Men om du hade haft ögonen öppna så hade du sett att det går köra brevid
kul att det vart bra
Vad e det vid tomgång när han är varm då?
En annan mätare?
Sådär ja!Polarisen provkörd.Egentligen blev det inte som jag tänkte med nya primären.Utan det blev bättre!!!Den nya primären som va till en 500 bensinare gå betydligt djupare och därmed fick jag en helt sjuk krypförmåga!Fullt tillslag (2200rpm) och den gör 1-2km/t på lågväxel.Maxfart på hög uppskattar jag till 45-50km/tOch ca 4500-5000rpm.Summering att jag är jävligt nöjd!Långtest kommer troligen inte förens om ett par månader.Nu ska den bara stå och glänsa
nää.. inte kan en original direktinsprutad diesel komma upp i dom varven? och tillslag vid 2200? är du säker på att inte din varvräknare visar fel? skulle snarare gissa på tomgång 900-1000rpm, tillslag 1500 och maxvarv högst 4000, annars är det inte konstigt vevlagret var skrot, tänk också på att dieslar hatar varvtal och belastning när dom är kalla, speciellt direkt efter en riktig kallstart utomhus på vintern, så ska man köra iväg mjukt å fint efter den stått 2-3min på tomgång.
lär ju vara en grym kryp/dragförmåga!
Läst enligt handboken Tomgång 1400 maxvarv 5500 Dock visar min mätare bara 4800 som max när jag provkörde.
ojoj, ja det var inte illa! kort slaglängd måste det vara då! men det e nog nyttigt att låta bli allt över 4.5k om man vill få grejerna å hålla i längden..