Använde muttermaskin för tryckluft både när den skulle loss och tillbaks igen.
Jag kom också på att det kanske var bättre att ha sträckaren på plats för att inte allt ska rotera. Nackdelen med att ha sträckaren på plats kan vara att det ger onödiga belastningar på skenorna eller lagren för kamaxeln. Men det funkade bra ändå även om vevaxeln snurrade med en bit och jag fick nollställa både den och kamaxlarna efteråt.Det spelar ingen roll vilket håll du snurra vevaxeln för att ställa in T läget. Underlättar om du lossar tändstiftet för att slippa kompressonen. Det viktigaste är att du efteråt ser till att alla markeringar står rätt, dvs "prickarna" ligger på samma ställe som "guldlänkarna"
Behövs ingen speciell ordning. Jag brukar dock dra större kåpor enligt metoden lite i taget. Först ett varv för att få dit alla bultarna sen ett varv till för att spänna fast den och därefter ett varv för åtdragning.
Idag fick jag packningen och plockade ihop allt, ååååååå va fint han gick i motorn Ser fram mot en härlig dinlisommar.