Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...  (läst 7667 gånger)

Utloggad Brådhis

Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« skrivet: 26 augusti 2013 kl. 20:37:55 »
Hur ska jag justera mina dämpare för att slippa känslan av att Dinlin välter snett framåt utåt och lättar på innerhjulet bak?

Känns spontant som att den är för mjuk fram, men är lösningen så enkel att jag helt enkelt bara ställer dämparna fram hårdare?

Eller är det sänkning/breddning som gäller? Var får man tag på delar till detta? Kikat på ATV-huset men hittar inga sänksatser där!?

Som det är nu känns den lixom klumpig och framtung i rondeller/kurvor även om man burkar som en tok... Och det redan i förhållandevis låg hastighet... :(

//Brådhis

Utloggad Nybbe

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #1 skrivet: 26 augusti 2013 kl. 20:51:12 »
Eftersom det inte finns någon diff bak dvs. att båda hjulen alltid snurrar lika fort får du nog leva med den effekten i kurvor och rondeller..

Utloggad Brolle81

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #2 skrivet: 26 augusti 2013 kl. 21:29:23 »
http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&products_id=7070

Dom har även sänknings sats bak till Dinli 450 säger dom . Har aldrig handlat av dom så vet inte hur dom är att göra med men dom var översta alternativet typ när jag googla sänknings sats Dinli 450 . Kan säga att min 350 raptor med lyfter lite i rondeller men jag tar dom kanske för fort när det händer.
YFM350R -06

Utloggad Thyrén

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #3 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 07:46:14 »
Brukar inte en krängningshämmare minska detta problem? Men det kanske är svårt att få tag på till dinli?
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad hell-man

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #4 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 08:23:15 »
Osänkt hoj, hög och mjuk = burka eller vält.
Sänkt hoj, låg och hård = sitt normalt, men få ont i rumpan när det är ojämn väg.
Det är inte svårare.
Men om du har justerbara dämpare så är det väl bara att styva till dem lite och se vad som händer.
Min Raptor350 var originaldämpad och då fick man jobba med hela kroppen i rondellerna. På min sänkta maskin nuförtiden burkar jag i princip ingenting.
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Delarium

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #5 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 08:24:57 »
De aspekter som påverkar och minskar detta beteende:

1) Däck som inte har (så mycket) rund däckprofil
2) BURKA!
3) Sänkning

Inte nödvändigtvis i rätt ordning.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Britsmar

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #6 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 09:14:09 »
Lasta på mer mat på tallriken  :whip:
braaaaaa braaaaaa braaap
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46744.0 - Världens snabbaste fyrhjuling

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=44317.0 - Världens bästa raptor belysning

Utloggad Pv544

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #7 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 10:35:51 »
Drifta igenom rondellen?

Ska du åka lite terräng, grusgrop och grusväg så kanske du inte vill ha sänkt maskin. Men annars tror jag sen sänkning gör rondellerna trevligare, men allt är ju en kompromiss.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Tripod

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #8 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 10:39:50 »
Krängningshämmare måste ju hjälpa mest. Då kan du fortfarande ha lite höjd. Annars kan du ju prova att bara styva upp fjädringen fram.
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - Såld
Linhai 300 2x4-06 - Såld

Utloggad Krigar Kaj

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #9 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 10:48:32 »
Sänkning och mer gas i rondellen
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad Brådhis

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #10 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 11:06:04 »
Okej!

Sänkning verkar ju vara det som flest förespråkar och det är helt ok för mig om lite av komforten går förlorad. Brukar köra sänkt bil och rejäla fälgar så om fyrhjulingen oxå går stötigt kan jag leva med det... ;) Hur mycket pyssel är det att montera sänksatsen? Ser ju inte ut att vara några direkt invecklade delar i den!? Och hur är hållbarheten? Man vill ju inte att det ramlar isär när man kör...

Provar dock först att styva upp fjädringen fram för att få bort lite av marshmallows-känslan. Känslan är ju inte direkt att den vill välta utan mer att den niger så jävligt fram.

Återkommer när jag testat lite...

//Brådhis

Utloggad Perra N

SV: Rondell-beteemdet behöver bättras på min Dinli 450...
« Svar #11 skrivet: 27 augusti 2013 kl. 16:00:40 »
Krängningshämmare på en maskin med stel bakaxel och en sving konstruerad som de flesta quads ger nog en väldigt liten effekt. Däcken, dämparna och bredden på hjulingen gör nog större skillnad.
Mvh.
Perra N

 


Online just nu.

106 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Atheos, Hasse H,
Flest online idag: 219. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att få tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme