Hej! Har en Suzuki KQ 500 servo -09, köpt ny,....När jag köpte fanns inte heller servo på Honda och Yamahan.
Hej! Har en Suzuki KQ 500 servo -09, köpt ny, kört ca 200 tim. Har funkat 100% inga fel alls. Extrautrustad med en hel del, 14" hjul, alu bukplåtar, vinsch fram och bak, fjärrstyrd fram, bumper.När jag kikade runt, så var det en Japan som gällde, för kvaliteten! Gjorde en grundlig koll med andra ATV ägare och verkstäder, som jobbade både med t ex Artic Cat och Suzuki. Alla menade på att japanerna har bäst kvalitet! Att det blev en Suzuki, berodde på att den inte är så liten i storlek som en Honda, jag är 1,90 lång och åker 2 på ibland. Den har mer effekt än Honda:s ATV. Jämfört med Yamahan, har Suzukin rostfritt avgassystem, och inga bromskivor bak, utan integrerade. Motorbromsar ju mest också! Kolla också dom tråkiga slangklämmorna på ljuddämparen på en Yamaha, ser ju hemsnickrat ut... När jag köpte fanns inte heller servo på Honda och Yamahan. Jämförde inte med Kawasaki, då det inte finns nästan några runt i kring mig, inte heller handlare.Att jag inte valde 750 istället för min 500cc, berodde därför jag tyckte den gick ganska "hårt" i motorn. Drömmen hade nog varit en Suzuki med 750 twin Det jag hittat som är dumt på Suzukin, är att jag tycker kylaren är ganska oskyddat vid framhjulen, typ om man har kedjor och en gren fastnar i kedjan och drar runt in i kylaren, borde vara bättre skydd där. Kör å andra sidan aldrig med kedjor och kommer aldrig göra det! Samt att batteriet laddas ur, om man inte kör, tar ca 3-4 veckor, trots varmgarage, sedan slut Detta har jag klagat friskt på sedan ny, men handlaren tycker bara att man skall sätta den på laddning efter varje körning??? Så lite missnöjd är jag!
Hejs, rm: såg i en annan tråd att du höll på med en KQ 750 som inte gick riktigt, hittade du felet och isf vad var det? mvh
det är den jag håller på med nu, men den har fått smaka på mycket smisk, går som plantmaskin...
Hände ju några gånger man tagit på sig huggar understället, kläderna, hjälmen, stövlarna, packat sågen, bensinen och lite kaffe/mat, för att åka ut i skogen och hugga på en Lördag, och så var den helt död Då var det ju inte så kul... Vågade inte anv bilbatteriet att hjälpstarta med heller, blir väl för hög strömstyrka och riskerar elsystemet, eller?