ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Presentera er! »
  • Ämne: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 [3] 4 ... 72  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul  (läst 181587 gånger)

Utloggad adrian_vg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 388
  • Total likes: 26
  • Nu på två hjul om vintrarna!
    • Visa profil
adrian_vg
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #24 skrivet: 11 oktober 2012 kl. 17:59:46 »
Ve och förbannelse! Det som skulle vara en enkel grej att fixa, snabbadaptern till Ctek-laddaren, urartade snabbt till bensin rinnande nerför armbågarna...

Jag tar det från början.

Efter jobbet åkte jag förbi Mekonomen och skaffade en Ctek Comfort Indicator för montering på kvadden så man slipper använda klämmorna, lyfta på sadeln och allt det där. Den monteringen gick bra. Indikatorn fick hänga under bensintanken genom ett hål i plasten som täcker bensintanken och delar av baken.

Eftersom det fortfarande var dagsljus passade jag på att fixa lite med tomgången igen. Antingen är gasvajern alldeles för lång eller så har den töjt nåt fruktansvärt på 45 mil... Iaf, det fick bli en fulfix på vajersidan vid förgasaren och ytterligare lite sträckning uppe vid handtaget. Borde funka ett tag iaf.

Vidare, åter till indikatorn. När jag satte fast indikatorn la jag märke till att bensinslangen såg definitivt sprucken och alldeles för klämd i böjarna för att bensinen skulle rinna ordentligt. Sagt och gjort, jag drog och klamrarna och ryckte av slangen med resultat att bensin forsade ut. En panikslagen sekund senare satte jag P för forsandet med ett pekfinger och insåg samtidigt att hjulingen hade ju ingen bensinkran! Så tillbaka med den gamla slangen och mer forsande för att sen hämta en bensindunk och tömma tanken först. Pinsamt Adrian...

När tanken var tömd klippte jag till en ny armerad bit slang och trädde på den tveksamma vacuumpumpen bara för att inse att nippeln under tanken ju var mer än dubbelt så tjock! Tjena kineser, hur tänkte ni nu? Och hur dyr kan en soppakran vara?? Det var ca tre mm tjock nippel vid pumpen och ca tio vid tanken.

Efter att ha försökt pressa på den jävla slangen i en kvart alltmedan bensinrester sakta rann neråt armbågarna och svedde armbågsspetsarna, kom jag till slutsatsen att detta kommer aldrig att gå. Gick och kollade på slangen jag hade kvar och grunnade. Sen insåg jag att inlindad i den tunna slangrullen jag hade kvar var en tjockare slang! Katching! Klippte av en bit och denna passade fint där upp på tanken, medan pumpnippeln var för tunn... Letade fram några sannolika klammer och som var små nog att klämma åt pumpnippeln samtidigt som de alls skulle passa på slagen utan alltför mycket problem. Så jag skruvade och sen skruvade jag lite till på pumpklammern. Plopp sa det... Jag hade skruvat så mycket att klammerna dragit av slangen från nippeln. Bara att börja om, fast längre in på nippeln. Denna gång satt den som berget och som det verkade, utan att läcka!

Vid det här laget stank jag bensin, eftersom det forsat ut en del tidigare... Hällde på lite bensin från dunken och kollade att det *verkligen* inte läckte. Sen spolade jag av helvetesmaskinen med en kanna vatten och startade upp maskinen. Bensinen verkade rinna till bättre nu.

Avslutade allt med att duscha av mig själv, smörja in händerna med sonens babyolja (bensin är ruskigt uttorkande på huden...) och parfymera mig våldsamt. Frun såg lite undrande på mig efteråt... ':)

Jag är dock fortfarande tveksam till vacuumpumpens funktion.
Kan man byta ut den till nåt (tryckstyrt) elektriskt edyl, så man inte är beroende av undertryck från insugningen? Hur ser det ut på andra hjulingar? Samma sorts klena vacuumpump?

Ser inte varför det alls ska behöva finnas en bensinpump, då förgasaren ligger gott och väl under tanken. Gravitationen borde räcka på en så liten motor väl. Eller?
« Senast ändrad: 11 oktober 2012 kl. 18:02:41 av adrian_vg »
Anmäl till moderator   Loggat
/AvG
Kvaddlös.
Arctic Cat XC 450i Väntar på isvägarna Edition: Såld
Shineray XY150ST Hell-on-earth Edition: Någon annans problem.

