matrialval eftersom jag enbart jämnfört med  dinli smc m.m    och dom har ju inte bättre kvalite sägs det ju?

i vissa fall är ju  vissa av dom nämnda maskinerna kopia på märkes maskinerna rätt av . hyosung  eller vad det var.   då bör det ifs vara matrial skillnad kanske.

men mellan icke märkes maskiner så skiljer sej access 450 med sina  226 eller 229kg    eller vad det var
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #5 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:12:55 »
  • Citera
Oj det var en tung en
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #6 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:13:55 »
  • Citera
Alla märken du rabblade upp är "mellanmärken", de är mycket bättre än maskiner gjorda i Kina men samtidigt så skiljer det sig stort ifrån Japan/Amerikanska märken.

Jag har för mig att vissa av deras delar tillverkas av blötjärn, någon för gärna rätta mig ifall det är fel.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #7 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:15:05 »
  • Citera
mellan vilka maskiner väljer vi här? access och dinli? access ltz? eller access och raptor?  förklara gärna!
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #8 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:15:15 »
  • Citera
Citat från: CrozOver skrivet 24 februari 2014 kl. 21:10:33
Så var det, juste.

De gör Access tyngre, för att det är bättre.

nja men om dom kanske prioterar kraftig ram mot kostsam vikt besparingar  som kräver  kunskap om VAR man plockar vikt och dyrare matrial

bara en tanke?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #9 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:15:43 »
  • Citera
Citat från: toyboy skrivet 24 februari 2014 kl. 21:15:05
mellan vilka maskiner väljer vi här? access och dinli? access ltz? eller access och raptor?  förklara gärna!

Utveckla din fråga, jag förstår inte.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Johannes rydberg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 302
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Johannes rydberg
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #10 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:19:11 »
  • Citera
  smc  dinli   till börja med. men jag skulle tro att accessen är nog tyngre än dom flesta  quad i 450 klassen?

vad väger goes 450 ?

hysoung 450   ?   denna är väl en kopia på raptor eller?

sen märkes maskinerna  som ifs  ligger i en annan liga som inte intresserar mej så mkt men kan vara kul  att jämnföra med.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass?
« Svar #11 skrivet: 24 februari 2014 kl. 21:20:32 »
  • Citera
Citat från: Johannes rydberg skrivet 24 februari 2014 kl. 21:19:11
  smc  dinli   till börja med. men jag skulle tro att accessen är nog tyngre än dom flesta  quad i 450 klassen?

vad väger goes 450 ?

hysoung 450   ?   denna är väl en kopia på raptor eller?

sen märkes maskinerna  som ifs  ligger i en annan liga som inte intresserar mej så mkt men kan vara kul  att jämnföra med.
Hyosung och Goes är Suzuki kopia
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 15  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Access (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: varför är våra accesser 450 tyngst i sin klass? svar på sid 10-11 eller ?
 


Online just nu.

119 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
perssan, zyxclaes,
Flest online idag: 197. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

    19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
  • Emil88: Någon som hade kunnat hjälpa mig?
    25 januari 2022 kl. 16:45:11
  • Högdahl: Du har en symbol där du kan bifoga bilder i
    24 januari 2022 kl. 20:05:37
  • DunderBrass: Hur fasen lägger man upp bilder i sin tråd? Använder mobil.
    24 januari 2022 kl. 01:18:21
  • Mrhandsome: Ifall ni har någon defekt fyrhjuling kan ni mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    15 januari 2022 kl. 17:17:53
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu mvh Hugo
    15 januari 2022 kl. 10:13:28
  • stroma: Hej! är det någon som åker access 450 här?
    14 januari 2022 kl. 10:48:05
  • sklir: hej ska byta växellådsolja på hisun 500 vart tömmer man och fyller på ???
    9 januari 2022 kl. 11:46:07
  • matte711: Goes 520
    29 december 2021 kl. 19:46:46
  • Jupiter: Här va de livat. 😁
    11 november 2021 kl. 20:08:55
  • Larsa570: POLARIS 570 FRÅN 2018
    6 november 2021 kl. 12:03:34
  • Tobbe85a: Servo
    3 oktober 2021 kl. 16:22:53
  • vretstorpsbo: Hej Jag har ett suzuki 250 projekt som behöver delar. Någon som vet om det finns någon atv - skrot ? Det är bl a en gaffel till bakre kardanknut som saknas. Till att börja med.... En verkstadshandbok vore också bra!
    30 september 2021 kl. 15:34:47
  • Vippen: Hej! Jag har en 125cc fyrhjuling som går på högsta varv när jag startar den.. måste ha choken helt öppen för att få igång den, kan inte göra något för att få ner varvandet.. har testat vrida på bränsle/luft skruven men inget händer, det är en trottelförgasare. Snälla hjälp då jag vill få den att gå bra innan vintern, mvh Ville
    29 september 2021 kl. 01:00:52
  • Limme: Tjena ja va ute å körde min fyrhjuling och sen så stanna den av den böööuuhhh sen dog den och ja kolla så ja int råka he på killswitchen men de va de ej och sen kolla ja om den hade nå gnista och nej det hade den ej ja ha kolla cdin och den får ström till den 13volt och sen kolla ja spolen och de ja gjorde va att ja satt röd på spolens fäste asså coilen och satt den svarta där kabeln gå in ti spolen där den svartvita å den gröna som är fast lödad i en liten pinne och då visa multin 0.1 ti 0.2. Äre statorn som ä trasig?
    27 september 2021 kl. 20:53:24
  • Limme: Hallå
    27 september 2021 kl. 20:50:38
  • vretstorpsbo: Fungerar sök-funktionen här? jag får bara gamla saker som svar
    26 september 2021 kl. 08:07:35
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info