Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor  (läst 17771 gånger)

Utloggad italjano

King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« skrivet: 19 juli 2013 kl. 14:04:57 »
Hej!

Har kikat på en Grizzly 700 och gillar ALLT med den, den Ultramatic CVT lådan, motorn mm. Men hur står sig Suzukis 750 i jämförelse? Har sett att man kan få en -13 KQ 750 med servo, 5 års garanti för 89,000:- vilket är klart intressant.

Nån som kan ge lite opartiska synpunkter på detta, kanske spalta lite +/-

//Andreas
Suzuki King Quad 750 AXI
* Monster BIG Wheel kitt 27/10/12 - 27/12/12
(Kenda Bearclaw däck, breddade och förstärkta stålfälgar)
* Wart RT25 fram
* Bronco 2500 bak + fjärr
* SPOP helplåt
* 2x Heavy Duty LED x-ljus

EGL mad max 250 - SÅLD - Crap!!

Utloggad Mattismarkus

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #1 skrivet: 20 juli 2013 kl. 08:03:41 »
maskinerna har olika fördelar, suzuki har mkt bättre växling, men i stort sett mkt likvärdiga..

det bästa är ju att kolla o provköra, men får man en ny suka till det där priset ja då hade då jag köpt en sån iaf..

mkt bra maskin iaf
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld
Driver
www.mattisuddensmotor.se

Utloggad italjano

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #2 skrivet: 20 juli 2013 kl. 16:22:11 »
Yammas ultramatic låda är de liknande i KQ? Båda lämnar ju 5 års garanti så de måste väl vara snarlik kvalite kan man tycka.
Suzuki King Quad 750 AXI
* Monster BIG Wheel kitt 27/10/12 - 27/12/12
(Kenda Bearclaw däck, breddade och förstärkta stålfälgar)
* Wart RT25 fram
* Bronco 2500 bak + fjärr
* SPOP helplåt
* 2x Heavy Duty LED x-ljus

EGL mad max 250 - SÅLD - Crap!!

Utloggad Pelle_jkpg

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #3 skrivet: 20 juli 2013 kl. 16:27:59 »
Nåt säger mig (helt utan fakta bakom)
Att grizzly säljer 10st när KQ säljer 1?

Eller har jag uppfattat fel?
Isf måste ju det tyda på något?

Har nu plågat min grizzly 60tim 250 mil utan problem. Mer än jag hittat en konstruktionsflopp enligt mig. att diffen går svinvarm vid asfaltskörning över 80km/t.
Men det är de ju egentligen inte konstruerade för. Så kanske inte går beskylla dom
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Mattismarkus

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #4 skrivet: 20 juli 2013 kl. 20:09:31 »
kollar man vad renskötarna kör så är de yamma o suzuki så kvaliten är lika på dom, men suzukin har väl vart dyrare än yamman?

men jag upplever grizzlyn piggare än suzukin fast jag tror suzukin har högre toppfart.
lika känsla på servon.

kingquaden har väl 50 hästar sen sägs det att lågväxeln är lite lägre på suzukin, en polare har en och den gör ca 44km/h på lågen men då e primären chimsad 2mm och det gör en ganska stor skillnad..

men då han körde fast me ett timmerlass så orka den inte slira bara gnällde i drivningen, och vad de var de har vi inte klurat ut än..

grizzlyn jag hade körde jag ca 200mil med utan problem (en damask fram fick ja byta) men killen som köpte den åkte på en ny primärvariator vid kanske ca 300 mil men då har den gått mkt med band också..


men de är mkt bra o smidiga maskiner, men kanske grizzlyn upplevs lite smidigare?
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld
Driver
www.mattisuddensmotor.se

Utloggad italjano

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #5 skrivet: 20 juli 2013 kl. 20:20:13 »
kollar man vad renskötarna kör så är de yamma o suzuki så kvaliten är lika på dom, men suzukin har väl vart dyrare än yamman?

men jag upplever grizzlyn piggare än suzukin fast jag tror suzukin har högre toppfart.
lika känsla på servon.

kingquaden har väl 50 hästar sen sägs det att lågväxeln är lite lägre på suzukin, en polare har en och den gör ca 44km/h på lågen men då e primären chimsad 2mm och det gör en ganska stor skillnad..

men då han körde fast me ett timmerlass så orka den inte slira bara gnällde i drivningen, och vad de var de har vi inte klurat ut än..

grizzlyn jag hade körde jag ca 200mil med utan problem (en damask fram fick ja byta) men killen som köpte den åkte på en ny primärvariator vid kanske ca 300 mil men då har den gått mkt med band också..


men de är mkt bra o smidiga maskiner, men kanske grizzlyn upplevs lite smidigare?