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #25 skrivet: 11 oktober 2012 kl. 19:28:41 »
Bensinpump bör ju knappast behövas. Prova utan?
Jag måste också passa på att fråga hur långt du pendlar. Jag hade -3 i morse, och jag tänkte köra tills saltet kommer. Jag har dryga 2mil, så det är rätt lungt, även i 110kmh....
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Britsmar

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1020
  • Total likes: 6
  • idiot
    • Visa profil
Britsmar
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #26 skrivet: 11 oktober 2012 kl. 22:42:38 »
Underbar läsning, ser mig själv i dina historier haha. Keep it up  ()p men tat lugnt med slangklämmor, man slutar aldrig förvånas av kineserna hur dom kan snåla in på material ibland. Har dragit av helt ofattbara prylar ibland på liknande maskiner. (Motorfästen, drivaxlar) ok att en förgasare eller rentav en tank inte är så svår att få tag på men det kan ju ta tid o hitta. Skönt att du löste problemet iaf  :)
Anmäl till moderator   Loggat
braaaaaa braaaaaa braaap
www.Proffsimport.se - Atv däck & Fälg

Utloggad adrian_vg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 388
  • Total likes: 26
  • Nu på två hjul om vintrarna!
    • Visa profil
adrian_vg
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #27 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 08:47:57 »
Citat från: hell-man skrivet 11 oktober 2012 kl. 19:28:41
Bensinpump bör ju knappast behövas. Prova utan?
Jag måste också passa på att fråga hur långt du pendlar. Jag hade -3 i morse, och jag tänkte köra tills saltet kommer. Jag har dryga 2mil, så det är rätt lungt, även i 110kmh....

Funderade på det också under natten, men hakade upp mig på att det inte finns nåt som stoppar flödet när motorn inte går. Risk att flöda hela skiten kanske?

Pendlar en mil åt vardera hållet. Premiär imorse, lite för kallt att ta viffern på. Mer om det lite senare. ;-)

Citat från: Britsmar skrivet 11 oktober 2012 kl. 22:42:38
Underbar läsning, ser mig själv i dina historier haha. Keep it up  ()p men tat lugnt med slangklämmor, man slutar aldrig förvånas av kineserna hur dom kan snåla in på material ibland. Har dragit av helt ofattbara prylar ibland på liknande maskiner. (Motorfästen, drivaxlar) ok att en förgasare eller rentav en tank inte är så svår att få tag på men det kan ju ta tid o hitta. Skönt att du löste problemet iaf  :)

Du oroar mig. :-\ Men ska kolla igen. I värsta fall får jag göra som Hell-man föreslog och bara dumpa pumpen.
« Senast ändrad: 12 oktober 2012 kl. 09:02:42 av adrian_vg »
Anmäl till moderator   Loggat
/AvG
Kvaddlös.
Arctic Cat XC 450i Väntar på isvägarna Edition: Såld
Shineray XY150ST Hell-on-earth Edition: Någon annans problem.

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #28 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 09:00:59 »
Citat från: adrian_vg skrivet 12 oktober 2012 kl. 08:47:57
Funderade på det också under natten, men hakade upp mig på att det inte finns nåt som stoppar flödet när motorn inte går. Risk att flöda hela skiten kanske?

Pendlar en mil åt vardera hållet. Premiär imorse, lite för kallt att ta viffern på. Mer om det lite senare. ;-)
Du behöver inte vara orolig. När förgasaren är full så stänger han flödet från bensin tanken. Plockade bort soppapumpen på min gamla hoj, slangen direkt från tanken till förgasaren.
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad adrian_vg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 388
  • Total likes: 26
  • Nu på två hjul om vintrarna!
    • Visa profil
adrian_vg
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #29 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 09:03:36 »
Citat från: Krigar Kaj skrivet 12 oktober 2012 kl. 09:00:59
Du behöver inte vara orolig. När förgasaren är full så stänger han flödet från bensin tanken. Plockade bort soppapumpen på min gamla hoj, slangen direkt från tanken till förgasaren.

Och de överblivna vaccuumslangarna pluggar man bara igen?
Anmäl till moderator   Loggat
/AvG
Kvaddlös.
Arctic Cat XC 450i Väntar på isvägarna Edition: Såld
Shineray XY150ST Hell-on-earth Edition: Någon annans problem.

