... kolla även flotörnivån....
Den skruven under förgasarens mot motorn, har du skruvat på den?Testa olika lägen på den och se om de hjälper.. Borde ju vara en blandskruv. Låter ju som den går för snålt.
Du kunde ju rullat runt motorn till du kände att dom va lösa för att säkerhetsställa att kedjan inte va kass, husomhellst så kan jag rekommendera att du gör om processen ett par ggr, om dom "tappar" sitt läge har du ju en kass kedja. Gör så att du kör blandskruven helt i botten och arbetar dig frammåt ett halv varv i taget, när du kommer längst ut och motorn fortfarande inte funkar utan choke så får du väl gå längre in i problemet och höja nålen. (Sen börja om med blandskruven i botten osv osv)
Ang förgasaren så dränk den i ny bensin bara och bäst om du har tillgång till tryckluft och blås ut allt du kommer åt. Annars får du puffa bensinångor och blåsa för kung o fosterland.
Om du menar ventilkåpan när du säger lock, så är svaret ja. Du har ju rengjort förgasaren mer än en gång? Tror de är ett inställnings problem i kombo med ditt ventilspel som var obefintligt. Så testa som britsmar skrev skruva på blandskruven och testa
hur e de med luftburk alt luftfilter på den de e ju kallare ute nu innebär mer syre in i motorn har ett spjäll på min som jag stänger till lite nu när de blir mer syre i luften
Plötsligt dålig? Kollat stift och gnista!!