Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Linhai contra Yamaha  (lĂ€st 66851 gĂ„nger)

Utloggad Beaver3

Linhai contra Yamaha
« skrivet: 30 juli 2013 kl. 22:20:51 »
Linhai 400 liknar Yamaha bighorn, vad jag förstÄtt sÄ har Linhai tillverkat motordelar till Yamaha under mÄnga Är, kan det vara sÄ att man Àven tillverkar Yamahainspirerade kopior som Linhai 400 med kvalitetskomponenter som Àven levereras till Yamaha. se lÀnkarna hÀr under pÄ Youtube.





Utloggad Pelle_jkpg

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #1 skrivet: 30 juli 2013 kl. 22:28:06 »
Jag har nu under nÄgra Är fÄtt lite erfarenhet av bÄde kinamaskiner och Àgarna till dessa maskiner.

En maskin som kostar hÀlften i inköp kan omöjligt ha samma delar eller materialval som den andra.

Det Àr ocksÄ svart pÄ vitt att de hÄller lÄngt ifrÄn samma kvalitet vid pÄfrestningar.

NÄgot jag dock upptÀcker ofta Àr förnekelse frÄn Kina Àgare att de minsann inte har en kinamaskin. Utan minst lika bra som en mÀrkes maskin dÄ det Àr en kopia av en Àldre modell bara.
Det Àr bara skitsnack och förnekelse i högsta grad.

Det finns absolut Taiwan maskiner typ Kymco som hÄller mycket hög kvalitet vad det verkar.

Men Linhai, CF, Goes, Kazuma Àr och kommer aldrig att bli en Yamaha.

(Kunde tyvÀrr inte se filmerna dÄ jag sitter pÄ snigel band)
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Beaver3

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #2 skrivet: 30 juli 2013 kl. 22:39:05 »
Du har kanske rÀtt i det, men om du tittar pÄ filmerna sÄ ser dom förfÀrligt lika ut.
Som du sÀger en efterapning kan man ju göra men kvaliten pÄ ramrör och andra komponenter som t.ex. Pinjong och axlar med lager kan ju mycket vÀl vara av annan tredjepartsleverantör.

Visst kan Kineserna göra kvalite, vÄr Volvo maskin Àr t.ex. tillverkad i Kina, men helt sÀkert inte med det kinastÄl som jag sett exempel pÄ, utan förmodligen frÄn importstÄl.

Utloggad CrozOver

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #3 skrivet: 30 juli 2013 kl. 22:47:04 »
En Lifan hÄller absolut inte lika hög standard som Yamaha, det Àr inget som bör disskuteras..

Som Pelle sÀger, en budget maskin anvÀnder inte lika bra material som en mÀrkes maskin.

Utloggad Beaver3

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #4 skrivet: 30 juli 2013 kl. 23:07:48 »
Inget sagt om kvaliten, utan likheten Àr ju slÄende, titta bara pÄ omkopplaren pÄ vÀnster sida nedanför styret. En filmsnutt med lite bÀttre kvalite.

Utloggad hell-man

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #5 skrivet: 30 juli 2013 kl. 23:34:03 »
Vad funderar du pÄ dÄ? Ska du köpa, eller vill du pÄvisa likheter. Vi Àr nog lite svÄrflörtade nÀr det gÀller kinagrejjer som Àr likasammasvindyramÀrkesmaskiner. Men utveckla gÀrna dina tankar sÄ diskussionen kan fÄ fart!
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, SĂ„lda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Pv544

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #6 skrivet: 31 juli 2013 kl. 00:04:58 »
Jag har ju en Linhai 300 -06, Àr nog rÀtt lik den maskinen du lÀnkade till fast med trÄkigare utseende och mindre kubik.

Finns ju en del skrivet pÄ forumet om just 400an, verkar strula en hel del för mÄnga. Ingen maskin jag skulle köpa om inte priset var extremt lÄgt.
Skulle hellre ta tex cf eller goes 500.

SĂ„g denna sida nyligen
http://www.linhaiyamaha.com/
SÄ jag vet inte hur mycket yamaha det Àr i grejerna nu för tiden, men det har ju Àven förut pratats mycket om yamahas inblanding utan att det verkar ha gjort stordÄd för kvaliteten pÄ grejerna.

Motorn pÄ min maskin Àr en kopia av yamaha majesty 250cc, en scootermotor. Men resten av maskinen har kopierat mycket frÄn polaris.
Men nog borde vÀl det smugit sig in mer yamahagrejer pÄ dom tycker jag?

Kinesernas stora problem som jag ser det Àr ju ojÀmnheten, bÄde i kvalitet och montering. Och det gÀller nog genom hela tillverkningskedjan ocksÄ.
Men eftersom priserna ska pressas sÄ betalar vi vÀl inte för mer?

SÄ en del klarar sig rÀtt bra med sina maskiner, och en del andra har massor med smÄ och större fel som gör dom stÀndigt besvikna. Men bristfÀlliga konstruktioner och dÄligt materialval kommer man ju inte undan Àven om man reparerar maskinen.

Jag tycker man ska kolla vilka behov man har, och krav samt budget.
Linhai 260/300 Àr en maskin jag kan rekommendera om den tÀcker behoven och den Àr rÀtt billig.
Dom större Linhaierna har jag hört mest negativt om sÄ dÀr skulle jag vÀlja annat.

