Alla maskiner går sönder, sedan att en märkesmaskin håller lite längre i många fall än uppstickarmärkena är ju självklart. (där av det högre priset )Sedan att du säger att Sportsman ägarna inte skriver om sina problem betyder nog att den ägarkategorin inte hänger på forum och skriver om minsta detalj som kan strula eller går sönder.
Hur många tror ni överköper sig bara för att man har blivit uppskrämd av forumet att inte köpa en billigare maskin som lätt skulle klara av deras ändamål helt klanderfritt. (finns även dem som bara läser här)
~99%?Överköpt Detta måste vara det tråkigaste ordet som skrivits i detta forum..Man har klarat sig utan ATV i tusentals år... >lägg in valfria ord här<Jag kanske inte är en god människa, men kommer aldrig rekommendera en annan människa att köpa lågbudget.
Kan bara hålla med Stefan, man kan inte jämföra en märkesmaskin mot budget .Den som säger annat ljuger eller har heltenkelt aldrig kört båda och haft chans att jämföra.90% av de ggr en maskin krånglar på nån av våra körningar så är det en kines, då ska man även tänka på att de är sällsynta här.Av 20 maskiner har två st Kinamaskiner...
Vet inte om jag förstod dig rätt men tycker du att runt 99 % har köpt värre/dyrare än dem behöver ?
Javisst har vi klarat oss utan, men varför har du köpt en om du klarar dig utan ?
När du aldrig kommer att rekommendera ett billigare märke så undrar jag om du tänker så i överlag, eller är det bara när det gäller atv? Om inte, måste du ha ett jobbigt/dyrt liv i alla dina inköp, eller så jobbar du som säljare.
Vi kan ta ett exempel, låt oss säga en dator. Om du går till en butik och vill ha en dator och frågar säljaren om råd, då kommer du säkert få en fråga om vad du ska göra med den. (om det är en bra säljare) Du kanske vill surfa blocket och lite nyhetssurf. Vill du då att säljaren rekommenderar dig en intel i7 (värsta premium processorn) till det när det finns AMD som klarar det lätt som en plätt och inte kostar ens hälften???
Det ska inte jämföras när man använder maskinerna under extremkörning, utan under "normal" körning.
Men det är ju det som är hela grejen! Hur många av er är det som har en riktigt schysst bil inköpt för över 1 mille ? Ang äpplen och päron.... eller har alla ni bara en billig skit bil som bara går sönder
Klart ska man köra hårt i terräng och mudda eller dylikt måste man ju fläska på med en redig hoj. Men sitta och glida runt och bara leka lite på grusvägar eller lite på stigar så funkar lätt en billigare variant.
Är man ny och ska köpa en hoj är det helt galet att gå och köpa en hoj för över 100 lax. Bättre att testa sig fram med nått billigare för att se om det är kul.
Jag väljer ist. en märkesbil som fallit 400.000kr i pris på fyra år och njuter varje meter.Vart hittar du en sån bil ?Verkar som att du håller på och intalar dig själv att ditt köp av din dyra hoj verkligen var ett bra köp. Själv åker jag inte så mkt med mina hojar jag haft att jag skulle lägga ner så mkt pengar på att ha en så dyr. Men skulle jag åka varje dag mkt så skulle jag kunna betala mkt för en hoj. Du gillar gedigna grejer... Har inte polaris massa problem med sina hojar när man läser på forumet, rasar ju grejer rätt mkt på dom
Jag menade: 99% av de är inte här inne och skriver menar du?Jag "överköper" alltid i dina ögon tror jag.Jag gillar gedigna saker och är ej ATVförsäljareTittar jag på mig själv så ja, köper alltid en dator långt över mina krav. Man slipper byta lika ofta då + varför lägga sig på gränsen?Då kan man ju köra en smart för 2 tills man skall till affären, då hyr man ett släp för man behöver ju inte utrymmet jämt.Det får väl gärna vara en trevlig normalkörning och inte otrevlig, stötig, bångstyrig normalkörning med somnad röv och domnade händer!!? ax upp till "normal"hastighet är ett stort + det med. Men jag gillar väl komfort. + ATVnerds filmer visar ingen extremkörning i mina ögon.
Vart hittar du en sån bil ?
Verkar som att du håller på och intalar dig själv att ditt köp av din dyra hoj verkligen var ett bra köp. Själv åker jag inte så mkt med mina hojar jag haft att jag skulle lägga ner så mkt pengar på att ha en så dyr. Men skulle jag åka varje dag mkt så skulle jag kunna betala mkt för en hoj.
Du gillar gedigna grejer... Har inte polaris massa problem med sina hojar när man läser på forumet, rasar ju grejer rätt mkt på dom
Ur mitt perspektiv:Jag var för 5 år sedan inte ett dugg intresserad av atv's. Mina föräldrar hade precis lämnat stan och köpt ett hus där knappt gps har täckning och farsgubben köpte en kazuma (jepp det är den jag bygger om nu). Han lekte av sig och kände på hur den fungerar i både skog, lera och med ved på släp. Observera att den här maskinen gick väldigt bra och hade inte mer än 100h drift bakom sig. Jag tror han köpte den för 21 och sålde den för max 10, han körde ett år, jag körde 6mån och servade i sammanlagt 6mån. Han köpte sedan en honda 420 för 60, som visserligen behövde en ny koppling två år senare, men det är som natt och dag i kvalitetsskillnad. Kazuman hade när jag köpte tillbaka den inför projektet fått en ny förgasare och en massa lull som annars inte ska gå sönder. Min arctic cat har gått längre än kazuman har gjort, den har gått mycket hårdare och nära på misshandlats, och trots det litar jag 100x mer på katten än zuman i både drift och hållbarhet. Skulle aldrig i mitt liv köpa en budgethjuling och förvänta mig samma hållbarhet som på en erkänd märkesmaskin. Är det inte motorn som är tvärslut flyger länkarmar, bussningar och lager. Köper krigarns badanka alla dagar i veckan före en splitterny kines.