Decomen släpper ut lite av kompressionen genom avgasventiln för att avlasta startmotorn.
Jasså det var ju inte farligt!Undrans om man sku byta så småningom då, min har gått drygt 400 mil så det bör väl inte vara dax än men man vet ju aldrig.Vid vissa varv en bit över tomgång är det som ett klickljud men det kanske är den där decompen? Vad nu den är bra för?
Precis, inte så farligt... Min har bara gått 480 mil så det är säkert dekompen på mon med men jag vågar inte chansa, bättre att byta en gång för mycket än för lite.. Inte roligt om det är kedjan och den kuggar över..
Då damp paketet ned med min beställning, men jag fick BARA min kamkedja.. Hade även beställt ett servicepaket men det var inte med.. Kan ju inte skruva ihop hjulingen innan jag får det
Jag har just bytt motorolja å filter så det blir väl att köra ett tag iaf och fundera över ett kedjebyte när det ändå var relativt billigt att byta så.
Även min decomp satt löst men det brydde jag mig inte om utan bytte kedjan ändå. Det är en rätt konstig konstruktion och det finns andra som kanske är bättre men den verkar rätt robust även om den låter.Om du tagit bort kedjespännaran och sen vrider runt motorn är det rätt stor risk att kedjan hoppar ett kugg eller två.Iofs inte så svårt att få den rätt igen om den hoppat oerhört men viktigt innan du snurrar runt motorn igen