Det finns väl otroligt många olika samarbeten mellan företag kors och tvärs över hela världen. Det är väl inte den biten som är problemet. När det kommer till fyrhjulingar så har väl Linhai extremt lite gemensamt med yamahas fyrhjulingar. Det är väl det som diskussionen handlar om? Min Linhai är då mer polaris än yamaha....och då en taskigt ihopbyggd kopia, byggd av undermåligt material bitvis och förmodligen inte av dom mest välutbildade montörerna. Men jag är rätt nöjd ändå med den, tog en kvällstur på några mil med den idag. Skramlar lite men den håller ihop, har väl gått uppåt 400mil snart skulle jag tro.
Deras samarbete handlar mest om att pressa kostnader i tillverkningen av motorer.För om man läser http://global.yamaha-motor.com/news/2003/0801/joint.html så ser man att Yamaha äger 25 % av Jiangsu Linhai Yamaha Motor Company Limited.Linhais atv maskiner görs av Jiangsu Linhai Power Machinery Group Corporation där i äger Yamaha inte något.Har börjat hitta lite indicier på att tredjeparts delar till motorer köps in gemensamt för att pressa priset inget till övriga delen.Men mycket tyder på att det stannar där annars skulle väl inte dom behövt att ha egna utvecklingscenter utan kunnat haft utvecklingen ihop
Det är väl precis detta som trådens ädla riddare har försökt förklara för pöbeln av infantila.
Om du backar tråden så har flera användare länkat till detta från och med sidan 2 utan att nå fram, jag har med länkat till avtalet ett par gånger men det har inte varit lyckat
Bugatti ägs utav Volkswagen. Har dom bilmärkena något gemensamt?
Han kommer att bli besviken då de inte är identiska. Måtten / vikt och effekt stämmer inte överens.
Då är det väl bara att sätta en snygg punkt här helt enkelt. Snyggt försök av åf att storma forumet med nonsens. Nej nu är det sängdags.
Tror att flera personer i denna tråd som har haft något positivt att säga om Linhai har blivit utpekade som åf bara för att sänka deras åsikter.Jag är en av dom och jag är INGEN återförsäljare utan bara en Lantbrukare.En person i tråden hade fått sin Linhai i kartong vilket användes som argument för att han var återförsäljare, nu vet jag inte om han är det eller inte men beställer ni en Linhai ifrån http://www.p-lindberg.se/p/atv-linhai-400-b-irs-4x4.aspx så får ni maskinen omonterad eller monterad mot tillägg , och vet ni va !!! jo den kommer i kartong
Hela tråden har ju tyvärr blivit en skämt, egentligen handlar den ju om ev likheter/samarbete mellan linhai och yamaha. Dock har det väl inte kommit fram något vettigt som har med fyrhjulingar att göra? Sen ang linhai och nöjda eller missnöjda ägare är väl en annan sak. Dock lär man väl förstå att några blir misstänksamma när det helt plötsligt dyker upp flera nya användare samtidigt som säger i stort samma sak?