Skulle jag varit i dina skor skulle jag inte börjat pilla. Är då handlaren lite dum kan han ju hävda att det är du som orsakat problemet. Åk in med maskinen och stå på dig, låt dom provköra och ifrågasätt dom Man ska inte vara dryg på nåt sätt. Men stå på dig och kräv en förklaring på problemet och hur de ska lösa det. Du kan inte få provköra en annan likadan t.ex.?det är en helt org. Kazuma 3vxlOch de går riktigt bra upp till 20-30 km/tHär är en film på vår Loncin 110cc(Hahaha filmar bara när vi vuxna kör)
Hur långt har du till din återförsäljare? Förstod han att maskinen inte tar sig iväg i motlut? Måste ju vara att variatorn inte greppar, antingen mot remmen eller att kopplingen slirar. Jag hade kört tillbaks maskinen direkt, du ska ju inte behöva krångla när det är en helt ny maskin.
Prova sök på variator på youtube så hittar du säkert lite trevliga filmer där du ser hur det fungerar. Sen vet jag inte vilken slags koppling det är på den. Men kort sagt så tycker du ska lämna den till försäljaren så får dom ordna till den. Man ska kunna starta i motlut....
Bara värt att nämna, du är medveten om att det är en tvåtaktare och man behöver fylla på separat tvåtaktsolja?
Om det skulle varit så att det tagit skada utan olja i så skulle den inte gå bra på backen.Så det bör du inte behöva vara orolig över. Men kolla olja direkt