Bla bla ÅF hyllar kineser.
Jag frågade en handlare som även har andra fabrikat vad han tyckte om 260 och 300 maskinerna och han håller dom högt , 2 stycken har krånglat på 8 års tid och han har sålt många av dem dock höll han cf moto riktigt högt till och med högre än andra märkes fabrikat han säljer
Alltid bättre att köpa en -80 -90 tals märkes maskin än en Kina även att den är splirrans ny
Märkes eller inte...Amerikanskt , japanskt , taiwanesiskt eller kina allt man ska tänka på tycker jag är vad man ska ha maskin till.Gillar man/kan man mecka!! Kan man inte/gillar inte mecka så tror jag inte man ska ha någon hjuling alls eller ha en bra åf/verkstad o gott om kulor i plånboken.Huvudsaken är att ,får någon problem så får alla som vill hjälpa till och lösa det på detta eminenta forum.... Mvh KlunkenJag är varken för eller emot någon maskin ,huvudsaken är att man valt maskin efter vad den ska användas till.
Klart! Ligger mycket sanning i detta.Dock är många Kina-ägare förknippat med första ägande och mindre kunskap. Då kan ett relativt enkelt fel bli kostsamt.Rent generellt strular ju en märkesmaskin betydligt mer sällan. Som nån sa innan är det ju inte motorn som brukar haverera utan kontakter som lossnar och andra skitgrejer för den med lite kunskap.
Jag får vibbar av att antingen är du säljare själv eller så har din ÅF bättre marginal/provision på kinamaskinerna.Om 2 strulat under 8år har han troligen sålt.Hmmmm..... 2 maskiner?Linhai är inte kunskapen så stor om.Dock CF/Goes och att de skulle vara bättre än något japanmärke är dagen bullshit.Och att linhai tillverkat motorer i 50 år säger INGET om kvalitén.För är det billigt handla folk oavsett det är bra eller inte.Observera att jag säger inte linhai är ett skitmärke.Men att höja dom till skyarna är fel och kommer ev. lura folk i tron att de köper en bra maskin.Du får gärna utveckla lite om din erfarenhet.Hur länge har du haft din linhai?(Din erfarenhet av fyrhjulingar)Hur långt har den gått?Alltså INGA reparationer?Vad heter ÅF som säger Kina är bättre än Japan?