tyckte det var bäst endå när en jawaskiförsäljare säger att X8 går lika bra som en can-am, fy fan va jag garva då....fråga har du äns kört en can-am?
Tror nog att många säljare vilseleder sina kunder, tyvärr.Säljare lever på att sälja just sitt märke så det är inte så konstigt.
För några år sedan var jag hos en stor cf handlare (innan x8 kom), då var jag där och kollade på 5-600cc maskiner. Då pratade handlaren om att det var så dåligt med dom "stora" maskinerna(alltså can-am och polaris bigboremaskiner), att man knappt hade råd att åka på dom. Att det var onödigt stora motorer för fyrhjulingar... Sen blir dom helt till sig i byxorna när dom får en can-am kopia att sälja, dock törstigare... Visst bör man ju kunna sälja sina maskiner, men lite distans får man väl ha? Skitkastning på andra märken tycker jag inte ger något vidare förtroende, helst inte när man själv säljer "mindre bra" märken...Blev inget köp där, köpte beg maskin istället och är jäkligt nöjd med det.
När jag var ute som säljare inom lantbruks och skogsbranchen brukade vi säga att vi älskade när konkurrenterna snackade skit om oss.Det betyde att vi gjorde det bra för dom känner behov av att smutskasta oss och bättre reklam kan man inte få
Hej..Härligt att du är nöjd med maskinen.I min värld så mäts kvalitet i långsiktigt användande och antal fel och brister under den tiden.Jag blir imponerad av att höra en kompis berätta att hans grizzly har gått 2000h blandad körning utan problem, är bonde och arbetar med den nästan dagligen.Eller min arbetskompis som bor i Bredsjö han köpte sin Kingquad 280cc 91 eller 92 och pendlade till Ställdalen året runt i många år, han plogar åt grannar och sig själv, enligt honom så måste hjulingen snart gått 10000 mil (har den kvar än).Folk som säger att "jag är kanon nöjd med min maskin har åkt 150 problemfria mil" ger jag personligen inte mycket för men det är jag.Jag menar absolut inget illa men så resonerar jag och därför är det svårt (enligt mig) att bedöma en maskin som x8an då det är en så ny modell.Som jag skrivit tidigare så var jag ganska nöjd med min x8a under tiden jag hade den men konstigt vore väll annars då den endast gått 240 mil när jag sålde den.Hoppas du får många roliga timmar på din x8a Andreas..
Det är konstigt att alla tror på försäljarealla försäljare talar ju för sin vara oavsett fabrikat