som sagt, papprena behövs inte vid besiktning, utan bara OMbesiktning, när polisen tagit dig
Får man fråga var i landet dessa supersnutar finns? Jag har blivit "tagen" men landsbygdssheriffen och hans puma hade ju inte en susning om vad som gällde. De visste ju inte ens vilket körkort som behövdes.... Detta kommer jag ångra; men härikring är jag inte speciellt orolig....
nej dom har ju ingen aning, det hade dom inte när dom prata med kompisen heller, just därför skrev jag att dom TRODDE den var trimmat ( kanske var i andra tråden) men just därför skicka dom på ombesiktning, så ingen koll, men ombesiktning ändå
den hade väll som sagt papper för detta, som inte dresel / borile har i sverige?
Nja... Med det tänket så hade jag ju behövt papper ifrån Volvo
För att få klarhet i det hela får någon som har gott om tid ringa 114 14 i morgon och se till att bli kopplad till trafikenheten på någon myndighet och få svar en gång för alla Och efter det slå en signal till bilprovningen och avsluta med att skriva in facit här i tråden Undrar vem denne någon är
det var inte ett oreggat fordon, men eftersom de var ostrypta / trimmade så måste dom göra ombesiktning, och eftersom inga orginalpapper på exakt hur maskinen får gå, går det inte att godkänna den igen i besiktning, därför olaglig i trafik..vad vi, eller iaf jag diskuterade (i andra tråden) var om detta hänt någon annan än min kompis, och far mins kompis!
Tycker grannens kompis frus pappa som är drabbad är lämplig att föra samtalet
eller dom som gör om A-traktorerna??
Man kan ta kontakt med transportstyrelsen och säga att man vill ha coc-dokumentet till maskinen och då får man det hemskickat och där står allt man behöver veta om maskinen.