Jag skulle ha satt dit en 3läges brytare.Allt kopplat över tändningen. Typ.Läge 1. tänder med helljusetLäge 2. avLäge 3. på oavsett lyset är på eller ej Mitt halv/helljus hamnar bakom plogbladet till ingen nytta så jag tycker det är bra att kunna tända extra ljusen separat.
Det är ungefär så som jag menarLäge 1. på oavsett om annat lyse är på eller ejLäge 2. av fungerar endast ihop med helljusetLäge 3 behövs inte tycker jagFrågan är hur jag kopplar det så med relä
läge 2 hajjar jag inte? koppla som zäta säger det blir samma som jag ritat bara det att du har en 3 polig brytare och tar styrströmmen från + på helljus kabeln framme vid lampan till brytaren + en direkt från batteriet till brytaren sen ut från brytaren till relätdå har man ju friheten att köra leden fast man har hjulingen avslagen och sen även funktionen att den slår av/på när du manövrerar heljuset.Själv har jag bara brytare antingen av eller på då jag endast har led ramperna som arbets belysning
Jag har ingen utbildning men är det inte risk att få "bakström" när man kopplar ihop styrströmmen från org helljus och direkt från batteriet ?? då får man ju aktivt + bakvägen till ordinarie helljus... Kopplar man som så här så lyser det med ordinarie helljus och man kan tända det med en separat brytare och det är 2 separata kretsar..Ja det blir dubbla relän men dom kostar bara 34.90 på BT.. så det är inga pengar att pratat om.. på detta så är det bara en säkring med.. så nära batteriet som möjligt.
detta såg bra ut ska vi vara petiga ska det sitta säkring fram med
Var och varför?