Har Àven pratat med nÄgra handlare som sagt att dom slutat med Linhai pga dom krÄnglade för mycket.
Nu tar jag allt försÀljarsnack med en skopa salt, dock kan det nog finnas en del sanning i just det.


Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Tripod

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #7 skrivet: 31 juli 2013 kl. 02:29:09 »
Finns nog vÀldigt fÄ likheter med en Yamaha ATV iallafall pÄ motor och drivlinan.
Som jag minns det Àr motorn en (kopia/yamaha delÀgd fabrik/licenstillverkad eller vad man nu vill kalla det) kinatillverkad mc-scooter motor. Kommer inte ihÄg vad mc-scootern heter men gÄr sÀkert hitta om man googar. tex http://www.scooterpartsexpress.com/standard-scooter-parts/yamaha-yp250-lh170mn-linhai-vog-250-300cc . Kan hÀnda att 400 Àr lite annars men knappast mycket.
Sen det dÀr med variatorn. Kan inte pÄ nÄgot sÀtt jÀmföras med en mÀrkesmaskin i 300-400 klassen. DÀr mÀrks det mycket att man fÄr vad man betalar för.
I den hÀr filmen svamlar han dÄ han kallar bakfjÀdringen för MacPherson strut suspension, jag tycker det ser ut som dubbla a-armar men irs Àr det ju iallafall.
Vill inte sÀga att det Àr dÄliga maskiner men tycker ÀndÄ inte att man ska jÀmföra dom allt för mycket med Yamaha eller andra mÀrkesmaskiner.

edit... ser att Pv544 ocksĂ„ var inne pĂ„ det dĂ€r med scooter motor  :)
« Senast Ă€ndrad: 31 juli 2013 kl. 02:31:32 av Tripod »
Can-Am Outlander 570 PRO -18
Polaris Sportsman 500 H.O. Forest -11
Polaris Outlaw 500-07 - SĂ„ld
Linhai 300 2x4-06 - SĂ„ld

Utloggad Beaver3

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #8 skrivet: 31 juli 2013 kl. 05:53:10 »
NĂ€r jag var bebis, hette det Japanskit om det inte var svensktillverkat.
Bebisar vÀxer tydligen till sig, idag heter det Japansk kvalité.
Det finns sÀkert folk hÀr pÄ forumet som rivit isÀr Linhaier och kan sÀga nÄt om vad som döljs innanför skalet.
Canadensaren pÄ filmen tyckte det var solid kvalité i Linhai.
Men ett okÀnt mÀrke i Canada.

Utloggad Persson-

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #9 skrivet: 31 juli 2013 kl. 06:52:11 »
NĂ€r jag var bebis, hette det Japanskit om det inte var svensktillverkat.
Bebisar vÀxer tydligen till sig, idag heter det Japansk kvalité.

Förr visste man tydligen inte bÀttre.
BĂ„de honda och grizzly tillverkas vĂ€l till i usa ocksĂ„?  RĂ€tt material, en bra konstruktion och noga slutkontroll Ă€r viktigt.

Ett jÀvla skitsnack med att folk har köpt vadsomhelstmedenyamahamotor. Det snacket har gÄtt runt Ànda sedan de första mopederna och fyrhjulingarna togs in i container.
Att dom har köpt patentet pÄ en motor för att tillverka yamaha för den lite fattigare asiatiska marknaden lÄter mer troligt.
Men Äk du din lifan eller linhai eller vad det var. Höj den inte till skyarna bara:)


Utloggad Pelle_jkpg

SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #10 skrivet: 31 juli 2013 kl. 07:16:33 »

Det finns sÀkert folk hÀr pÄ forumet som rivit isÀr Linhaier och kan sÀga nÄt om vad som döljs innanför skalet.


Ja jag kan svara pÄ det :)

Detta Àr en Kazuma 150cc och detta hÀnde nÀr jag backade ut en asfalterad plan backe.

Min Loncin har jag inga bilder pÄ.
Men lagrena till kamaxeln, la man kulan pÄ bordet o tog hammaren sÄ blev den platt.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlĂ€gg: 8204
  • Totalt antal gillanden: 294
  • Kön: Man
  • En Can Am gĂ„r inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
SV: Linhai contra Yamaha
« Svar #11 skrivet: 31 juli 2013 kl. 08:13:42 »
Hade isÀr spisen pÄ min Linhai 260 och det var vÀl inte sÄ jÀvla bearbetat, gjutskÀgg som attan och det var nog det vÀrsta jag har sett men skiten fungerade alldeles ypperligt. Maskinen gick med trasigt lager (fanns nÀstan inget kvar av det) till kamaxeln, knappt ingen olja alls och spÄn i motorn. Gick hur fint som helst efter en lÀttare renovering.
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 SĂ„ld efter 5 underbara Ă„r  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 SĂ„ld Ilsk
Goes 520 Steel -11 SÄld sÀmre Àn Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 SÄld SkrÀp
Linhai 260 -03 SĂ„ld Grym
Bashan Badboy 200 -07 SĂ„ld Skit

 


Online just nu.

213 gÀster, 5 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Högdahl, Johan U, tommya1, PerGrein, foenik,
Flest online idag: 231. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme