ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Nybörjarmisstag?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Nybörjarmisstag?  (läst 9055 gånger)

Utloggad Jockegubben

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 588
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Sportsman 800 Efi -11
    • Visa profil
Jockegubben
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #12 skrivet: 15 maj 2013 kl. 07:12:55 »
Växla aldrig mellan hög/låg/back när maskinen rör på sig, samt kolla så växeln gått i ordentligt innan du ger full mutter.

Som någon nämnt tidigare, när du kör i uppförs/nedförs backar i terrängen så ha ett knä på dynan så du har en chans att hinna hoppa av om oturen är framme och maskinen skulle slå över.

I övrigt är det väl bara att testa sig fram vart gränserna går för dig och din maskin.
« Senast ändrad: 15 maj 2013 kl. 07:14:54 av Jockegubben »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #13 skrivet: 15 maj 2013 kl. 07:32:13 »
Citat från: Hydro skrivet 14 maj 2013 kl. 21:46:09
De vanligaste nybörjarmisstagen är nog att missbedöma risker och att ha skydd.
Jag är verkligen inte den bästa när det gäller detta heller, men ofta ser man de som är än mer slarviga!

Kollar man bland mc-folk så har mer eller mindre ALLA handskar medan fyrhjulingsfolk har handskar när det är kallt.
Mc-folk har ryggskydd och mc-ställ... fyrhjulingsfolk har foppatofflor och Adidasbyxor.



En sak till (som hör ihop med ovanstående) är att en fyrhjuling generellt har en löjligt lång stoppsträcka.
Dels pga att flertalet däck inte är anpassade för asfaltskörning och dels för att väldigt många fyrhjulingar har kass bromsar.

Sen ser man ofta en del som bla här på forumet klagar på att deras bakbromsar inte funkar och de kan inte köra hit eller dit osv.
Bakbromsen använder man i terrängen vid extrema nedförslut, inte annars.
Jo, som komplement eller för att motionera den lite kanske.
Men ALL bromseffekt finns annars fram.
Och om man vänjer sig vid att använda bakbromsen kan det vid en tråkig trafiksituation bli så att reflexen säger åt en att bromsa... bak... och kroppen glömmer då fram... med en extrem bromssträcka som resultat.
Bromsa fram.

Ovanstående gäller vägreggad maskin som skall framföras i trafik
 


Kan du förklara vad du menar lite bättre med detta ? Att vi kör i Foppa och att all bromsverkan ligger i fram?? Hur tänker du?
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #14 skrivet: 15 maj 2013 kl. 23:23:09 »
Om nu detta blev som ett personligt påhopp för dig, eftersom du tydligen tog åt dig alldeles hemskt, så får jag väl be om ursäkt... eller nåt...

Men nä, ALLA kör inte i foppatofflor, men betydligt fler på fyrhjuling än på mc.
Men det var ett EXEMPEL... ett exempel gällande skillnader i säkerhetstänk.

Sen att inte bakbromsen har nån vidare påverkan på stoppsträckan vid kraftig inbromsning är inget jag orkar förklara särskilt ingående, bättre du bevisar motsatsen eftersom det ju är du som ifrågasätter saken.

Har man en maskin med kass bromsar, ja DÅ drar ju alla bromsar sitt lilla strå till stacken så klart.

Jag snackar dock om maskiner som har bromsverkar värd namnet.
 
Bakaxeln är det dessutom jättelätt att få upplåsning på vid hård inbromsning, vilket i sin tur kan orsaka sladd, och då kraftigt förvärra ett tillbud... till att bli en olycka.
... så ja, jag står fast vid mitt uttalande, använd frambromsen.
 
Men bevisa mig gärna om motsatsen!
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #15 skrivet: 15 maj 2013 kl. 23:36:07 »
Sedär! Ja men då vet vi!
Och nä! Jag tog inte åt mig! Borde jag??

Skönt att veta att även solen har fläckar! ( eller google)
Och detta behöver inte motbevisas, det talar för sig självt!
Du skrev ju själv, tro inte allt man läser på forum :nono:
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #16 skrivet: 15 maj 2013 kl. 23:58:00 »
Många tror att en fyrhjuling är som en bil, då tex gällande bromsar.
Så är det självklart inte, exempelvis är tyngdpunkten betydligt mer lik en mc.
Många fyrhjulingar kan ju likt en mc bromsa och göra "stoppies" och lyfta bakhjulet, det kan ingen bil göra.
Vid en hård inbromsning ligger 100, eller i alla fall mycket nära hundra procent av fordonets bromseffekt på just framaxeln, särskilt bland ovana förare som gärna lägger kroppens tyngd på händerna och därmed även styret, vilket "höjer" tyngdpunkten.

