Att det går att beställa från en annan generalagent som har på lager, än att vänta på att Yamahas agent ska få hem.....fast det verkar för svårt för vissa att förstå
Är nog samma atv under annat namn bara.Men jag såg nu när jag nyfiket jämnförde kodiak och Grizzly att Grizzly 300 har Keihin CVK32 förgasare , det är samma som Linhai 400 har.Det positiva med det är att då kanske en bekant få igång sin hoj fortare , han ska nu vänta i 3 veckor på delar och då kan scandi moto få bevisa om dom har nordens största reservdelslager.
Kan säga att snart kan vi få svaret på frågorna En av mina anställda har haft en yamaha grizzly som är en 2009 (tror jag han sa) ,Och den har han skruvat en hel del med den.Nu går han i väntans tider på en Linhai 400 , och han borde vara rätt man att bedöma om dom är identiska........
Dom har ingen tillverkning där man bara byter etiketten på tanken Linhai/Yamaha.Linhai är av bra kvalite med ett långvarigt samarbete med Yamaha.Klart man utbyter lösningar sinsemellan, Yamaha är en Yamaha och Linhai är en Linhai, men samarbetet har gjort Linhai till en riktigt bra 4x4 som tål att jämföras med mainframe 4x4, en viktig skillnad på Linhai 400 är ju att motorn är på 352cc lite mindre än Yammans, samt att Linhai har en diffbroms fram, Yamaha har diffspärr, personligen attraherar diffbromsen mig eftersom man då slipper trätande hjul och tungstyrd och trög vid svängning.Förgasare, handtag verkar kunna vara detaljer man delar?Dessutom är det väldiga påkänningar om man diffspärrar på asfalt.Visst skall man klättra över ett stenröse eller sätta maskinen ner till sadeln i ett dyhål då är såklart totala difflåsningar ovärderliga.