Jag tror inte de ska vara något att vara orolig för och montera ett slipon på dom nya.Det är ju samma motor och har dom bara ändrat avgassystemet så bör ju dom "gamla" slipon dämparna skapa samma utandning på dom nya.Nu vet inte jag om dom ändrat i motor programeringen på nya men det märks väl på bränsle förbrukningen om dom går snålare än dom gamla.Är soppaförbrukningen ungefär som din gamla så tror inte jag att du behöver vara orolig att prova en annan dämpare.
Semiautomaten är UNDERBAR, växlar blixtsnabbt när man trycker på knappen, och dessutom växlar den ned automatiskt, men man kan växla ned "innan" manuellt om man vill.Uppväxlingen sker alltid "manuellt".
Personligen var det främst lådan som gjorde mig ointresserad av denna maskin...Den dödar ju motorn vid varje växling, stänger av den eller nåt, och sen tar det en stund (förvisso bara en liten stund, men ändå) innan den "vaknar till" igen.Tyckte det därmed var svårt att växla rappt och liksom verkligen accelerera.Nedväxlandet ogillade jag också, trodde först jag fått soppatorsk innan jag fattade att den höll på att växla ner själv.. och klippa motorn.Vanesak naturligtvis, men en tyst CVT hade jag nog gillat mer.Eller en helt vanlig växellåda som på en mc.Motorn sitter väl i bla Aprilia Tuono va, då med vanlig låda?...och 125 häst, det paketet borde de erbjuda även här.
Nu kan man få manuell låda igen, jag vet inte säkert om det finns att tillgå på alla modeller men någon iaf....Lambdasonden borde väl göra någon nytta, den sitter väl där för att hålla koll på blandningen så man slipper sitta där med oron....
Du var för försiktig med gasen Hydro.
...trots att jag aldrig provat...Fördelen med en Spyder är att man kan köra den på B-kort.