Är det Nordkorea vi bor i?Om nån skriver sakligt om problem som ett märke har så ser jag det som nåt nyttigt. Innan jag köpte hjuling så frågade jag runt om fel och brister på olika märken. Inget märke är felfritt men vissa är betydligt mer drabbade än andra. Jag skulle hellre lägga pengarna på en ny Polaris 570 7dagar i veckan än på 'det vi inte får nämna utan att riskeras att bli bannlysta'. Man behöver inte vara dryg mot dom som kör Kinamaskiner men om nån verkligen försöker ge ärliga råd så behöver man inte bli så butthurt heller.
Men sen när de börjar strula blir det ståendes.För denna målgrupp skruvar inte.De köper en funktion. Sen är ju allt på avbetalning så beloppet märks ju knappt på 5år.
Vad det gäller oljetryck på min Polaris så va minimum 1,2 och riktvärde 2bar vid 5500rpm.Varm motor.Höll ca 0,4-0,5bar på tomgång varm
CF är inte där Polaris och Yamaha mfl. i kvalitet. Men många vill tro detta då säljarnas argument är att de använder äldre teknik och inte tar betalt för "märket" vilket är rent bull s**t
Slinkarne har inte varit aktiv sedan 5e april. Jag är nyfiken på hans plastdrev och hur det löser sig.
till alla "can am" påhejare på detta forum slå en sökning på google (eller valfri sökmotor) "can am spun rod bearing" och ja jag åker själv can am om ni undrar rolig maskin, men så jävla fantastiska som vissa här vill tro är dom inte
Tjena jodå det går bra den rullar på fint igen och allt annat klarade sig i motorn.Det nya drevet var i en annat typ av plast och kostade hela 168kr. Så problem har dom nog haft med det. Kan man skruva så tar det c:a 2timmar att byta det jobbigaste var svänghjulet för det satt som f.nÄr det nån som vill se bilder på det eller har problem med det själva så bara hör av er!Alla som skriver hur perfekta Can-am är eller att man skall välja andra märken i denna tråden kan väl sluta med det. Ingen tvingar er att läsa om våran CF.