...och då öppnar vi dörren för mina kollegor.Mem töm tank och förgasare och blås ur lite. Tanka och testa. Så brukar jag göra.
Nejdå, kör bara. Kan du hålla den igång tillräckligt länge kan den ju börja gå fint av sig självt. Kör bara.Men är det en eller två förgasare? I botten på förgasaren är det en liten tank som fungerar som mellanbuffert för bensin. Absolut i tokbottnen på det lilla "tråget" går det ut en slang (dräneringsslang) som slutar under hojen. En kisseslang bara. Precis där slangen börjar sitter det en liten skruv, en kran. Öppnar du den kissar det soppa ur slangen. Men om tanken är full med soppa fylls ju förgasaren hela tiden på. Jag har städat förgasare genom att ta bort tank och spola ur med vattenslang. Sedan har jag följt slangen från tanken ner till förgasaren. Sen har jag blåst med tryckluft neri slangen från tanken ner i förgasaren med kisseskruven öppen. Då får man med ev bös i bensinfilter, bensinkran, bufferttank i förgasare och ut i kisseslang.Har funkat på två motorer för mig det senaste året.
Den delen han monterar på vid 13:37 är ju "tråget", dvs underdelen för de två bufferttankarna. De två slangarna som går ihop till en är kisseslangen. (tror jag...?)
Satt det ett luftfilter därpå innan då? En luftburk? Det skulle isf innebära att den inte har den begränsning på flöde som den är inställd för, vilket naturligtvis innebär att den går dåligt. Men hur ser den delen ut som satt där innan då? Burken?
Fast nu känns det som "svarta hålet" snarare går ner till cvtn (remmen). Men som sagt, jag äger ingen remhjulig så jag hoppas någon annan kan hjälpa till här.