Har ni kört tillsammans i skogen nån gång? Har han kört fast med KQ där du tagit dig fram?
Vi är 2 som äntligen bestämt oss för Grizzly 700 när 2014 modellen släpps men om KQ är precis lika bra med 20-25 tusen billigare ink vinsch och 5 års garanti började vi återigen gå tillbaka till ruta 1  :nono: :hmmm: :D
Suzuki King Quad 750 AXI
* Monster BIG Wheel kitt 27/10/12 - 27/12/12
(Kenda Bearclaw däck, breddade och förstärkta stålfälgar)
* Wart RT25 fram
* Bronco 2500 bak + fjärr
* SPOP helplåt
* 2x Heavy Duty LED x-ljus

EGL mad max 250 - SÅLD - Crap!!

Utloggad italjano

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #6 skrivet: 20 juli 2013 kl. 20:21:17 »
Ska väl tilläggas att det är skogskörning som är vår passion, görna riktigt jävligt, lerigt och svårt  8)
Suzuki King Quad 750 AXI
* Monster BIG Wheel kitt 27/10/12 - 27/12/12
(Kenda Bearclaw däck, breddade och förstärkta stålfälgar)
* Wart RT25 fram
* Bronco 2500 bak + fjärr
* SPOP helplåt
* 2x Heavy Duty LED x-ljus

EGL mad max 250 - SÅLD - Crap!!

Utloggad Persson-

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #7 skrivet: 20 juli 2013 kl. 20:42:49 »
Hemskt konsumentmedveten du är italjano. Det är bra:)

Tror iofs inte år 2014 är något speciellt år för grizzly... säljarsnack mest. Högst markfrigång av standardmaskiner kommer dom nog inte ha förrän dom gör en ny grizzly tex...

Suzuki ska vara kanonbra! Jag skulle nog ha "valt" den istället för att vänta ett halvår på en ny grizzly:) grizzlyn är förlegad. Dock är den ruggigt bra.

Själv köpte jag en sportsman 800.  Kanon offroad och kostade bara 87500 om man skulle köpa en ny.

Utloggad italjano

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #8 skrivet: 20 juli 2013 kl. 21:31:59 »
Hemskt konsumentmedveten du är italjano. Det är bra:)

Tror iofs inte år 2014 är något speciellt år för grizzly... säljarsnack mest. Högst markfrigång av standardmaskiner kommer dom nog inte ha förrän dom gör en ny grizzly tex...

Suzuki ska vara kanonbra! Jag skulle nog ha "valt" den istället för att vänta ett halvår på en ny grizzly:) grizzlyn är förlegad. Dock är den ruggigt bra.

Själv köpte jag en sportsman 800.  Kanon offroad och kostade bara 87500 om man skulle köpa en ny.

Tack  8)

Man måste ju forska lite, stor investering !

Säljsnack är de lite säkert men högre komp i motorn och mer vrid över hela registret ska de vara nu 2014. 60mm bredare, omgjort servo, ett par cm längre dämpare mm men de är ju inga kioskvältare de kommer med.

Nu kommer du hata mig men Polaris har vi valt bort pga awd drivning. Vill kunna diffa eller inte och inte vänta på att framhjulen ska tappa fäste innan de hoppar i  :nono:
Sen tycker ja (baseras bara på va ja läst mig till) att Grizzlyn är sjuuukt driftsäker, kanske Suzukin är likadan de vet jag inte.
Suzuki King Quad 750 AXI
* Monster BIG Wheel kitt 27/10/12 - 27/12/12
(Kenda Bearclaw däck, breddade och förstärkta stålfälgar)
* Wart RT25 fram
* Bronco 2500 bak + fjärr
* SPOP helplåt
* 2x Heavy Duty LED x-ljus

EGL mad max 250 - SÅLD - Crap!!

Utloggad Persson-

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #9 skrivet: 20 juli 2013 kl. 23:34:27 »
Suki är också driftsäkert såklart. Japanskt!


Åk och provkör en polaris innan ni yttrar er om att det inte duger.;)
Att ett hjul diffar 20 procent hinner ni inte märka. Jag lovar!

Den enda som mig veterligen kör trial med atv här kör ju tex polaris... bra svängradie är det också!

Be att få provköra era dyra investeringar i lite hård terräng helst. Annars kan ni aldrig veta vad som fungerar bra. Ellerhur?

Att åka med 4wd tills ena framhjulet spinner, stanna och lägga i diffen den stunden det behövs är ju mest bara jobbigt egentligen. Man vill ju forcera!

Men gör som ni vill :)

Utloggad Pelle_jkpg

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #10 skrivet: 20 juli 2013 kl. 23:41:13 »
Jag kan faktiskt instämma där.

Köra med diffspärren i är fruktansvärt.
Om man inte är styrkelyftare.

Can-am va bara gasa, fanns inget läge som hette smyga med den.

Polaris har jag bara provat on-demand på min 6hjuling och de va imponerande då det va en-94
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad AtvNerd

SV: King Quad 750 vs Grizzly 700..frågor
« Svar #11 skrivet: 21 juli 2013 kl. 00:31:24 »
Finns ingen som hinner märka när awdn på Polarisen går i, det krävs 20% av ett fullt varv på hjulet ...
Provkör alla modellerna.

 


Online just nu.

155 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
mdk
Flest online idag: 180. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme