Den där bilden lirar ju inte med det du skickade igår kväll. Var är startknappen?Hur många elritningar ska det behövas på en maskin?
Det handlar om att hitta vettiga mätpunkter. Lämpligt är ju att hitta kontaktstycken med öppna bakdelar som du kan köra in pinnarna i. Annars är det ju anslutningarna på knapparna som man kan mäta på.
Japp. Ena mätpinnen på chassie och den andra på baksidan kontakter. 12v in? 12v ut?
Tyvärr kan jag inte supporta nu på ett tag. Sitter i möte, sen kvällsquad, så jag får överlåta till ngn annan lite, eller så återkommer jag sent ikväll. Sorry.
I botten på förgasaren är det en liten tank som fungerar som mellanbuffert för bensin. Absolut i tokbottnen på det lilla "tråget" går det ut en slang (dräneringsslang) som slutar under hojen. En kisseslang bara. Precis där slangen börjar sitter det en liten skruv, en kran. Öppnar du den kissar det soppa ur slangen. Men om tanken är full med soppa fylls ju förgasaren hela tiden på. Jag har städat förgasare genom att ta bort tank och spola ur med vattenslang. Sedan har jag följt slangen från tanken ner till förgasaren. Sen har jag blåst med tryckluft neri slangen från tanken ner i förgasaren med kisseskruven öppen. Då får man med ev bös i bensinfilter, bensinkran, bufferttank i förgasare och ut i kisseslang.
Jag tycker du ska försöka få igång den igen innan du går vidarenär den väl började köra startmotorn, vad gjorde du då?Där du var och micklade har du troligtvis dålig kontakt.försök rengöra och rackla lite för att få kontakt. Har du någon elektronikspray eller 5-56 hemma? i så fall spruta och rackla lite.kan du spruta i start och dödarknapp och kontakt don så gör det också.
Du kan vara lugn. Det verkar inte bli quaddande för mig heller eftersom detta möte inte verkar ha ett slut.
Det vore så skönt att få igång den igen så att vi kan börja leta luftläckage och igensatta filter m.m Får du igång den så låt den stå och gå länge på tomgång.