Utloggad hell-man

  • -=[ TibroTrailTrackers ]=-
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 10377
  • Total likes: 233
  • Just nu: Försöker lufta bromsar...😢
    • Visa profil
hell-man
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #30 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 09:15:24 »
Citat från: adrian_vg skrivet 12 oktober 2012 kl. 09:03:36
Och de överblivna vaccuumslangarna pluggar man bara igen?
Kanske du kan ha till att damsuga lite.runt hojjen? :lol:
Anmäl till moderator   Loggat
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Tictic

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1893
  • Total likes: 77
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tictic
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #31 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 09:18:24 »
Citat från: hell-man skrivet 12 oktober 2012 kl. 09:15:24
Kanske du kan ha till att damsuga lite.runt hojjen? :lol:
Eller stoppa dom i näsan om man är förkyld..
Anmäl till moderator   Loggat
GOES 625i Limited
SMC 503 Racing Edition -12 såld

Utloggad adrian_vg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 388
  • Total likes: 26
  • Nu på två hjul om vintrarna!
    • Visa profil
adrian_vg
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #32 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 09:37:46 »
Nå, här är min reseberättelse om premiärturen!

Så, hjulingpremär till jobbet är avklarat! Sitter och ska försöka skriva ner mina upplevelser och tankar med lätt domnade händer och stela underarmar.

I korthet skulle man kunna säga att elstart är bra och att en stel bakaxel kommer att repa uppfarten, och resten av Uppsalas vägnät, nåt grymt...

Morgonen började med att termometern visade på nån minusgrad, så svartviffern bestämdes skulle få stå över denna dag. Istället plockade jag fram vinterbyxorna, jackan, skyddsjackan och crosskängorna. Sen ut och starta kvadden, som kom igång efter lite trugande. Måste komma i håg att vara noga med underhållsladdningen nu.

På med handskarna och lite försiktigt tryck på tumgasen. Och ingenting händer. Motorn rusar upp, men jag rör mig inte. Inser att det beror på att dubbarna i bakdäcken slirar mot underlaget. Mer gas och jag slirar ut och svänger. Nästan iaf... Dubbdäcken fram glider mest. Oj då hinner jag tänka innan jag slirar mig ut från garageuppfarten och uppför fartguppet alldeles utanför, där styret nära nog slits ur händerna på mig. En tanke i bakhuvudet dök upp som förebrådde mig om att 20 mm toe-in kanske inte var helt idealiskt trots allt.

Nå, jag slirar runt tills jag kommer ut på stora vägen och gasar på. Fryser redan om gastummen. Valde totalt fel handskar denna morgon. Fortsätter slira bak även när jag kör rakt fram. Farten räcker gott och väl i stadstrafik ser jag när jag ska bromsa ner till 30 vid en skola. Fryser mer om gastummen.

Första rondellen tar jag med framhjulssladd. Nästa med bakhjulssladd. Känns mysko. Nåt luktar bränt. Däcken som är överhettade kanske? Är svettig under vinterkläderna. Kvadden ormar sig som en uppretad kobra när jag nosar på 60 km/h, och det vid körning rakt fram... Har ingen känsel i gastummen mer, och det är lite svårt att gasa ordentligt.

Når avfarten till biten med 70-väg, och är inget jag vid det här laget ser fram emot. En flashig Audi dånar förbi i åtminstone 90 på 50-uppfarten till 70-vägen och jag hinner ifatt honom vid rödljuset en bit fram, lätt puttrande på en kineshjuling med ojämn tomgång. Vid grönt kommer jag i väg snabbare än han, och hans "hämnd" blir att blåsa om mig så hjulingen vaggar i sidled. Obehagligt.

70-vägen är enda vägen med en substantiell uppförsbacke. Hjulingen orkar upp i ca 63 km/h sen orkar den inte mer. Ser nåt som liknar en kö bakom mig i de fladdrande backspeglarna, men ingen verkar våga sig om då hjulingen rör sig en halvmeter eller så i sidled lite som den vill och vid minsta provokation. Måste göra nåt åt tåinställningen. Seriöst. Jag valde att inte ta svartviffern pga risken att lägga den på den hala vägen. Tänkte aldrig på risken för *mig*...  ':) Gastummen verkar nu mest vara nåt dökött som tillhör nån annan person. Mc-racehandskar funkar inte så här sent på hösten och Biltemahandskydden verkar mest vara för syns skull. Får bli muffar på måndag... Dösexigt. ^-^

Några rondeller senare tror jag att jag kommit på knepet, man ska köra aggressivt som fan på gasen (nåja, 150cc är inte speciellt aggressivt men ändå..) och verkligen gasa sig ur kurvorna och inte *glömma* burka som sjutton.

