Den här typen kan man ibland hitta i gamla ladugårdar och även på Blockethttp://medlem.spray.se/benble/images/Slatter/Jordbruksredsk_0014.JPGTänkte på en annan sak när du skrev om vikten på hjulingen, finns det inte risk att du har så lågt tryck mot botten att drivningen blir för dålig och det blir mer simning av det hela?
borde det inte gå att släpa en armeringsmatta efter hjulingen så borde ju vassen gå av?
Låter som en vettig inlaga, jag tänkte inte på det med motståndet. Lär inte fungera alls.Får se då om man kan komma över ett begagnat vassklippaggregat eller bygga något eget från en gammal slåtterbalk. Vet att en av grannarna köpte ett nytt förra året. Man kanske kan erbjuda lite byteshandel, bara man inte behöver modifiera något för att få det att fungera. Men eget är ju alltid bäst.Jag har vidare sett lite bilder här på forumet där folk blivit överraskade av oväntade djup. Fördelen i mitt fall är att det är en ganska stor sandvik där det huvudsakligen är jämnjupt sånär som där det är muddrat kanaler. Men man får väl se om man är lika övertygad om det efteråt iofs
Fast själv skulle jag nog sätta en klippaggregat på en grundgående båt eller flotte.