Nu har jag inte läst det finstilta, men står det någon om antal mil i garantin? Hur som helst tycker jag det är dåligt, ska maila ATV Sweden och begära ut garantivillkoren av dom.Slinkarne, du råkar inte ha helförsäkrat, då borde maskinskada täcka det. Vet du om något mer tagit skada? Om smältande kugghjul i pumpen räknas som normalt slitage borde det vara en kontrollpunkt i servicen..Skogstig, bra tips med oljan, det tackar jag för! Wood-doo, nej då, inte alls grinig.
I min helförsäkring från IF ingår motorskada upp till 10.000milMen är CF verkstäder inkompetenta så den står ett halvår som du skriver så hade man ju skruvat själv och låtit försäkringsbolaget stått för delarna
Om detta nu stämmer så borde man ju gå ut och varna dom som är på väg att köpa en Cf Inte så roligt att slanta upp 85 pistoler och tro att man har 3 års garanti, och när hjulingen går sönder efter ENDAST 600 mil så tycker generalagenten att den gått för långt för att vara ett garanti ärende?? 600 mil??Detta tycker jag låter helt sjukt, är du verkligen säker på att det var mailet från atv sweden du fick se och inget annat??Kan det vara så att dom inte får tag på delar från Kina? så var fallet för min bror då kamkedjesträckarna var slut, bara tur att han fick tag på sträckare från en rasad motor.
Här är bilden på drevet
Jodå visst är den hel försäkrad men självklart finns det undantag för ATV.I det finstilta så står det att tung mc med 3hjul eller mer EJ omfattas av någon maskinskada.
Jag har också IF. Ring till dom och fråga så får du höra svaret!!