Väl på jobbet såg jag att instrumentdisplayen är lyxigt blålysande! Gissa om det kommer att vara irriterande i vintermörkret... Skruvdubbarna verkar ha rört sig en hel del i däcken, men så vitt jag kunde se i halvmörkret på min "privatparkering" på jobbet, så satt alla dubbarna kvar.

Grunnar på om Biltemas crossdäck jag har på fram är så bra på asfalt. De verkade ganska mjuka när jag skruvade i dubbarna. De dubbade framdäcken jag köpte från ddp.nu ser helt annorlunda ut med betydligt slätare mönster. Är dock lite rädd för bristen på grepp i snön sen, om jag lägger på dessa ist.

Sadeln verkar fö bli uppvärmd efter en stunds körning. Ljuddämparen eller bara bra stoppning i byxor och sadel. Får kolla hur nära avgaseriet går vid sadeln.

Helgen kommer att ägnas åt att försöka få fason på tåinställningen. En kvadd ska inte rimligen orma sig så vid körning rakt fram! :banghead:
Anmäl till moderator   Loggat
/AvG
Kvaddlös.
Arctic Cat XC 450i Väntar på isvägarna Edition: Såld
Shineray XY150ST Hell-on-earth Edition: Någon annans problem.

Utloggad adrian_vg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 388
  • Total likes: 26
  • Nu på två hjul om vintrarna!
    • Visa profil
adrian_vg
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #33 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 09:39:39 »
Citat från: Tictic skrivet 12 oktober 2012 kl. 09:18:24
Eller stoppa dom i näsan om man är förkyld..

De är för tunna. Vi talar kinesslang nu. ;-)

Jag tror att min avställda tvåhjuliga vinterhoj har fått en värdig efterträdare i grenen fordon-jag-älskar-att-hata. :)
Anmäl till moderator   Loggat
/AvG
Kvaddlös.
Arctic Cat XC 450i Väntar på isvägarna Edition: Såld
Shineray XY150ST Hell-on-earth Edition: Någon annans problem.

Utloggad Britsmar

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1020
  • Total likes: 6
  • idiot
    • Visa profil
Britsmar
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #34 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 11:13:46 »
Hahahaha, det här kunde varit jag fast i mars månad då jag började pendla på min. Samma missar och exakt samma funderingar. Den där dököttstummen är inget jag saknat.
Körde också biltema skydden men fick bita i det sura och köpa dyrt senare inpå.
Anmäl till moderator   Loggat
braaaaaa braaaaaa braaap
www.Proffsimport.se - Atv däck & Fälg

Utloggad adrian_vg

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 388
  • Total likes: 26
  • Nu på två hjul om vintrarna!
    • Visa profil
adrian_vg
SV: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
« Svar #35 skrivet: 12 oktober 2012 kl. 11:31:58 »
Citat från: Britsmar skrivet 12 oktober 2012 kl. 11:13:46
Hahahaha, det här kunde varit jag fast i mars månad då jag började pendla på min. Samma missar och exakt samma funderingar. Den där dököttstummen är inget jag saknat.
Körde också biltema skydden men fick bita i det sura och köpa dyrt senare inpå.

Man får vara glad att vindskydden ser tuffa ut iaf! :headbang:

Funkar inte muffarna får jag montera av heattrollern från vinterhojen och köra med elektriska handskar igen. Hade velat undvika att hänga på fler el-laster, men om det är vad som krävs så...
« Senast ändrad: 12 oktober 2012 kl. 11:33:52 av adrian_vg »
Anmäl till moderator   Loggat
/AvG
Kvaddlös.
Arctic Cat XC 450i Väntar på isvägarna Edition: Såld
Shineray XY150ST Hell-on-earth Edition: Någon annans problem.

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 [3] 4 ... 72  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Presentera er! »
  • Ämne: Adrian_vg - Gröngöling på fyra hjul
 


Online just nu.

615 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 696. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info