Jag är lite nyfiken på vilen typ av olja de använder vid service.Många klagar ju på att det slirar på kopplingen.Vilket jag inte upplevt alls med kvalitetsolja
Nu är ju detta tabu, men visst kan man småle lite när folk är jättenöjda över att det knappt varit några fel alls trots 45 mil osv.Det är precis som om de räknar med att det skall vara fel, att de liksom köpt en felmaskin.Toleransnivån verkar dessutom extremt hög hos många av dessa ägare."Jaha, nu gick det och det och det sönder... nä, men den var så billig."
Något som gör mig lite förbryllad är varför alla jämför med en märkesmaskin för 160000:-? Det är ju rätt få som har den prislappen och så vitt jag vet ingen med samma specifikation som de som jämförelsen görs mot.Upplys gärna en korkad Sym-ägare.
Hej!Är också lite intresserad av denna CF 500 -13 (ny).Var hos en återförsäljare och provkörde. Kändes bra, då jag inte har så mycket att jämföra med. En gammal Honda är det jag provkört på väg innan. Tanken är att jag ska köpa en ny. Kan meka en del själv och har sagt till mig själv att ha den cirka 2år innan jag byter. Kommer köra ca 70% 50väg asfalt och resterande grus och skog. Kommer komma upp i ca 700-1000mil på 2år. Fråga, värt att köpa en ny? Eller titta på begagnad. Maxpris är 50k. Det får man en ny CF varför jag tittar på just dem.
Du hittar ingen 10w-40-olja som är jasoklassad...??Var har du letat egentligen?Minst sagt vanlig olja.Här är tex en:http://www.castrolmoto.com/se/products/power1_1.phpVill man sen ha helsyntet istället så finns ju denna lilla butikskedjan:http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Olja-och-kemikalier/4-takt/Helsyntetisk-MC-olja-10W40-36958/