Flexifrågan: det rostar...
...1m rostfritt 50mm flexirör till avgassystemet...
GPS frågan: bus lätt Flexifrågan: det rostar, och ändra gärna form. Har inga goda erfarenheter från bilar med delar flexislang. (Men då lite för belastningen låg på dessa)Avgasbandage gör att det rostar ännu jävligare (håller kvar fukten) Har oftast sett det som en provisorisk lösning för att klara bilprovningen. Skulle nog satsat på rör nu när ni varit så seriösa med allt annat
Nu blev jag för första gången ganska nervös. Det är alltså en sådan vi har skaffat i biltemas "rostfria" utförande.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Den är jävla styv måste jag säga och går inte att flexa mer än bilden visar.. Men låt säga att vi använder en stump på drygt 40cm, rostskyddar och rentav LACKAR med värmebeständig färg + lindar skiten. Borde det inte hålla? Ser förövrigt att röret är godkänt upp till 600 grader.. det kanske inte alls är en 100% bra idé ändå?Många frågor, men nu börjar det verkligen dra ihop sig.
vad gör det OM det rostar då? Alla grenrör är väl rostiga på äldre maskiner? Och lindning? Varför?
Jag förstår Det det kan ju inte mer än att gå sönder trots allt.Och det är ju inte hela världen.Har inte sett det som ett rat-rod bygge Tycker det är otroligt seriöst jämfört med många av mina hittepån
Om ni svetsar ett rör hela vägen kommer jag blockera denna tråden, så jag slipper vara med mer. Inget hot, bara ett tips.