Olje läckan fixad. Det var en liten liten spricka i en svetsning i olje retur röret. Nu är det trycktestat till 4 bar, å inget läckage.Körde motorn riktigt varm, och då fick jag den till att ladda 0,1 med fullt öppen VNT. Funderar på om man skulle försöka få tag på en wastegate klocka som jobbar åt fel håll. Dvs. inåt. Och göra fjädern så lätt, att den börjar arbeta vid 0,1 bar. Eller helt enkelt ta bort fjädern helt och koppla den till insuget. Då ligger wastegate klocke armen ute vid vakum och drar in sig vid laddtryck. Då kan jag köra med helt öppen VNT tills jag drar på. Då laddar den 0,1 bar och wastegate klockan stänger VNT:n och då laddar den mera. Tyvärr verkar den bara ladda 0,25-0,3 bar med helt stängd VNT Får kolla med Erland i morgon å kolla om man inte kan minska volymen på expantions kammaren å få upp värmen lite så den laddar mera...Jaja. Så har min kväll varit hittills.
Jo visst kan man göra det. Men det blir en massa extra jobb. + att jag vill att den ska se så original ut som möjligt. På avstånd
du får köpa mitt kylarupplyft sen när jag är klar
En sån händig kille som Rickard köper nog inget när han kan bygga det själv
2018?