Då börjar jag fundera på varför du byglar där bak?? Nu måste bromsvätskan gå hela vägen bak för att sen gå fram igen o dessutom genom bromsvågen!! Bygla där fram istället så slipper vätskan så lång transportväg o på så vis har du en snabbare bromsverkan!!! Dessutom slipper du massa slang som flexar o därmed försämrar bromsverkan!
Fyll på behållaren innan ni börjar. Lufta en sida i taget. Håll inte ner pedalen samtidigt som handbromsen. Såg ni någon luft komma ut? Trä på en genomskinlig slang på nippeln så ser ni om det bubblar ut luft. Man kan få hålla på en stund med detta, och glöm inte kolla nivån i behållaren, det får inte ta slut medans ni luftar för gör det de så kommer det in luft i systemet och då får man börja om igen.
Båda behållarna men börja med fram bromsarna. Fyll på behållaren om det behövs och lufta en sida i taget, även att det inte kommer någon luft så lufta ett par gånger till för säkerhets skull. Givetvis ska nipplarna vara stängda annars tar han in luft där. Har du kvar bromsvågen på din?
En block som sitter på svingen vid bakre behållaren. Pumpa upp ett tryck med handtaget och håll den inne, öppna en nippel och handtaget går i botten, håll handtaget inne och dra åt nippeln. Öppna bara en nippel åt gången. Upprepa detta några gånger på varje nippel och håll koll på behållaren så den inte blir tom. Slang längden spelar ingen roll.