Riktigt samma sak är det ju förvisso inte.Bilar och andra fordon med "stel bakaxel" kan ofta röra sig upp-ner individuellt, höger bakhjul kan tex röra sig upp medan vänster bakhjul är still.Axeln kan pendla i förhållande till fordonet.Bland fyrhjulingar är detta sällsynt, och bland quads extremt sällsynt.Hela bakänden är styv, den kan endast röra sig rakt upp/ner.Fyrhjulingar med delad bakaxel har ofta krängningshämmare bak (vissa även fram) och på många modeller kan man byta dessa för att få olika uppträdanden beroende vad man har för körstil/smak.
Jag har ju blivit idiotförklarad förr när jag hävdat att man måste justera och ställa in sina dämpare efter förare och underlag.Dämparna på Dinli är skit, de är skit på samtliga kinesmaskiner.Raptorns dämpare är dugliga men fortfarande inte "bra"En sänkning lär ju knappast göra dämparen bättre när den inte får jobba i den längden den är byggd för från början.
Ja, för att det flexar fram.Flexet bak är nog fortfarande rätt minimalt....?
Mmm... Att det hjälper var rätt självklart.Fram.Saken gällde Toyboys inlägg där det påstods att en bil med stel bakaxel är samma sak som en quad med stel bakaxel.Och det är det som sagt inte, eftersom en bil kan flexa bak.Och har därför hämmare bak.Vilket en quad med stel bakaxel inte har eftersom den ändå inte kan flexa där.Eller...?
Vilken bil med stel bakaxel har krängningshämmare bak då?