Skall man gå in ytterligare på detaljer (nu när jag lik förbannat svarar) så är detta med att lägga "vikten" på händerna/styret förkastligt även på andra sätt.
Tex så saknar mig veterligen alla fyrhjulingar ABS, vilket i sin tur gör att de som har sådan bromsverkan att de lyckas låsa framhjulen lätt kan få styret påverkat av föraren vid en hård inbromsning, just eftersom "vikten" gärna läggs där.
Och om styret står lite snett och bromsarna sedan släpps... ja då far hjulingen åt ett helt nytt håll.

Rätt bromsteknik är bla att knipa tanken och ha mer eller mindre noll "vikt" på styret.

Detta kan testas genom att man ligger i 40-50 och håller en hand på styret och med den nyper till max på bromsen.
Maskiner med manuell växellåda skall i detta läge alltså rulla på friläge.
Andra handen bör man av säkerhetsskäl hålla en millimeter ovan andra handtaget så man kan gripa in om så krävs.
OM styret vrids, ja då lägger man alltså över vikt på styret.
Knip tanken bättre!

Så när man kan allt om klistermärken och kromade muttrar kan man ju lära sig lite vettiga saker om fyrhjulingar!
...tex bromsteknik.
 ()p

Jag har sagt det innan och jag säger det igen, fyrhjulingar borde ha ett särskilt körkort om de skall framföras på allmän väg, där mc-utbildningens risk-etta och risk-tvåa borde vara huvudämnena, för det är STOR skillnad på att köra bil och att köra fyrhjuling, och det är generellt STOR skillnad i "tänket" gällande risker/säkerhet mellan mc-förare och fyrhjulingsförare.
...vilket som sagt ofta syns rätt väl i valet av kläder vid färd.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Fenrisulven

  • Lite större, lite bättre!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4820
  • Total likes: 118
  • Kön: Man
  • Wargön Finest!
    • Visa profil
Fenrisulven
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #17 skrivet: 16 maj 2013 kl. 00:05:17 »
Själv tycker jag att atv snubbar är väldigt naiva när det kommer till säkerhet.
Ibland blir man nästan idiotförklarad när man har skyddsväst på sig  :hmmm:

Så till nybörjaren: Du kan inte ha för mycket skydd på dig!
Anmäl till moderator   Loggat
1000R

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #18 skrivet: 16 maj 2013 kl. 00:11:23 »
Har du ngn källinfo hydro på det du skriver eller är det bara som du tror det är?
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad Britsmar

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1020
  • Total likes: 6
  • idiot
    • Visa profil
Britsmar
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #19 skrivet: 16 maj 2013 kl. 00:52:25 »
Skulle vilja påstå att fyrhjuling skiljer sig markant ifrån både bil och mc, att dra alla dessa paralleler imellan dom blir bara fel, förutom att du sitter utan tak och gyroeffekt på styret så bör man väl enbart prata om passande skydd.
Särskilt körkort och/eller utbildning på 4-hjuling, absolut  ()p
"Risk 1" och "risk 2" nej tack, det är enbart i ekonomiska syften dessa jävla utbildningar har tagits fram, med i något längre perspektiv på ettan behövligt möjligtvis.
Bromsverkan och bromsteknik borde varje människa lista ut på egen hand då val av maskin/däck och vedebörandes längd och vikt speler större roll. Isåfall borde väl folk låta bromsfördelarna sitta kvar, eller det kanske bara finns på dresel's modeller?  :hmmm:

Kan för övrigt flika in att jag personligen får mycket (läs för jävla) mer stabil inbromsning och färdriktning vid panikbromsning eller undanmanöver när bakbromsen används, även här talar erfarenhet och inga jävla riskutbildningar eller teoriböcker. Man skapar en släpande effekt och således något som kan liknas en "gyro effekt" där styret vill peka frammåt.
Och då 2 däck gärna vill i något olika riktningar på fyrhjulingar vid kraftig inbromsning och ölmagen helst vill över styret så minskar man ju den initiella belastningen på framvagnen en smutta genom att använda just bakbromsen. Att inte låsa bakdäcken och således öka risken för sladd handlar om en känsla, som måste övas fram. Även här spelar ju andra faktorer in så som upphängning och packning roll.
Ingen raketforskning precis men pröva själva och se.
Använder alltid bakbromsen inledande vid imbromsning, men såklart där frambromsen får göra det mesta av jobbet.
Kanske.... 10% på baken...
Detta görs ju bäst genom övning, tillräckligt mycket upprepning och det sitter i ryggraden den dagen man verkligen behöver det.
Men jag har ej något a-kort, eller en MC, har aldrig kört sträckor längre en runt ett kvarter eller 2. Har inte provat någon MC med ABS. Så jag kan bara svara på hur min egna uppfattning om hur man borde använda sina bromsar just fyrhjuling ut efter mina egna erfarenheter. Har inte läst några teoriböcker om "bromsteknik".
Men jag har däremot krockat, vält, sladdat, voltat, kört av vägen tillräckligt för att bilda mig en uppfattning om huruvida bromsar bör användas. På ALLA typer av fordon.
Anmäl till moderator   Loggat
braaaaaa braaaaaa braaap
www.Proffsimport.se - Atv däck & Fälg

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #20 skrivet: 16 maj 2013 kl. 08:13:54 »
Citat från: toyboy skrivet 16 maj 2013 kl. 00:11:23
Har du ngn källinfo hydro på det du skriver eller är det bara som du tror det är?

