Min cf 500 är ju en kopia av yamaha kodiak 400 till chassiet, mycket plast passar rakt av.Motorn har de ju hittat på själva.Det är inte någonstans samma maskin.Yamaha har väl sålt licens (eller inte) till sitt 12-13 år gamla chassie till kineser
Hade isär spisen på min Linhai 260 och det var väl inte så jävla bearbetat, gjutskägg som attan och det var nog det värsta jag har sett men skiten fungerade alldeles ypperligt. Maskinen gick med trasigt lager (fanns nästan inget kvar av det) till kamaxeln, knappt ingen olja alls och spån i motorn. Gick hur fint som helst efter en lättare renovering.
Linhai 400 liknar Yamaha bighorn, vad jag förstått så har Linhai tillverkat motordelar till Yamaha under många år, kan det vara så att man även tillverkar Yamahainspirerade kopior som Linhai 400 med kvalitetskomponenter som även levereras till Yamaha.
Ta inte illa upp, men man har ju hört hur många gånger som helst att olika kinamaskiner har Hondakopior, Subaru motor, Kawasaki kopia o.s.v.Jag tror att man lika väl kan säga att Linhai har Yamahakopior.Inte för att det är så utan mer för att Ingenjörerna på fabriken har införskaffat sig kunskaper om Yamahas konstruktioner och förhoppningsvis använder den kunskapen.Jämförelsen med en Linhai 3-400 och en CFmoto 500 är väl inte rättvis då 500 maskinerna generellt är en grövre konstruktion och gjorda för att dra vedlass med.Jag skall i alla fall noggrant provköra Linhai och köra den med lättare belastning, som den är tänkt för, lite snöplogning och en lövkärra samt fritidsåka i terrängen, som ni säger man skall nog vara medveten om att lådan och variatorn endast är dimensionerad för lätt belastning, samt att den har diffbroms på framhjulen vilket borde reducera brytande belastning i slutväxeln.
Linhai 400 liknar Yamaha bighorn, vad jag förstått så har Linhai tillverkat motordelar till Yamaha under många år, kan det vara så att man även tillverkar Yamahainspirerade kopior som Linhai 400 med kvalitetskomponenter som även levereras till Yamaha. se länkarna här under på Youtube.
Förlåt för ot nu... Men har du mer bilder på motorn isär på garaget, Vad heter din profil där?