Kvalité, komfort, reservdelstillgång, andrahandsvärde och smidighet är Yamahan bättre på.Oftast även försäkring.Prestanda på asfalt/grusväg, (toppfart/ax) och väghållning (tack vare den lite extra bredden) är Goes/Hyosung bättre på.Och oftast även inköpspris.
en snabb fråga till när jag ändå håller på..Har fått nys på en fin yamaha raptor 350..Är den bättre eller sämre än en goes 450x??båda är från 2007.
Prestanda aningen sämre.Allt annat bättre Sen beror ju allt skick och service.
Ska du bara glassa runt lite så Raptorn, mest komfort.Skogen Raptorn.Busa på gatan Goesen.
I förhållande till varandra är det rätt stor skillnad i prestanda emellan dessa, men nånstans läste jag att du hade A-kort och om man jämför med en mc så är dessa quads rätt slöa.Så ur prestanda-synvinkel kanske det därför inte spelar så stor roll vilken av de du väljer... provkör! Alla har olika referenser och olika krav, så återigen; provkör!
Busa med sporthojen
()pabsolut... Blir väl att sats på raptor 350..men ser att dom har 24hp orignal och goes 450 ca 50hk..ändå så sägs det att raptorn accar snabbare men toppar "bara" 30km/h mindre..stämmer detta??är 450:ins hästar slöare verkligen..skiljer ju bara ca 2kg på vikten..
Några 50 häst är det inte, och Raptor 350 har väl 28 har jag för mig.För övrigt har jag mycket svårt att tänka mig att en Raptor 350 axar snabbare än en 450.I original är Raptorn "crossdrevad" och med sexväxlad låda blir det TÄTT, dessutom har den ofta en extrem glädjemätare.... den kanske visar 110 när det går i 85...Det kan alltså VERKA som om man axar som fasen med denna.Skall man bara pendla hade jag nog hellre kollat en Access 300, de har skärmar värda namnet.Typ:http://www.blocket.se/stockholm/Adly_300_sx_49231449.htm?ca=21&w=3För när du säger skattefritt menar du kanske i Stockholm och tänker då på vägtull?Väg- och bränsleskatt är ju detsamma både på fyrhjulig och tvåhjulig mc.