Hmm...
Vad är det du inte vill förstå?

Nej, jag har ingen källinfo på det jag skriver, kanske jag kan hitta om jag letar men orkar inte bry mig om det.
Du får dock gärna leta om du vill motbevisa.

Tråden handlar om NYBÖRJARMISSTAG, det kan man till och med utläsa ur den korta och koncisa rubriken i varenda inlägg i denna tråd.
Nybörjar........

Och ja, det är ett mycket vanligt nybörjarmisstag att alltid använda bakbromsen, överallt, alltid, till allt.
Endast bakbromsen.

Gör man det så blir det med automatik så att man då även använder den vid en paniksituation, och det är INTE bra.

Flertalet av oss som kör fyrhjuling har kanske kört moped, men därefter kört bil i 20 år... och då bromsar man med foten.
När man sedan kör fyrhjuling sitter detta beteende gärna kvar, och då blir det bakbroms.

Detta ÄR en risk, sen få du tro precis vad du vill.

Att man sedan som van förare kan använda bakbromsen som komplement är en annan sak, men dess effekt är bara något enstaka procent, återigen under förutsättning att man har riktiga bromsar på sin maskin, för då ligger minst 95% av verkan FRAM.

Jag är tveksam till om olycksutredningar finns att läsa på nätet, men du vill ju ha källinfo så jag kan därför tipsa dig om att söka på den olyckan som skedde på i anslutning till en påfart på E22:an i Blekinge för några år sedan.
Där uppkom en situation som gjorde att föraren bromsade max...
Tyvärr kommer jag inte ihåg om han överlevde eller ej, det jag däremot VET är att han endast använde just bakbromsen.
Och detta kom med i utredningen eftersom bromsstrecket var låååångt.

Hade han använt frambromsen så hade han fått stopp på ekipaget långt innan, och kanske förhoppningsvis undvikit krasch helt.


Som "kuriosa" kan nämnas att jag förut hjälpte några att ta körkort, och en tjej glömde att sakta in och bromsa vid ett stopp... och som passagerare i en bil utan dubbelkommando är man då tvingad att använda handbromsen, vilket jag ju alltså gjorde... så med låst bakaxel for man rakt ut förbi stopplinjen och ut i korsningen och nästan ner i diket mittemot... som tur var kom inga bilar från sidorna så inget hände... men prova gärna detta så ser du hur liten bromseffekt man har på enbart bakhjulen.

Så ett av mina bästa nybörjartips är fortfarande, använd FRAMBROMSEN.
Bakbromsen kan man som sagt använda för att sakta in ibland, mest för att motionera den.
När sedan bromstekniken med frambromsen sitter i ryggmärgen, då kan man självklart använda även bak om man nu känner sig trygg med det... risken för sladd finns självklart, men då har man troligtvis kört så pass mycket att man klarar häva den.


Ett NYTT tips du också kan få hänga upp dig på är att vid alla former av hårda inbromsningar alltid hålla blicken högt.
Många, särskilt nybörjare, tittar precis framför maskinen, rakt ner i asfalten.... och ju hårdare de bromsar desto närmare sin egna maskin fäster de blicken.

Där finns inget att se, lyft blicket och titta lååångt framåt.
Det stabilisterar hela ekipaget och ger dessutom möjlighet att undvika hindret (tex genom en undanmanöver) eftersom man då faktiskt kan se det.

Bromsa gärna hårt och testa vart blicken hamnar.
  ()p
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #21 skrivet: 16 maj 2013 kl. 08:29:25 »
Vad lättantänd du var då!! :lol:
Hur gör man då det är halt? Typ snö eller is? Styr det när man bara använder frambroms?



Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #22 skrivet: 16 maj 2013 kl. 08:34:02 »
Nej nej. Då lägger man i 4x4 och trycker till på bakbromsen så man gör en 180graders sen ger man fullgas!

(Skämt)
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Nybörjarmisstag?
« Svar #23 skrivet: 16 maj 2013 kl. 08:37:59 »
Du tjafsar om varenda sak jag skriver, ifrågasätter varenda grej och skall ha bevis och källinfo på väl vedertagna saker som de flesta redan vet.
Och ja, jag är "lättantänd" (särskilt numera) men framför allt hatar jag tjafs och trams.

Hur man gör vintertid återstår för mig att veta och för dig att fundera på eftersom du ju tydligen inte vet i nuläget.
...eller är det så att det är ett försök till uppvigling än en gång?
Frågan är retorisk.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Nybörjarmisstag?
 


Online just nu.

584 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 617. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info