alltså högväxeln. Min hjuling går bara 25-30 på lågen med rimligt varv så när man kör med vagn skulle jag villja kunna växla till högväxel när jag fått upp farten men de går ju inte med en sån låda. med hondas esp-låda kan man ju växla när man rullar
Åh va roliga ni är! Jag är iallafall nöjd med mina 2 MXU:er som aldrig går sönder. Men ni vet väl bättreMartin A
Det handlar kanske inte om att vara rolig utan om att vilja veta vad du har för referenser...?Har du dessutom haft två, så tyder ju det på att ingen av dem varit i din ägo särskilt läge, eftersom detta märke inte funnits i Sverige så länge.Det som också påverkar är vad man använder maskinen till, särskilt när man uttalar sig om "kanonkvalité".Arbetsfyrhjulingar från Yamaha som är över 20 år gamla och som verkligen fått slita rullar fortfarande på många ställen, felfritt.Hej å skål Hydro. Maskinerna du sett på perrongerna tillhör sannolikt inte Banverket.Det är troligare inhyrda entreprenörer som kör åt Banverket. Många entreprenörer körde perronger med snöslunga kopplat till hjulingen. Själv hade jag tänkt att köpa in en slunga och erbjuda mina tjänster, turligt nog sket jag i det då det numera inte är tillåtet att slunga ut snön på spåren. Lite "onödigt" vetande så här på fredagskvällen. Återkom när en Kymco gått i skogen i 20 år och har all plast ospräckt och även i övrigt är förhållande felfri. Att skotta en garageuppfart i ett eller två år säger rätt lite om kvalitén för en arbetsfyrhjuling, vilket ju faktiskt denna tråd handlar om.Därmed absolut inte sagt att det är dåliga fyrhjulingar numera, har sett att bla Banverket (eller vad de nu heter) har dem på perronger och kör undan snö med osv och det funkar ju fint.
Det spelar inte någon roll vilka tankar som slår mig, det är ju bättre du förklarar och berättar än att man skall gissa och vänta på slående tankar, eller hur?Jag bara skrev att du troligtvis har rätt nya maskiner, och det står jag fast vid, för märket har som sagt inte funnits så värst länge i landet att en jämförelse mot Yamaha kan bli rättvis.Du berättar ej heller varken vilka uppgifter du låter dina maskiner utföra eller hur många timmar de går per år eller totalt har gått.Sen om Suzuki har garantiåtgärder hos din återförsäljare så har ju inte det med Yamaha att göra... eller?Återkom när 1000 timmar i skogen passerats.Då jämför vi igen.
Det är inte smart att åka så fort med en tung vagn bakom en lätt ATV...
en vagn med bromsar då jäklar har man ett ekipage