ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 42 [43] 44 ... 89   Gå ned

Författare Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc  (läst 210064 gånger)

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #504 skrivet: 1 september 2013 kl. 21:08:54 »
Finns det något annat alternativ än dr pulley?
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #505 skrivet: 1 september 2013 kl. 21:16:50 »
Man kunde tydligen steloperera den, så den blir som tex can am.
Till en kostnad av 12000kr tydligen  :(
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #506 skrivet: 1 september 2013 kl. 21:24:59 »
Det är ju inget alternativ, dyyyrt.
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #507 skrivet: 1 september 2013 kl. 22:16:27 »
Citat från: Rickard J skrivet  1 september 2013 kl. 21:16:50
Man kunde tydligen steloperera den, så den blir som tex can am.
Till en kostnad av 12000kr tydligen  :(

Tror du det är en lösning som du kan fixa genom tex en verkstadsskola? Om du betalar material och kanske lite fika så kanske dom kan snickra ihop något åt dig.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #508 skrivet: 1 september 2013 kl. 22:47:40 »
Ingen aning  :dntknow:
Problemet är väl också att jag själv måste veta hur det skall se ut. Och sen tar det säkert en himla tid :(
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Cummins

  • Gäst
Cummins
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #509 skrivet: 1 september 2013 kl. 23:11:53 »
Haha ja men snälla nån du har ju byggt med turbo och annan tändning, så nog måste du ju klura enkelt att få kopplingen stum.
Jag har en billig och enkel ide om hur du kan göra, men svårt att förklara.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #510 skrivet: 1 september 2013 kl. 23:31:37 »
Citat från: Cummins skrivet  1 september 2013 kl. 23:11:53
Haha ja men snälla nån du har ju byggt med turbo och annan tändning, så nog måste du ju klura enkelt att få kopplingen stum.
Jag har en billig och enkel ide om hur du kan göra, men svårt att förklara.

Jag sa inte att jag gett upp...  ;)
Men försök gärna att förklara :)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Cummins

  • Gäst
Cummins
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #511 skrivet: 2 september 2013 kl. 03:20:39 »
Jo jag kan ju alltid försöka, då kör vi.
På kopplings enheten så har du ju en (skål) trumma, sen sitter ju själva kopplingen med lösa vikterna i, det jag måste veta sitter det en fast splinsing i själva den delen, (viktdelen)
Min ide är att låsa fast kopplingen mot trumman som vikterna gör när g krafterna sätter in, men även för att kunna demontera som vanligt.
Finns det plats bakom trumman, och hur mycket.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #512 skrivet: 2 september 2013 kl. 06:08:28 »
Det finns lite plats bakom. Tyvärr kan jag inte säga hur mycket. Kopplingen sitter fast monterad på vevaxeln som är splinesad. Trumman är fast pressad i ett lager. Vet inte om det var den informationen du ville ha?
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #513 skrivet: 2 september 2013 kl. 19:03:01 »
Vart ute en sväng med sonen precis. När han sitter med på kör jag naturligtvis sakta. Då märkte jag något som jag inte märkt innan. Att turbon hamnar i surge. Det betyder enkelt förklarat att turbon är för stor och vill trycka in mer luft än vad motorn kan ta emot. Då uppstår det otrevliga ljudet "Flapp, flapp, flapp" i insugsröret. Inga problem på högre varv, där jag normalt ligger ;)
Nu måste jag komma på ett sätt att minska effektiviteten på kompressor sidan av turbon, utan att förstöra hela registret...  :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #514 skrivet: 2 september 2013 kl. 23:19:49 »
Citat från: Rickard J skrivet  2 september 2013 kl. 19:03:01
Vart ute en sväng med sonen precis. När han sitter med på kör jag naturligtvis sakta. Då märkte jag något som jag inte märkt innan. Att turbon hamnar i surge. Det betyder enkelt förklarat att turbon är för stor och vill trycka in mer luft än vad motorn kan ta emot. Då uppstår det otrevliga ljudet "Flapp, flapp, flapp" i insugsröret. Inga problem på högre varv, där jag normalt ligger ;)
Nu måste jag komma på ett sätt att minska effektiviteten på kompressor sidan av turbon, utan att förstöra hela registret...  :hmmm:
en dumpventil som öppnar vid laddtryck på mellan 25-75% av maximalt ladd? dvs om du laddar säg 1bar, så öppanr ventilen vid 0.25 och sedan stänger vid 0.75?
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #515 skrivet: 2 september 2013 kl. 23:43:13 »
Problemet är att den laddar för tidigt, innan motorn kan svälja det. Jag vill att den ska ladda senare. Har testat lite olika modifieringar på avgas sidan. Men det enda de resulterar i är mindre ladd och sämre register. Så det är 100% tryck sidan jag ska jobba med. Har testat att släppa fjäder trycket i dumpventilen. Det gjorde det lite bättre. Hade jag satt dit en dump som öppnar vid säg 0.25 bar kommer den inte att ladda mer än 0.25 bar. Jag ska kolla med GIK turbo i morgon om det går att porta kompressor huset och på så vis sänka effektiviteten på turbon. Alternativet är att bygga en ventil som är fjäder belastad och sitter i flödes riktningen och läcker ut luft. När sen luft flödet ökar tvingas ventilen att stänga och då tycker turbon in luften i insuget. Ska spåna lite på det.
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 42 [43] 44 ... 89   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc
 


Online just nu.

568 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Tomterna, Breeelin,
Flest online idag: 698. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info